Baldur's Gate | Diskuze - Aragorn.cz



Diskuze

Baldur's Gate

Správci:Ariazel, TyfuZ
Popis:Hráli jste-li někdy toto skvělé RPG, jste srdečně zváni do diskuze.
registrovaní uživatelé mají právo číst i zapisovat
neregistrovaní mohou jen číst
diskuze je odemčená
Nástěnka:
Baldur's Gate



Baldur's Gate download:
Čeština do Baldur's Gate + TotSC

Baldur's Gate II download:
Čeština do Baldur's Gate II: SoA + ToB
Speciální vydání češtiny pro opravdové znalce - rozšiřuje počáteční dialog s Imoen, kde se můžete dozvědět více o Irenicovi
Angličtina do Baldur's Gate II: SoA + ToB - v případě, že máte českou verzi

Diskuze ⇓

Pro přidávání diskuzních příspěvků je třeba se nejprve přihlásit.

1 2 3 4 ... 36 ⇒|

Eiris - 29. května 2011 08:44
Eiris

Jinak jsem četla, že nejlepší atributy naházíte s paladinem člověkem, ale myslím si, že tomu tak není...

Průměrné atributy mají součet tak 83 a níž. U paladina se dá hodit hodně mezi 88-98 (Maximum je 106) Ale obyčejně hodíte tak 92, což je už hodně dobré, ale lépe než u human paladina, se nahazuje u half-elf cleric/ranger, tam má totiž všechny atributy s minimem kolem 13-14 krom inteligence a charizmatu, takže se vám a chvilku povede i hod kolem 100 (Já osobně hned prvním hodem nahodila 96, což je na hodně nadprůměrnou hru/Postavu)...

Jinak tahle postava má výhodu (Asi možná bugem) Že se jí v BG2 odemknou do kněžských kouzel i hraničářská vysokých levelů(Druidí) Třebaže by u normálního hraničáře skončilo sesílání u 4.Levelu. Takže si klidně s takovýmto knězem můžte klidně vyvolávat ohnivé elementály, krasavici, dryádu nebo mé velice oblíbené mračno a zhoubu hmyzu...
***___Vymýšlím něco vtipného a inteligentního, co sem napíšu___***

Eiris - 29. května 2011 08:37
Eiris

Jestli myslíš důstojnici Vai(Nebo jak se jmenuje) Tak ta pouze vykupuje skalpy banditů. Na dohrání hry nemá vliv, poté co se vyvraždí tábor banditů, tak se automaticky odkryje jinak nepřístupná mapa (Myslím zahalený les I.) A tam hra pokračuje...

Jinak minimální pověst ve hře je myslím 1, ale s tou se hra skutečně nedá dohrát, protože to je skutečně tak, že na tebe NPC útočí od pohledu, pro jednání s NPC musíš mít minimální reputaci 2(Nebo 3 myslím pro nakupování)Což je minimální možná pro hru hry v ději, pokud klesne i pod tuto hranici, pomůže jedině chrám, nebo úkol na navýšení reputace, ono i zlo má své podmínky...
***___Vymýšlím něco vtipného a inteligentního, co sem napíšu___***

Jarax - 28. května 2011 22:22
Jarax

Ani u BG1 se mi nezdá že je dělané pro vyloženě zlou postavu protože jednou sem hrál tak, že sem měl pověst bandity (nebo jak to tam je) a protože mě pravidelně přepadaly jednotky iron fisťáků tak sem nemohl dokončit vyvraždění banditskýho kempu (ta policajtka co sem jí to měl nahlásit na mě vždycky zaútočila) tak sem se na to pak vykašlal

