Co je v přípravě pro Aragorn.cz? (1. strana) | Články - Aragorn.cz



Články

Co je v přípravě pro Aragorn.cz?

Autor : apophis   22. ledna 2009   Ostatní
Trocha slov od člověka, jenž to tu programuje.

• Pár slov úvodem

Mnozí to vědí, nemnozí se na to již těší, někteří nedočkavostí pokládají stále opakovanou otázku, jiným je to jedno, semtam se najde někdo, kdo se toho děsí. O čem že to mluvím? Aragorn.cz ve své čtvrté verzi. V tolik již opožděné, stále ještě nevydané a nespuštěné nové "hyper mega nadupané" variantě pro tenhle komunitní server plný vášnivých debat, zlotřilých her, nečtených čtivých článků a pohledných obrázků z galerie. Tolik asi k úvodu o čem že jsem to vlastně napsal článek.

• Zpětná kompatibilita aneb nepřijdete o své texty, hry, ikonky, články a jiné

Další verze Aragornu je od počátku psána tak, aby byla vystavěna nad uživatelskými daty, která jsou nyní aktuální a aby přechod na novou verzi byl pokud možno rychlý, jednoduchý a bezbolestný co se obsahu týká. Odkazy z diskuzí a odkudkoliv, aby stále fungovaly, mapy v jeskyních, galerie aby měla své obrázky, jistá již zažitá propojenost a orientace na Aragornu, aby byla co nejméně dotčena.

• Co bude zahozeno, zrušeno, zlikvidováno?

Nepoužívané funkce, lidově řečeno, se na Aragornu takřka nevyskytují.
Uživatelé se nevyhledávají, nýbrž kliká se na jejich nick. Ale není to nic složitého, tudíž to zůstane.
Poznámky či jiné texty na profilu každého z uživatelů taktéž zůstanou, byť jejich využití je spíše nízké, než velké poté, co byly zprovozněny Poznámky pro PJ v té které Jeskyni.
Bude zrušeno (rozuměj "zakázáno") používání některých tagů na nástěnkách diskuzí či v herně. Proč? No, protože je to tak trochu nebezpečné.

• Co bude zachováno tak, jak to je? Kde není nutný vývoj od základů?

Poštolka, uživatelské profily, diskuze a jejich možnosti, články. Všechny tyto sekce dojdou jen jistému oživení pomocí, v dnešní době, oblíbené technologie AJAX. Od základu jsou dostatečně dobře zpracované a nepotřebují moc úprav, snad jen kosmetický facelift pro možnost řazení článků podle různých kritérií či vyhledávání v diskuzích a poštolce.

• Novinky = dlouhý to seznam

Když už jsem zmínil interní poštu, tak filtry, pošta od jednoho uživatele a zobrazení přijaté a odeslané pošty současně - jsou jen příjemné uživatelské detaily webové obdoby Outlooku či jiného poštovního klienta.

S řazením a filtrováním položek souvisí i vylepšení pro hernu a její výpis. Přibudou položky jako je aktuální počet hráčů z maximálního počtu, zamknutí přihlášek bude viditelné rovnou a pak mnohdy již několikrát žádané - vypsání konkrétního systému, jenž se v té které hře hraje rovnou ve výpisu, ne až v popisu nebo na nástěnce.

• Herna - velké to změny nás čekají, milý Watsone

U herny se zastavím na trochu déle. Protože připravuji nový ORP systém pro tvorbu šablon, deníků a nyní i nově celých systémů počítání. Bude to ještě dlouhý výstup na převelikou horu. Řekl bych, že teď jsem někde ve fázi příprav na přechod Himalájí.

