Universim v0.1 (1. strana) | Herna - Aragorn.cz



Herna

Universim v0.1

Pán Jeskyně:

Jizva

Systém:

ORP

Nové příhlášky:

Přijímáme

Popis jeskyně:

"Pane vláda chce aby byl projekt urychlen." Tvor na kterého byli tyto slova míněna si jenom povzdychne a převezme si od asistenta zprávu. "No dobrá, přeneste na planetu všechny pokusné subjekty, uvidíme jak se rozvinou, než se navzájem zničí." pronese a dá své potvrzení do počítačového panelu. "Snad tímhle ten výzkum nezničí." Zamumlá a pak už jen sleduje, jak moduly s jejich experimentálními tvory přistávají na planetě, aby vytvořili novou civilizaci.

Klíčová slova:

vývoj, strategie, diplomacie, boj

Jaké hráče:

Aktuálně další hráče nehledám, jedno místo je rezervované a na ostatní si už nárokují zájemci
Další důležitou věcí je, že si vyhrazuji právě měnit případně herní pravidla. Což se určitě bude dít v případě dosažení určitého milníku. např. při vyšší populaci přejítí na procentuální přírustek atd. A nebo se to může dít v případě zneužití, nebo když něco nebude správně pokryté.

Nástěnka:Zobrazit/skrýt Nástěnku
Startovní bonusy: Volný výzkum- Prostě si vyberete jeden ze základních výzkumů, který budete mít rovnou vyzkoumaný. 10 Občanů navíc 100 jednotek jídla navíc 100 jednotek dřeva navíc
Hráči: (8/8) Aschrak, Crimus, Eiris, Hayate, HonzaSt, LuxurideGaming, Sharkozis, uzumaki naruto

Fórum ⇓

Pro přidání příspěvku je třeba se nejprve přihlásit a být registrovaný v této jeskyni.

1

Pán Jeskyně - 20. srpna 2017 16:28
Pán jeskyně Jizva

//Ještě jsem zapomněl na jednu věc. V případě lovu si automaticky házejte k%. A je mi jedno jestli ten hod bude platit pro jedno kolo a na ostatní si hodíte samostatně nebo budete mít jen jeden hod. Každopádně, ale budete házet stejným způsobem jakých si na začátku vyberete.

Pán Jeskyně - 13. srpna 2017 13:23
Pán jeskyně Jizva

//Jako jednoduše, i člověk s nulovými znalostmi rybaření může jít rybařit. To jestli se mu to povede je už něco jiného.

Pán Jeskyně - 12. srpna 2017 23:06
Pán jeskyně Jizva

Ukázkový příspěvek:

Struktura:
A)Pro jednokolový příspěvek
Rpg část: bla bla bla.
Strategická část:
1)Akce č. 1
2)Akce č. 2
3)Akce č. 3
4)Akce č. 4
5)Akce č. 5

B)Pro vícekolový
Rpg část: bla bla bla
Strategická část: 1-2. Kolo
1. Kolo
akce 1-5
2. Kolo
akce 1-5

Příklad:

Osada se začne probouzet ještě před svítáním. Koneckonců je dnes čekal velký den. Dnes měl proběhnout rituál na usmíření boha vody, aby konečně zapršelo a tak se obnovila laguna, které osadě sloužilo jako zásobárna vody. Mao, šaman, začal společně s ostatními připravovat vše potřebné. Kůl, rituální dýku a další věci.
Když bylo vše připraveno, tak se celá osada shromáždila, aby se zůčastinala rituálu a pomohla poslat jejich přání k bohu. Dva pacholci přivedli ještě trochu se zmítající ženu, která měla posloužir jako oběť. Následně ji nabodnou na kůl, který jí vyjede pod krkem. K takto připravené oběti pak přistoupí Mao a začne vyrývat do těla runy, jenž mají poslat duši k bohu. K nebesům se tak pomalu line úpění oběti až do chvíle než o dva dny později její duše opustí duši.
5 kolo
1) smiřující rituál (1 oběť)
2) Lov (20 lovců)
3) stavba domu (5 dělníků)
4) Výzkum Hrnčířství 5/8
5) Těžba jílu (20 dělníků)

Příklad č. 2

Pomalu se zvednu z pelechu, na kterém jsem spal, a rozhlédnu se po okolí. Kouř, který se linul z vulkánu vál na sever a tedy od nás. Usměji se a řeknu si pro sebe. "To je dobré znamení." Následně se rozejdu k ohni, u kterého sedí strážce a hlídá jestli se něco nestalo. Prohodím s ním pár slov, zatímco jím zbytky z včerejšího jídla. Mezitím se k ohni dostanou ostatní lovci. Jelikož už nic k jídlu není, tak se zvednu a společně s ostatními vyrazím na lov.

2-3 Kolo
2 kolo
1) Výzkum Lov 2/3
2) Sběr dřeva (10 dělníků)
3) Lov ( 5 lovců)
4) Průzkum oblasti ( 5 lovců)
5) Stavba domu ( 10 dělníků)
3 kolo
1) Výzkum Lov 3/3
2) Lov (10 lovců)
3) Stavba domu (20 dělníků)
4) nevyužito
5) nevyužito

Další důležité informace:

