PJ - rady a tipy pro nové PJ | Diskuze - Aragorn.cz



Diskuze

PJ - rady a tipy pro nové PJ

Správci:Galad, kapitán Lebka
Popis:Zde si lidé můžou zdělovat své zkušenosti a taky si vzájemě pomáhat
registrovaní uživatelé mají právo číst i zapisovat
neregistrovaní mohou jen číst
diskuze je odemčená
Anketa:
Jak dlouho už děláte PJ
1 rok46
2 roky15
3 roky15
4 roky8
5 roků11
6 roků4
7 roků3
více jak 7 roků24
126 celkem
Nástěnka:
VÍTÁME VÁS TADY U NÁS,U MASTERŮ PÁNŮ JESKYNÍ!
A tady je pro ukázku několik ras:) Celkem slušnej výběr,co myslíte?!;) A pořád přibejvá!:D

Zobrazit/Schovat Rasy


Prosím o klid...a teď ňáký to POVOLÁNÍ,ale pozor,nečekejte obrázky...

Zobrazit/Schovat Povolání



GRATULUJEME KAPITÁNOVI LEBKOVI
Gratulujeme mu,protože skončil na 2. místě AraTurnaje 2007!Sice na 2. místě,ale přece!Proto mu věnujeme pohár.Měli sme připravenej i pohár kdyby byl 1.,ale to se bohužel nestalo...ale to nevadí,vždycky je tu další ročník,že ano.


Nástěnka by kapitán Lebka

Diskuze ⇓

Pro přidávání diskuzních příspěvků je třeba se nejprve přihlásit.

1 2 3 4 ... 13 ⇒|

Kamikatze - 3. října 2013 23:05
Kamikatze

Zdravím,

narazil jsem na problém při hraní DrD2, kterého se účastním jako hráč. Společně s družinkou jsme byly ve střetu s 1 agresorem.

Agresor vykoukzlil magickou kouli z které vyjeli posléze paprsky a ROZSÁHLE nám chtěl zvýšit ohrožení. Jelikož už jsem na něj před tím útočil, chtěl jsem využít štítu (obrana zdarma) a přerušit kouzlo, tím, že mu například odrazím ruku a kouzlo se zruší. PJje jsem se zeptal jestli to stihnu nebo se mám popřípadě jenom bránit a nezabraňovat kouzlu.

1. Dostávám obranu zdarma za štít i při magickém útoku?

Dál jsem byl ochotný si připlatit, protože kdyby mi PJ řekl, že akci se štítem nestihnu, tak bych kouzlo zrušil hodem kamene (např. zase zásahem do ruky), tady mi ovšem PJ oznámil, že si musím připlatit ještě jednou za rušení rozsáhle (2 za hod kamenem), protože bych se jím pokusil bránit i ostatní své spoluhráče.

2. Při útoku na nepřítele, který na nás sesílá kletbu rozsáhle si na přerušení musím extra připlatit?

No a poslední problém (navazuje na 1.), který mě napadl je, že pokud by mi PJ oznámil, že kletbu nestihnu přerušit a já využil obrany štítu a jelikož nehraji za moc hodnou postavu, tak jsem měl v plánu schovat se za jednoho ze svých druhů.

3. Je možné, když prokletí jde prakticky v podobě světla z jednoho bodu (ve hře to byla temnota), se takovému prokletí bránit schováním za jinou bytost?

Díky za rady a odpovědi

Kamikatze
Rozum je jediné co šílenec neztratil.

Python - 4. září 2011 19:02
Python

Boože, tenhle dotaz jsem viděl už tolikrát :D

Možná by měl někdo uvažovat nad nějakým obsáhlým manuálem na nástěnku.

A já se toho ujmu :)

UTFJPW!
Člověk není nikdy dost chytrý, dost bohatý a dost ozbrojený. Nevěřte bláznům, říkají pravdu. I´ll Chuck you!

Imaru - 4. září 2011 18:44
Imaru

Zdravím... chtěl bych se zeptat jak tvoříte na nástěnce Skripty na schování a objevení textu nebo jeho zvětšení. Jako je to např. zde na nástěnce....
Na internetu jsem to jaksi nepochopil... děkuji.
Chladná voda, až zamrazí a tvá smrt nyní přichází...