Vymýšlím kudy a jak vytvořit ORP 4 (zatím pracovní název). Šlo by o možnost vytvořit položky deníku postavy tak, že by z nich vznikl strom, kde by některé z nich závisely (závislé) na prvotních (nezávislé, výchozí) vložených hodnotách. Mezi tím ještě různé matematické operace, přičítání, sčítání, odečty a násobení či dělení, zaokrouhlování ... jednoduchá matematika s položkami.
A teď si to představte v nekonečně hlubokém větvení položek a jejich závislosti na nejen přímých rodičích, ale i prarodičích, prastrýčcích atd. Dá se tak vytvořit takřka absolutně libovolný sytém a přepsat jej do podoby, kdy systém počítá vše za vás, když to tam jednou naboucháte a řeknete mu, kudy počítat co a jak.
A když jsme u šablon, je samozřejmostí jejich opakované používání pro nejběžnější systémy. DrD, DrD+, World of Darkness (oblíbení Vampire, Werewolf či kombinace s lovci a jiné), Shadowrun, bezSystémové hraní s několika položkami, které chce Vypravěč. Sdílení šablon vybraných administrátory plus vyhledávání šablon od ostatních uživatelů.
Jejich úpravy a úpravy deníků již odsouhlasených či odeslaných postav se budou verzovat, aby nedocházelo ke ztrátám cenných dat (texty, životopisy, popisy atd.).

Postava v herně bude mít tři typy svého statusu: odeslaná (po čerstvém založení postavy), zamítnutá (majitel hry nechce tuto postavu ve hře), schválená (může se aktivně podílet na hraní). U zamítnuté postavy bude jistá doba (měsíc? 14 dní?), po které bude systémově zazálohována a odeslána majiteli poštou, načež bude z herny smazána. Tato záloha pak bude ještě jeden měsíc přístupná.

Postavy ve hře budou moci být zařazeny do skupin a šeptání tak bude zase o trochu jednodušší, neb půjde šeptat konkrétní skupině (bude vidět, kdo v ní je), nejen konkrétním hráčům (občas bylo matoucí kdo kde je a zda mu mám nebo nemám šeptat). Globální napevno napsané skupiny (zobrazené všem hráčům) bude moci vytvářet Vypravěč, ovšem každá postava si bude moci zobrazit ještě vlastní skupiny, jež si její tvůrce navrhne.

Pokud to je pro někoho důležité či se o to zajímá, tak MapEditor bude podporovat vrstvy a jejich zobrazování pro určité skupiny hráčů či jen pro vlastníka hry (kompletní mapa a její postupné odkrývání). Toto je také docela složité, takže nepočítejte s kdovíjak rychlým vývojem.

První a úvodní stránka konkrétní hry bude jen s nástěnkou a rozpisem kdy se hraje, jak, kdo a jiné statistické informace. Fórum té které hry bude až na specifickém panelu pod touto stránkou (sub-odkaz).

To by snad k novinkám do herny bylo vše.

• Chat - instantní komunikace ještě lépe

Všechno bude jako v Hospodě u Edwina - tedy bez načítání celého dlouhého již odeslaného seznamu zpráv. Přepínání zobrazení nicku / jména postavy (v Herně a na Rozcestí), mazání zpráv pro Vypravěče, trvalé šeptání skupinkách. Zobrazení zkrácených deníků postav přímo na té které stránce chatu Herny samozřejmě s možností otevřít celou stránku postavy.

Co třeba vložení odkazu na mapu? Jistěže, Vypravěč bude mít u ruky záložku s mapou a bude moci ihned upravovat mapu a hráči si ji budou moci znovu načíst, popřípadě nastavit automatické aktualizování mapy, nebo ještě lépe - upravovat mapu společně? Kdo ví. Zde ještě není koncept plně dořešený, ale rozhodně si budeme moci dovolit na stránku s herním chatem přidat mnoho nových položek, protože se nebude načítat znovu a znovu celý obsah chatu, jen to nové.

• Články a Galerie + jiné komentované věci

Rozdělení na Nejlépe hodnocená díla za ... týden, měsíc, 3 měsíce, půl roku, rok, věčnost + nejnovější díla v druhé části. Samozřejmě, že vzezření Galerie spadá do kompetence konkrétního administrátora, kterým je právě teď Grom. A proto i zde je ještě mnoho možností, co přidat a jak. Nějaký ten Lightbox pro zobrazení obrázku by byl taky fajn.