Eiris - 28. května 2011 15:19
Eiris

Hra za zlo by byla supr, pokud by tam šlo dělat takové čachry, jako dělal Seravok v BG1 s Železným trůnem/Ohnivou pěstí v BG, nebo třeba ke konci převzít úlohu Pětky, třeba i vzkřísit původního Bhaala. Ale výsledek je, že jakoukoliv politiku a pletichaření tam za zlo neuděláš, máš tam na zlo jen možnost zabíjet spřátelená NPC, co lehnou po pár ranách a sníží reputaci, ale žádné čachry. A u volby na konci, stát se zlým bohem, no proč ne, ale u zla mi tam schází jak možnost vzkřísit Bhaala, tak třeba možnost nějakých čachrů s Pětkou, třeba přidat se k Sendai a sejmou toho mnicha co jí vyhrožuje(Balthazara) Nebo něco podobného. To by mi za zlo sedělo mnohem víc, než stát se bohem a Bhaala nechat tam kde je, za cenu zničení Pětky, kde mě za nitky tahá Melisan, za zlou postavu bych sebou jistě takto manipulovat nedala, nehledě na pohnutky, kdy postava melisan pomáhá s tím, Pětku zastavit, třebaže i zlou postavu chce pětka zabít, myslím, že by tam bylo dost místa pro to skutečně "Zle" zařádit. Proto se mi víc líbí BG1, kde se to neřeší, stojíš před čachrama Seravoka, zatímco v BG2, je to už bastard, počítající s jedním koncem, kde si zlo neškrtne ve volbě co dělat, což by právě zlo mělo mít dle mě mnohem volnější ruce při možnostech, nesvázáno morálkou ani potřebama druhých...
***___Vymýšlím něco vtipného a inteligentního, co sem napíšu___***

Eiris - 28. května 2011 15:09
Eiris

Já to za zlo právě hraju nyní, protože jsem si nainstalovala několik modů, včetně Valen. Ovšem popravdě řečeno, mě to za zlo nějak nebere, sice občas dobré hlody od trpaslíka a Viconie, ale jinak nic moc. Třeba jak všichni pějí chválu na Edwina, že je úžasnej a podobně, mě přijde dost trapnej, navíc v rámci zlého charakteru s RP, jsem ho naprášila za 5.000 gp tomu NPC, co po něm jde (Jsem ho chtěla totiž vyhodit, páč mi byl k ničemu a najednou po něm šlo nějaké NPC, tak jsem naprášila, že se změnil za ženu a to NPC ho sejmulo)(Jo dřív jsem to s ním dohrála do konce, ale celkově mě ty jeho questy tolik neberou) Takže za zlo to je dle mě fakt divné, některé questy podle mě nejdou za "Pravé" Zlo ani dokončit, protože výsledek je bastard mezi "Rádoby zlem" A tím, co hra chce. Nehledě na to, že jako zlá postava bych už uvažovala jen o tom, se na Imoen vykvajznout a neriskovat střet s Irenicem. Takže podle mě, BG2, není na zlou postavu, potažmo pravý příběh pro zlou postavu dělaný. Je to pouze, příběh pro dobrou/Neutrální postavu, který prošla zlá postava s nějakýma "Pseoudo zlýma" Zakončeníma dobrých questů. Viz. Plno questů je dobrých a zlo tam reprezentuje jen to, že si řekneš na konci o větší odměnu, nebo pár questů uděláš de facto, špatně, nebo je jako zlá postava odmítneš, ale jinak si dovolím říct, že možná až 80% úkolů a zápletek je koncipováno pro dobrou postavu, nebo tak, že je i zlá postava splní dobře. Ono celkově, za mě, já byla hrou za zlo v BG vcelku zklamaná, protože zlo si představuji jinak, než jeho nejsnáze viditelnou formu, že nejsnáze ukazatelný cíl, prostě chodí po světě a zabíjí spřátelená NPC a nabírá odměny pod výhružkami "Přidej, chi víc" To je paskvil a bastard, co pravému zlu nesahá po kotníky...

Podle mě, je BG2, hlavně o dobru/Neutrálu nanejvýš, kde zlo reprezentuje pár evil NPC, ale pro hlavní postavu to moc dle mě není...
(Jasně, lze to tak hrát, ale ty úkoly na to nejsou koncipovány a nemají tolik volnosti volby, jako u dobra)...
***___Vymýšlím něco vtipného a inteligentního, co sem napíšu___***

John_x - 28. května 2011 14:23
John_x

Eiris 28. května 2011 14:08
S Valygarem jsem ještě neměl tu čest dohrát do konce, teď mám na plánu si to zahrát jako čisté zlo :)

Havariana jde zabít na lodi při přepadení gythianki z Brynnlawu docela rychle, a pak ještě v Amkethramu když na grupu pošle ty žoldáky :) Jindy mi vždycky zdrhnul dřív :/
What can change the nature of a man?