Chiisai - 12. prosince 2010 00:56
Chiisai

Casy se meni je system spise vhodnejsi pro hrani nazivo a vyborne se mi osvedcil pri hrani s absolutnimi novacky i se starymi mazaky.

http://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?f=237&t=6789&hilit=casy+se+meni

Prakticky jde o to, ze hrac ma pet zakladnich "vlastnosti" (boj, fyzicka, priroda, veda a technika, jednani s lidmi) a ke kazde pet (stejnych) "pristupu" (opatrny, zurivy, stesti, divoky, frajersky). Podle povolani (viz tabulka na str.5 v pravidlech, odkaz je dole) dostane do kazde vlastnosti urcity pocet bodu (min. 1, max 3) a vymysli si pristupy, do kterych body da. Tim mu zaroven vznika charakter postavy - je spise opatrna, nebo frajerska a sazi na sve stesti?

No a vypravec ma take pocet kostek dany. Pri konfliktu hrac popise, co hodla udelat (tim padem i kterou vlastnost a s jakym pristupem ji pouziva) a hodi si kostkou pouze suda/licha = uspech/neuspech. Vypravec dela to same proti hraci (i s popisem situace!). Pokud hrac nedokaze popsat adekvatne svou reakci, nema na kostku narok. Nakonci se jednoduse sectou ne/uspechy a vitez popise, jak situace dopadla.

Toliko ke kostkam, dalsi zajimavosti je zapletka - zacatek hry probiha v Sovetskem svazu po druhe svetove valce (pozor - hra samotna se tohoto tematu vubec netyka!), kde se postavy stanou agenty pro napravovani chyb v minulosti (ktere zpusobili svym neopatrnym casovym turismem kapitaliste). Samotna hra se odehrava v blize ci dale vzdalene minulosti (lze se rozhodnout dohodou), ktera se urci nahodne druhou a posledni tabulku (str.8), ktera zaroven nahodne urci indicie k zapletce.

Hrala jsem Casy nekolikrat a postavy i zapletka (kterou vztvari hraci spolecne s vypravecem pri brainstormingu) byly vytvoreny behem pul hodiny a nasledna hra samotna trvala 1,5-8 hodin. Z obou stran spokojenost, hraci se nemusi ucit desitky stranek pravidel (ano, behem one pulhodiny se take stihlo vysvetlit pravidla) a vypraveci staci precist cca 20 stranek.

Chiisai - 12. prosince 2010 00:55
Chiisai

Tak mi to prijde (omlouvam se za absenci hacku a carek, ale momentalne nemam pristup na ceskou klavesnici), ze bz vas mohl jeste zaujmout system Strepy snu nebo Casy se meni.

Priznavam se, ze Strepy jsem hrala asi jen dvakrat, tudiz je mozna nepodam presne, ale v celku jde o to, ze postava ma tri stupne jakehosi "zamereni". Prvni je naprosto obecny (pr. zakerny clovek), druhy o neco konkretnejsi (pr. zlodej) a treti je cosi jako specializace nebo prima charakteristika/povolani postavy (pr. tichy zabijak). Jednotlive stupne by mely vychazet z predchozich.

Nasledne pak ve hre, kdyz dojde ke konfliktu, hrac vyuziva tyto svoje charakteristiky v podobe kostek - pokud dovede popsat, jak jeho "zamereni" se projevi v akci, dostane kostku (dve/ tri podle stupne charakteristiky, kterou pouzije). Na podobnem principu jsou tam jeste "dobre" a "spatne" vlastnosti (pratelstvi, strach ze tmy, alkoholismus,...) - da se i rici hodnoty postavy. Negativnich vyuziva vzpravec (pr. dostane kostku navic proti vrahovi, protoze se dotycny boji tmy, nebo se mu tresou ruce z abstaku apod.). Kdyz vyhraje hrac, ma moznost popsat, jak situace vlastne dopadla.

Strepy snu se spojily s Pribehy imperia a vznikla Odvracena strana Londyna (http://www.strepysnu.cz/download/ss-imperium.pdf).

Zob - 9. prosince 2010 22:18
Zob

*Kdo příjde ten hraje, pokud je na chatu dejme tomu méně než čtyři lidí. Víc bych asi nezvládnul obepisovat. Ovšem pozorovatelé jsou vždy vítáni. Pokud to dopadne dobře, možná bude časem i zápis.

Ale to už je trochu offtopic. :-)
---

Zob - 9. prosince 2010 22:03
Zob

Zatím žádná stálá není. Je ovšem taková která mění neustále témata, ačkoliv používá ten samý systém - tam je místo téměř vždy, prostě, kdo v sobotu v 17 hodin příjde, ten hraje.