Oceňování komentářů a jisté zvýraznění komentářů dobrých, platných, naopak znevýraznění komentářů zbytečných či nechtěných, vedoucí možná až k jejich smazání. Individuální přístup, víme. Ale je to fakt, že komentář typu "je to skvělý!" je o ničem, pokud autor chce konstruktivní kritiku nebo pochvalu za konkrétní části = "moc dobře se ti povedlo zvýraznit hlubokou emocionalitu probdělé noci nad dopisem tvému protejšku" - například.

A když už jsem u toho, tak komentáře u článků / galerie nejspíše nebudou mít stránkování. Ve víceméně 90% není těch komentářů více než 50. Ano, najdou se výjimky, které mají těch komentářů třeba i 120, ale jsou v řádu jednotek. Zpřehlední to tak celé čtení komentářů, co se návaznosti na předchozí týká.

• Formátování komentářů a příspěvků v diskuzích či herně

Nějaké novinky ve vzhledu, jako třeba citace (pro přímou řeč ideální) nebo jednoduché bloky s uvozovkami (blockquote). Dost možná přibude i jedna či dvě barvy navíc? Pokud to vzhled dovolí. A ano, bude systémové zkracování textu odkazu

• Záložky a opakovaná kontrola aktuálnosti či nové pošty

Samostatnou kapitolou jsou záložky a jejich automatická periodická aktualizace, takže o nic nového nepřijdete, protože se to hned dozvíte. Stejně tak se bude zobrazovat hlášení o tom, že máte novou poštolku. Záložky půjdou přeskupovat, čímž se dá ve výsledku dosáhnout personalizace jejich uspořádání. Co je pro vás důležité si přesunete myší na začátek a je to.

• Uživatelské profily

Zde se toho moc měnit nebude. Snad jen, že bude převeden design do přehlednějšího panelového uspořádání. Tedy že se nebude muset celá stránka odsouvat dolů a dolů a dolů. Bude zde také vidět, které všechny diskuze ten uživatel správcuje, nejen které vlastní. Protože občas ani člověk neví, kde všude mu byl přidělej post správce diskuzního tématu.

U uživatelů přibude jedna nová položka, kterou budou moci upravovat / přidělovat jen administrátoři. Speciální status. Bude se zobrazovat u podpisu a bude moci být formátovaný pomocí XHTML. Proč? Protože soutěžíme, máme Aragornský turnaj či jiné aktivity a uživatelé chtějí ocenění. Nebo aspoň nějakou symboliku.

• Nápověda a jiné textové stránky, třeba úvodní stránka

Nejspíše se na textových stránkách nic moc měnit nebude. Samozřejmě, že Nápověda by měla být aktuální k verzi a funkcionalitě Aragornu, takže nejspíše dojde k jejímu přerozdělení na části, aby nebyla v jednom dlouhém textu. A také k ní přidáme vyhledávání, už jen proto, že ikonky mohou být 8 kB v maximálních rozměrech 50 x 70 obrazových bodů, ale kdo je schopný to tam nalézt?

• Čas a kdy to asi tak bude?!

Nevím. Lepší odpovědi se bohužel nedočkáte, protože přede mnou stjí ještě mnoho nezodpovězených a dokonce i zatím ještě nepoložených otázek, o nichž dosud nevím. Rok 2009 by byl ideální. Již nyní má celý projekt půlroční zpoždění pro fázi testování, neboli betaverzi. No, uvidíme.

V komentářích pod tímto článkem bych ocenil, kdyby se někdo vyjádřil, co se mu líbí nelíbí na tom či onom a co mu tam tak moc chybí. Vyhledávání a prohledávání diskuzí nečekejte. Komprimujeme texty příspěvků, takže to ani není možné.

• Ještě jeden důležitý odkaz

V diskuzi Aragorn.cz - počtvrté je mnoho dalších ideí a myšlenek. Některé z nich jsou ještě stále jen jako zápisek v seznamu toho, co projde mojí hlavou a možná bude, možná nebude zapracováno. Prohledejte tu diskuzi a pokud možno, debatujte tam. Většina nápadů se již začíná opakovat. A ano, nástěnka není příliš aktuální.