Eiris - 28. května 2011 14:13
Eiris

Jop :)
***___Vymýšlím něco vtipného a inteligentního, co sem napíšu___***

Jeff - 28. května 2011 14:11
Jeff

Eiris 28. května 2011 14:08
Valygar Corthala, nebo tak nějak. :-)
I wanna steal your heart, and eat your brain!

Eiris - 28. května 2011 14:08
Eiris

John_x
Já myslím, že tam je pouzo možnost něco jako: "Zradil a pak nevím jak dopad, nejspíš bude mrtvý" Nebo něco na ten způsob. Přímo ale možnost. "Rozbila jsem tomu sráči ciferník" Tam bohužel nikde nebyla (I když je fakt, že se mi myslím nikdy nepovedlo ho zabít, protože vždy zdrhnul - Protože jsem poctivě volila vždy hovory stylu, že ho zabiju a on se odporoučel už v rámci rozhovoru) Ale asi ho jde nějak zabít nelegálně (Aneb, jak zabít Demogorgona v 1/2 prvního bojového kola xD) Každopádně patří k NPC, jehož killnutí v rámci děje bych si asi vychutnala ze všech nejvíc, páč mě sral víc než Irenicus, Bohdni a Melisan dohromady :/

PS: No nevim, je fakt, že ty závěrečné příběhy jsem četla už hodně dávno, nyní ještě u finále nejsem, ale nějak si nepamatuji, že by mě zrovna u K. a M. Nějak braly. Mě se líbil J.Jensen, aneb "Když máte dostatek cvičených opiček" xD A vcelku se mi příběhově líbil závěr za toho hraničáře z Umařiny vrchoviny, toho šlechtice s tím rodinným brněním(Nemůžu si teď vzpomenout na jméno)...
***___Vymýšlím něco vtipného a inteligentního, co sem napíšu___***

John_x - 28. května 2011 03:36
John_x

Eiris 19. května 2011 08:36
Nejlepší.. u mě v ToB závěr příběhu pro Minsca a Keldorna, až jsem měl mrazení v zádech :)

A nejhorší.. taky Saemon/Esamon/kdokoli po každém jeho objevení. Ale zabít ho jde, jen člověk musí být rychlý nebo mít róbu Vecny :) A hra s jeho smrtí dokonce i počítá, v rozhovorech je možnost informování o jeho "skonání" u Arana v SoA a Elminstera v ToB :P
What can change the nature of a man?

Jeff - 24. května 2011 14:31
Jeff

Heya, it's me, Imoen!
I wanna steal your heart, and eat your brain!

Eiris - 23. května 2011 12:36
Eiris

Dobrej hlod:
(Návod: ...pokud nejste náhodou demi good ani se nepokoušejte vynést artefakt z hrobky... )

Jedná se o situaci, kdy v BG1 v rujnách naleznete sošku zakázaného boha a pokud ji vynesete, zaútočí na družinu velice silný přízrak, který ji během pár okamžiků zmasakruje. Tedy pokud nejste polobozi...

Po zapřemýšlení se o ději a zápletce hry, kolem hlavní postavi... ehm... tedy... vlastně... Ano! Vaše postava přeci je demi good xD
***___Vymýšlím něco vtipného a inteligentního, co sem napíšu___***

Eiris - 19. května 2011 08:36
Eiris

Chtěla bych vědět, pokud to tu ještě někdo čtete, jaký je váš nejlepší a nejhorší okamžik ze hry. Tedy co se vám líbí a co naopak považujete za hrozně trapné/Slabé/Vo ničem v téhle hře...
(Potažmo který díl se vám líbí nejvíc)...

Já osobně mám nejraději BG1, přijde mi totiž, že děj s Irenicem ani Pětkou, nesahá ději se Serevokem po kotníky...
(BG2 má hodně co dát, od romancí po strongholdy nebo škálu kouzel či itemů, ale dějem na jedničkou jednoznačně pokulhává)...