Zrovna v sobotu 18. se hrají Příběhy Impéria na vánoční téma.
(Můžeš si tu jeskyni prohlédnout na mém profilu.)
---

Tyky - 9. prosince 2010 20:54
Tyky

Zob 9. prosince 2010 18:33
ty máš jeskyni příběhů impéria máš tam ještě místo?
Kdyby neexistovalo zlo neznali bychom dobro. Kdyby neexistovala smrt, nepochopily by jsme život. Kdyby neexistovala nenávist nenašli bychom to nejdůležitější....lásku

Python - 9. prosince 2010 18:45
Python

Fate se liší jen minimálně. Nic nechybí.
Člověk není nikdy dost chytrý, dost bohatý a dost ozbrojený. Nevěřte bláznům, říkají pravdu. I´ll Chuck you!

Zob - 9. prosince 2010 18:33
Zob

Takto jsem kdysi uvedl hráče do Příběhů impéria:

Vítám vás v jeskyni Stories of the Empire:
Na začátek se nelekněte, protože níže uvedu nejdůležitějšá části pravidel. Celá pravidla pak můžete stáhnout zdarma zde: http://rpgforum.cz/_materialy/SotE.pdf (pozor, cca 26MB)

Pokud si s čímkoli nebudete vědět rady (zvláště pak s tvorbou postavy), neváhejte a pište na poštolku, soukromě a před startem hry i veřejně do fóra.
Nestyďte se ptát, jsou to nová pravidla a jsou docela flexibilní, tudíž nemusí být vše přesně jako v pravidlech. Navíc i já se v tom napoprvé ztrácel.

Tento příspěvek je o pravidlech, proto je delší. Nelekněte se množství textu, prosím.

Organizační záležitosti vyřešíme výše.

Důležité pojmy:

Hod:
Každý hod se skládá ze 4 Šestistěnných kostek.
Jejich oka však reprezentují něco jiného, než pravděpodobně znáte:
Na kostce :: V systému
1;2 :: [-]
3;4 :: [0]
5;6 :: [+]
Jestli to momentálně nechápete, nebojte, pochopíte. Toto je jediný užívaný hod.

Aspekty (=Atributy):
Tuto kolonku používejte pro zápis aspektů.
Aspekt vaší postavy je nějaká důležitá a charakteristická vlastnost pro vaši postavu. Může to být cokoliv.
Např. Kleptomanie, Odsloužená vojna v Indii, Svůdník/svůdnice (Alias barbar-zneuctitel :), Čestný doktorát na Oxfordu atp.

Může být vyvolán, i když nechcete, ale může vám i pomoct (Jednou za čas můžete po spálení bodu osudu opakovat jakýkoliv hod, nebo změnit jednu kostku na +, pokud se týká daného aspektu. Např. při svádění vám aspekt svůdník vám může pomoct pomoci svést spousty dívek, ale problém je, že vaše postava ráda svádí, kdykoliv je to jen trochu možné. V momentě kdy svedete nevěstu na svatbě svého velitele, problém začíná být akutní.)

Můžete si ze začátku zvolit hned několik, obvykle tři.

Dovednosti (=Kouzla a schopnosti):
Dovednost určuje jako dobrá je postava v určité činnosti. Například šerm, geografie, akrobacie, cizí jazyky i magie.

Stupeň dovednosti se vám přičítá k hodu na danou dovednost. (Např. v boji na nože si můžete přičíst +2 za dobrý stupeň dovednosti.)

Za každý aspekt dostanete 6 bodů dovedností (na začátku tedy většionou 18).
Novou dovednost zakoupíte na stupni slušný(1) za 1 bod dovedností. Každý další je pak o 1 dražší. (Např. Chci výbornou znalost němčiny, zaplatím 1 bod za slušný stupeň, 2 body za dobrý stupeň, 3body za výborný stupeň. Celkem tedy 6 bodů. - Pro matematiky jde o součet aritmetické posloupnosti s diferencí d=1 od 1 do n.)

V kolonce u každé dovednosti napište její stupeň slovy a do závorky dejte číslo. Např Keltská magie: Dobrá(2)

Body osudu:
Tyto body jsou za odměnu (na začátku dejme tomu 2) a s jejich pomocí můžete zvrátit osud nebo hod kostkou(výše zmíněným způsobem). Příkladem je pád ze střechy, kdy "spálením" bodu osudu můžete říct, že jste náhodou spadli do kupky sena, ačkoliv by vás jinak vypravěč nemilosrdně rozmáznul o kočičí hlavy. Změna osudu nesmí odporovat zdravému rozumu. Ve výše zmíněném případě nepřiletí anděl a nezachrání vás, ani kdyby jste spálili všechny body osudu, tedy pokud nejste zrovna arcibiskup. Vypravěč může vetovat. Bodem osudu lze také vnést do hry dobrý nápad, otočit děj zajímavým směrem a podobně.