P.S.: Pokud zde chybí nějaká část Aragornu, kterou jsem nerozebral a nebo se o ní nezmínil, neváhejte se ozvat zde v komentářích. Článek bude snad aktualizován.

Další články v kategorii Ostatní:

Kdo hodnotil článek Co je v přípravě pro Aragorn.cz??
Amunak, Anders (4.50*), anuvin, Galad, I-Ionza, Kasparek, Laethé, Mett, Moskov, Sihája

Komentáře ⇓

Pro přidání komentářů je třeba se nejprve přihlásit.

1 2

anuvin - 23. července 2009 10:26
anuvin

A co takhle nějaká chat room kam by měli po vytvoření jednoduchého charakteru přístup všichi a konali by se tam DRD hry ?
Jistě by se našel nějakej PJ kterej si chce zrovna zahrát a nemá lidi v jeskyni.A hráči to samé.

...
Už mě totiž začíná štvát že je tu čím dál víc jeskyní FORUM style... a přitom po foru to dračí doupě vypadá jak rozcestí.
Why does humanity deserve to survive? Maybe you don't. - Sharon "Athena" Agathon

Moon.rider - 10. dubna 2009 11:41
Moon.rider

Jestli dovolíte tak vam sem taky neco napisu

No ja jako renegát to tady beru jako možnost kde se vyřádit..kde s někym pokecat

nebo pokud něco napíšu..tak mi to zkybicují "profesionálové" a mam možnost to někde vydat

napadne mě hra...tak to narvu do ORP..možnosti tu jsou omezené..ale i tak se to dá dohromady...

nebo chci zapařit jentak DRD nebo DRD plus...

ja si myslim ze by bylo dobré kombinovat..hru s komunitou..vyhovelo by to vsem
a ty psychotesty ne..tema bych neprosel:D

amen
Ministerstvo zdravotnictví vrauje: Moon škodí vám, i lidem ve vašem okolí.

kucik - 13. února 2009 11:21
kucik

Já jsem rozhodně pro grafické smajlíky, pokud do nich budou automaticky přeloženi textoví smajlíci. Jelikož mám zakázanou grafiku, neuvidím ani jedny z nich a tudíž budu mít čitelný text. :)
Básníci krve / básníci šílenství / básníci výsměchu / básníci beze slov.

murthags - 12. února 2009 22:03
murthags

Gran 12. února 2009 21:50
ano i ne ;) třeba v HA mají tam nádherný smalíky a vůbec to nevypadá jako chat
http://4.bp.blogspot.com/-HrxSy0sjtFw/UYAKNLdvlwI/AAAAAAAAAeI/wIlghyI-IUs/s1600/double+fuck+off.gif

pavel - 12. února 2009 22:02
pavel

Gran 12. února 2009 20:35

A nebo jiná varinata umístění smajlíků by byla třeba ta že bi ti na obrazovce náhodně vyskakovali bublinkový smajlící a zvětšovali by se a pak by praskly jako mídlová bublina. Třeba by se to někomu líbylo. xD xD

Gran 12. února 2009 21:40

Škoda že jsi v tomhle přízpěvku nepoužil více středníků. Pak by se středníky dalí použít jako odělovače "smajliků" a mylsím že by to byli docela zvláštní skupiny znaků :)
Slova jsou jen prázdné skořápky.

Gran - 12. února 2009 21:50
Gran

murthags 12. února 2009 21:48

Jasně, aby i diskuse vypadaly jako XChat, to tak ;)
NIN: https://www.youtube.com/watch?v=EyKNUj-AjgA

murthags - 12. února 2009 21:48
murthags

no jo ale já chci obrázkový smalíky xD
http://4.bp.blogspot.com/-HrxSy0sjtFw/UYAKNLdvlwI/AAAAAAAAAeI/wIlghyI-IUs/s1600/double+fuck+off.gif