V BG sérii mě nejvíce sere asi přednstavení některých činností, že je postava musí/Nemůže provést dle sebe, ale dle děje vývojářů...
(Nunost zachránit Imoen, oproti tomu se na ní i Irenica vyprdnout, ještě než vám veme duši. Nebo největší sračka, pardon, nemožnost zabít Siemona H. Který by si nejméně 27x Měl v rámci sebevraždy naběhnout na můj *Neodložitelný* Meč)...

Za nejlepší považuji BG1, od děje po všehno ostatní, včetně jakési svobody pohybu dějem, díky volným lokacím a podobně...

Za nej okamžik mám, asi z celé série, okamžik, kdy je šestičlená skupina s hrdinou v čele masakrována dvěma elitními vrahy v podzemním nevěstinci v Baldurově bráně, myslím, že to nádherně vystihuje atmoséru hry...
***___Vymýšlím něco vtipného a inteligentního, co sem napíšu___***

Eiris - 11. května 2011 14:46
Eiris

S NPC probíhá hovor vždy po 45minutách hry(Mimo load časy) Tedy hovor nastane automaticky po uplynutí dané doby + Hovory neprobíhají v dungeonech a Podtemní(Mimo hospodu a dračí jeskyni) Proto k rozhovoru dojde v okamžiku, kdy změníte oblast, pokud již uběhlo ono 45 minutové stopování...

Sečteno podrtřženo - Pokud necháte na volné lokaci postavy bez pauzy stát, za 45 minut se automaticky nastaví rozhovor...

Pokud hrajete třeba hodinu v Strážcově věži, dokončíte patro a vyjdete portálem ven, hovor se spustí a zapne se zase odečet 45 minut reálného odehraného času...
(Samozřejmě pouze za předpokladu, že už všechny hovory pro danou kombinaci NPC/Romancí a kombinací postav v parte něproběhly)...

Takže shrnuto. Rozhovory nelze nijak iniciovat, dojde k nim vždy po 45 minutách reálné hry, za předpokladu, že nejste v dungeonu (Větrné vršky, Strážcova tvrz, podzemní prostory pod městem etc)...

Jinak k rozhovoru dochází také při vstupu do lokací všech draků, pokud už je 45 minut odehráno a to i v případě, že jste v dungeonu - Červený drak/Stínový drak/Stříbrná dračice - U draků v ST se mi rozhovory nespustily, ale to mohlo být časovým limitem...
***___Vymýšlím něco vtipného a inteligentního, co sem napíšu___***

Deirdre - 4. února 2011 16:04
Deirdre

Belgefor 22. prosince 2010 10:10
To je sice pravda, ale na druhé straně tě zaplácne kráva, či místo rychlosti vyvoláš veverky:D Ale je to sranda, hrála jsem za něj několikrát, právě pro tu prdel ze hry:)
Ruka se nijak neliší od toho co vytváří. (James O´Baar - Vrána)

Belgefor - 22. prosince 2010 10:10
Belgefor

Já teď hraju za divokého mága.Je to dobré že si můžu vybrat víc kouzel aniž bych musel obětovat nějaké školy.

Arreanore - 18. června 2010 17:15
Arreanore

kobzy 10. června 2010 23:21
Pokud nemáš nainstalovené žádné mody, které by to upravovaly, tak s NPC nemůžeš iniciovat rozhovor.

kobzy - 10. června 2010 23:21
kobzy

Dá se mluvit s NPC normálně? nebo jenom když se něco stane?
Jsem člen odboje proti militantním důchodcům kteří začali napadat nevinné občany MHD. jestli jsi s námi dej si tohle na profil.

Jeff - 5. února 2010 12:23
Jeff

murthags 5. února 2010 09:23
A já si to jako vůl objednával před lety z usa :-D
I wanna steal your heart, and eat your brain!

Fraiser - 5. února 2010 11:36
Fraiser

murthags 5. února 2010 09:23
Tak to doufám, že ještě budou u nás mít pár výtisků:)
Rock'n'roll, Baby!

1 2 3 4 ... 36 ⇒|


↑ navigace

Záložková navigace

Buri's blog