Sekvenční boj:
Do této kolonky vám budu připisovat(a mazat) utržená zranění. Na začátku 0, žádné zranění. Pokud dosáhnete čísla 5, jste vyřazeni z boje. Nemusíte se o tuto statistiku moc starat.

Cíle krátkodobé:
To je snad jasné, dostupné cíle kterých chce vaŠe postava dosáhnout. Např. konečně vrátit knihu do knihovny, vyhrát nad kamarádem v kostkách.

Cíle dlouhodobé:
Například: Vstoupit do zednářského cechu, osvobodit Irsko, najít lék proti své zlé, škaradé nemoci.

Popis a životopis:
Jako vždy, měl by korespondovat s aspekty a dovednostmi.

Poznámky:
Místo jednak pro vaše poznámky, jednak pro moje poznámky o postavě.
Uvidíme, jestli to vůbec využijeme.

Inventář:
Pokud chcece, můžete si vést poznámky o věcech, které jste získali. Pokud máte nějakou věc, která vaši postavu charakterizuje a je ni důležitá, napište ji také do aspektů.

Stupnice (např. míry úspěchu, stupně dovedností, obtíŽnosti úloh atp.) aneb. první a poslední tabulka ve hře.

-2 strašný
-1 velmi špatný
0 průměrný
1 slušný
2 dobrý
3 výborný
4 vynikající
5 nedostižný

Příklad hrou :)

Na stůl dopadla s plesknutím piková dáma, až se otřásla hladina voňavé sherry ve zdobené skleničce. Pan McRashpley věděl, že jde do tuhého. V sázce byl koneckonců nejluxusnější indický tabák. Tuto situaci zažil už několikrát a proto opatrně vytřepal z rukávu srdcového krále a zároveň strčil zpátky onu pikovou šestku. Překvapený soupeř pouze překvapeně vypil svou skleničku a utřel si hedvábným kapesníčkem pot...

//Zde šlo o hod na konflikt, oba protihráči použili dovednost karban, přičemž Mcrashpleye má úroveň karbanictví na stupni výborný(3) a jeho mladý, příležitostný protihráč jen na stupni slušný(1). Hráči hodili kostkami.
Hráči McRashpleyho padlo 1, 1, 5, 4 - přeloženo do našeho systému [-][-][+]0 = -1 = "velmi špatný", McRaspleyho tedy postihnula smůla, kterou vyvážil svou dovedností. Tedy -1 + 3 = 2. Mladému protihráči přálo štěstí. [+][-][+][+] = 2, s dovedností 3. To by pro našeho McRashpleyho znamenalo těsnou porážku, proto spálí bod osudu a využije aspekt karbaník(možno jen 1x denně) a opakuje svůj hod. Nyní padl příznivější výsledek a průběh hry se zvrátil...//

Těžká a velice prostorově výrazná dáma středních let v upnutých šatech a v nevkusném kloboučku s nadměrnou ozdobou ve tvaru královské galéry energicky zaklepala na dveře. "Pane, mám zavolat lékaře?" ptá se skřetí sluha pana McRashpleyho. "Na co zase lékaře, Otto?" - "Vzpomínáte si, jak jste říkal, že kdyby se do klubu dobyla paní McRashpleyová, že by vás stihla srdeční příhoda?"
Následovala chvíle trapného ticha, které bylo vzápětí přerušeno tupou ránou kabelky o skřetí hlavu. Hlas fúrie se nesl halou a ničil všudypřítomnou pohodu: "Jóžine, tvoje neteř Hortenzie má besídku, slíbil jsi že příjdeš!" Pan McRashpley už znal podobné besídky, vystoupení, shromáždění, schůze kostelních sborů. Hodiny nudy, žádná brandy, žádná sherry, žádný bridge. Zato hodiny falešného zpěvu, korunovaného toho večera vunuceným plněním manželských povinností.

"Schovejte alkohol a karty! Je tu moje žena," hystericky vyjekl.

"Stará Rašple! Rychle pryč!", neslo se vzduchem.
Lord hbitě vyskočil a utíkal pryč skrz uličky West-endu. Naneštěstí byla lady na Oxfordu nejlepší sprinterkou a těžkou atletkou. Brzy se za řinčení skla začala přibližovat nebohému karbaníkovi.


//Zde pro změnu Lady uplatnila svou dovednost sprint. Těžko se s ní může rovnat karbaník s prokouřenými plícemi a zničenými játry.//

McRashpley byl zoufalý, nebylo kudy uniktnout, nebylo se kam schovat...