Gran - 12. února 2009 21:40
Gran

murthags 12. února 2009 21:39

Ale vždyť už teď jich tu máš tolik! Třeba:

xD =P ;) =) x) :) ;P :P =O >( >) x( 8-) ^^
NIN: https://www.youtube.com/watch?v=EyKNUj-AjgA

murthags - 12. února 2009 21:39
murthags

do příspěvky v diskuzi přece (v jeskyni samozřejmě že ne :)
http://4.bp.blogspot.com/-HrxSy0sjtFw/UYAKNLdvlwI/AAAAAAAAAeI/wIlghyI-IUs/s1600/double+fuck+off.gif

Gran - 12. února 2009 20:35
Gran

murthags 12. února 2009 19:32

Kam? =P
NIN: https://www.youtube.com/watch?v=EyKNUj-AjgA

murthags - 12. února 2009 19:32
murthags

a neplánujete taky smajlíky?
http://4.bp.blogspot.com/-HrxSy0sjtFw/UYAKNLdvlwI/AAAAAAAAAeI/wIlghyI-IUs/s1600/double+fuck+off.gif

Laethé - 10. února 2009 12:02
Laethé

kucik 10. února 2009 11:14

Spis by to jen budilo zlou krev - "Oni mi neschvalili tu hroznou kravinu, co jsem jim poslal jen abych dostal xp!"...

(nevesely smich)
Ale me si nevsimejte...
Jsem anděl / co Tě dostal na povel / ale mám-li Tě vzít do nebe / chci z toho něco pro sebe / mám rád řeč těl / a v kapse lubrikační gel / tak mi namaž perutě / a já do nebe vemu Tě. (Xindl X - Anděl)

kucik - 10. února 2009 11:14
kucik

Laethé 10. února 2009 08:26

Přece k tomu, aby jsi dělala více korektur článků a nenudila se tolik. To ti musím vše tak polopatě vysvětlovat?
Básníci krve / básníci šílenství / básníci výsměchu / básníci beze slov.

Laethé - 10. února 2009 08:26
Laethé

murthags 10. února 2009 06:31

Ach! A mohl bys mi prosi vysvetlit, k cemu by takove xp za clanky a obraky byly? Protoze to mi dokonale unika...
Jsem anděl / co Tě dostal na povel / ale mám-li Tě vzít do nebe / chci z toho něco pro sebe / mám rád řeč těl / a v kapse lubrikační gel / tak mi namaž perutě / a já do nebe vemu Tě. (Xindl X - Anděl)

murthags - 10. února 2009 06:31
murthags

Laethé 10. února 2009 05:31
ale xp za to ne.
http://4.bp.blogspot.com/-HrxSy0sjtFw/UYAKNLdvlwI/AAAAAAAAAeI/wIlghyI-IUs/s1600/double+fuck+off.gif

Laethé - 10. února 2009 05:31
Laethé

murthags 9. února 2009 22:02

Az doted jsem mela pocit, ze clanky a obrazky uz mame...
Jsem anděl / co Tě dostal na povel / ale mám-li Tě vzít do nebe / chci z toho něco pro sebe / mám rád řeč těl / a v kapse lubrikační gel / tak mi namaž perutě / a já do nebe vemu Tě. (Xindl X - Anděl)

murthags - 9. února 2009 22:02
murthags

Neplánujete styly profilu jako třeba v Dracidoupe.cz ? xp za příspěvky, články, kresby,...a samozřejmě levely, magické zbraně,...atd. není to teda jen v DD ale i v jiný fory.
http://4.bp.blogspot.com/-HrxSy0sjtFw/UYAKNLdvlwI/AAAAAAAAAeI/wIlghyI-IUs/s1600/double+fuck+off.gif

větvička - 3. února 2009 10:16
větvička

ono už to v plánu není ? :)
!! Homosexuals are GAY !! | Senior internet discussion expert user *****

Gran - 1. února 2009 12:53
Gran

apophis 1. února 2009 11:38

Co? Aragochi? Ano, dokonce už i existoval Character Creator ;)
NIN: https://www.youtube.com/watch?v=EyKNUj-AjgA

apophis - 1. února 2009 11:38
apophis

ono to někdy bylo v plánu?
Jsem obludný fantazák, jenž z temnoty svého doupěte leze kam se mu zachce a kdy se mu zachce.

1 2


↑ navigace

Záložková navigace

Buri's blog