//Hráč našeho lorda se rozhodne použít bod osudu a zachránit se před urpením falešného zpěvu. Hráč si vymyslí, že zrovinka jel kolem jel kolem v kočáře jeho starý známý kumpán.//

McRashpley mávnutím ruky zastaví kočár a nestačí se divit. Je tam jeho starý přítel, který již očividně chápe o co jde. MacRashlpley utíká a naskakuje do kočáru. Pro dnešek je zachráněn.

//Při naskočení padlo [0][+][-][+] = 1. Kočár jel pomalu a tak výsledek 1 stačil na úspěšné naskočení.//
---

Python - 8. prosince 2010 21:44
Python

No, pro družinu mám pořád v záloze FL :D

A fate si necham pro staré známé :)
Člověk není nikdy dost chytrý, dost bohatý a dost ozbrojený. Nevěřte bláznům, říkají pravdu. I´ll Chuck you!

Tyky - 8. prosince 2010 21:02
Tyky

python 8. prosince 2010 20:16
No to určitě ne. To je nevýhoda a výhoda systému v jednom
Kdyby neexistovalo zlo neznali bychom dobro. Kdyby neexistovala smrt, nepochopily by jsme život. Kdyby neexistovala nenávist nenašli bychom to nejdůležitější....lásku

Python - 8. prosince 2010 20:16
Python

No není to tak dlouho, co je to k dispozici. Ale co sem se tak díval, nic pro začínající a RP neschopné hráče :D
Člověk není nikdy dost chytrý, dost bohatý a dost ozbrojený. Nevěřte bláznům, říkají pravdu. I´ll Chuck you!

Tyky - 8. prosince 2010 18:58
Tyky

Už jsem chtěl posílat zítra onen příspěvek o Fate v příbězích impéria, ale tohle si asi nejdříve přečtu
Kdyby neexistovalo zlo neznali bychom dobro. Kdyby neexistovala smrt, nepochopily by jsme život. Kdyby neexistovala nenávist nenašli bychom to nejdůležitější....lásku

Python - 8. prosince 2010 18:49
Python

Taty to je:

http://rpgforum.cz/_preklady/fate/fatecz.pdf

Pokud to není, co jste mysleli že to je, opovažte se mě kamenovat ;)
Člověk není nikdy dost chytrý, dost bohatý a dost ozbrojený. Nevěřte bláznům, říkají pravdu. I´ll Chuck you!

Python - 8. prosince 2010 18:48
Python

Pohledám odkaz. Až mě ale překvapilo, jak snadno byl k sehnání. Ale když jsem si v předmluvě přečetl, že je to "opensource", nabyl jsem klidu.
Člověk není nikdy dost chytrý, dost bohatý a dost ozbrojený. Nevěřte bláznům, říkají pravdu. I´ll Chuck you!

Tyky - 8. prosince 2010 18:40
Tyky

python 8. prosince 2010 18:32
Máš český překlad? Tak ho někam hoď docela rád bych se na něj podíval :)
Kdyby neexistovalo zlo neznali bychom dobro. Kdyby neexistovala smrt, nepochopily by jsme život. Kdyby neexistovala nenávist nenašli bychom to nejdůležitější....lásku

Python - 8. prosince 2010 18:32
Python

Před pár hodinami jsem si sehnal český překlad pravidel FATE. Kdo zná, co vy na to?
Člověk není nikdy dost chytrý, dost bohatý a dost ozbrojený. Nevěřte bláznům, říkají pravdu. I´ll Chuck you!

hater - 2. prosince 2010 22:25
hater

Flipy 1. prosince 2010 23:30
Jojo, s tím srovnáván s DrD, na to bych kašlal. Osnovu jsem si říkal, že bychom měli mít stejnou nebo podobnou.

Taky jsem si říkal, že se to dá psát na pokračování. Můžem napsat to svoje a kdyžtak někdo může přidat něco další co zná. Do diskuze pod článek se přidá odkaz na další díl a bude.

Flipy - 1. prosince 2010 23:30
Flipy

hater 1. prosince 2010 23:13
Rozhodně je důležitý, aby ty jednotlivý systémy byly napsaný podle stejný osnovy.

tzn stručný popis, o čem to je, jak funguje soubojovej systém etc
jaký kostky to používá, a pak klady a zápory danýho systému.
například u DrD
klady: poznamenat, že systém hodů je svym způsobem nestranej, a jde hlavně o štěstí v hodu..
zápory: například já bych vytknul to, že i na problémy s prostatou si musíš házet kostkama,
což při močení celkem zdržuje :)
Pamatujte, že amatéři postavili Noemovu Archu, profesionálové Titanic.

1 2 3 4 ... 13 ⇒|


↑ navigace

Záložková navigace

Buri's blog