1) V RPG část by měla buď popisovat život v daném období během tahu nebo navazovat na to co bylo v předchozím Pjovském příspěvku. Některé věci můžete určovat. Jako třeba směr větru, atd. Ale nic co by zásadně ovlivnilo průběh hry. Jako déšť v období sucha, stádo, které vejde doprostřed tábora. Tyhle věci se sice pak stanou, ale pod taktovkou Pj. A kdo ví co se stane.
2) Jak bylo už jednou řečeno AB se nekumulují.
3) Aktivita co se týče strategické části bude jednou týdně. Nenapíšeš a neomluvíš se během té doby smůla tvůj tah propadá. Omluvíš se, Pj za tebe odehraje, hodí, ale využije jenom polovinu AB. (přední zaměření výzkum a získání potravy)
4) Ze začátku se bude hrát vícekolově. (patrně 5 nebo 10 kolově), takže kola piště správně. (1-5. kolo, 11-20 kolo a NE 1-11 kolo)
5) Potraviny budou rozděleny na maso(+ ryby) a BP kam budou patřit zelenina, ovoce, pečivo, atd (čili vše co nejí masožravci.
6)Potraviny budou mít svou trvanlivost, pomocí výzkumů a následně AB se bude moct dát trvanlivost prodloužit. Po X kolech se stanou nezdravé a jejich požívání může způsobit různé zdravotní potíže. Po Y kolech se stanou nepoživatelné.
7)Zvířecí populace je omezená a můžete ji vylovit, pokud budete jídlem příliš plýtvat a lov přehánět.
8)Případné připomínky k bodu 6 části X pište šeptem. Doufám, že jsem se vyjádřil k určitým hráčům jasně.
9)Hra by měla nejpozději začít v pátek. Jelikož ve čtvrtek mi končí brigáda a do té doby zatím nevím co se objeví za "neodkladnou práci, kterou bych mohl udělat jenom já."

Pán Jeskyně - 12. srpna 2017 23:05
Pán jeskyně Jizva

//A někdy jsou míň než jeden. Ale ne pomoc nepotřebuji, na středoškolskou matiku stačí i můj univerzální sešit.
Sharkozi ikonku, jo? Nechce se mi dívat na vlčka a to i pro ostatní, kdo ho ještě mají.

Ton'rek - 9. srpna 2017 13:07
Ton

// tak, že bych mu poskytl materiál a pomohl tomu druhému :-D věř mi, dva učitelé jso uvíc jak ejden

Asheni - 9. srpna 2017 12:17
Asheni

// Nevím, ale pochopil jsem to tak, že on bude doučovat, ne že bude doučovaný. Jak bys mu asi tak chtěl pomoct?

Ton'rek - 8. srpna 2017 08:56
Ton

// Já jen že bych si už rád zahrál a tímt obych to aspoŇ urychlil :-D

Pán Jeskyně - 7. srpna 2017 12:11
Pán jeskyně Jizva

//Neboj s tím potřebovat pomoct nebudu

Ton'rek - 5. srpna 2017 10:09
Ton

// Jestl ichceš pomoct, napiš, jsme učitel matiky :-D

Pán Jeskyně - 5. srpna 2017 10:04
Pán jeskyně Jizva

//Tak když mám trochu času, abych se po týdnu stihl přihlásit a dát aspoň nějaké základní info.
Následující týden bude má aktivita zde na aragornu, prakticky nulová, jelikož aby kámoš dal matiku je pro mně aktuálně důležitější než jeskyně.
Pokud, ale někoho nakazil Hayateho pozitivismus, tak klidně může kliknout na tlačítko zabít u své postavy. Za zlé mu to mít nebudu.

V případě, že budu mít aspoň trochu času, tak bych jsem hodil pár věcí ohledně herních příspěvků.

Ton'rek - 3. srpna 2017 07:26
Ton

// Mno tak jsme se všichn isešli a myslím ,že můžeme zase jít :-D

Pán Jeskyně - 19. července 2017 10:37
Pán jeskyně Jizva

Ukázková NPC rasa:

Jméno: Tyrové
Populace: 40 dělníků, 10 tyrů 1 královna
Popis:
Jako broučí rasa se dělí na několik typů, přičemž každý má svůj specifický úkol.
Dělník-Rippers
https://svety.wargaming.cz/svety/system/files/img/w40k/tyra/rippers.jpg
Jedná se o malé tvory, kteří mají na starosti všechno týkající se fungování roje. Od vytváření zásob, rozšiřování úlu až případně pro potravu.

Válečník-Tyr
https://images.dakkadakka.com/gallery/2010/4/25/100529_md-Drawing%2C%20Gaunt%2C%20Hormagaunts%2C%20Sketch%2C%20Tyranids.jpg
Jedná se asi o nejvíce typického Tyra, na kterého nejčastěji můžete narazit. Průměrně dorůstá výšky asi půl metru, ale našli se už exepláře, které měli 75 cm. Co se týče délky, tak ta je díky ocasu přes metr a půl. Slouží do přední linie.

Lovec- Lictor
http://pre07.deviantart.net/0e1a/th/pre/i/2013/302/6/d/tyranid_lictor_by_saphiragiltlightning-d6sabzk.jpg
Jedná se o velice specifický druh Tyra, povětšinou chodí po dvou a relativně vpřímeně. Což není jediná jeho ojedinělost. Má silnější feromony, které navádí Tyry, když najdou obět. Další věcí je, že mají ruce, do kterých mohou brát věci. Nejedná se o nijak obratné ruce, pokud byste s nimi chtěli něco držet, ale s dostatkem úsilí se to dá. Zároveň s větším mozkem než klasičtí Tyrové je schopen i „diplomatického“ jednání, v překladu nezaútočí na vás v okamžiku, kdy si vás všimne. Velikostně dosahují 1,3 m. Jejich styl boje je skočit na nepřítele svými bodci ho přišpendlit a drápy útočit na slabá místa.

Těžká pěchota- Carnifex
http://img14.deviantart.net/4cae/i/2006/101/d/e/tyranid_carnifex_by_monkeytoho.jpg
Jedná se o nejsilnější z „běžných“ Tyrů. Jedná se o mohutné tvory výšky v rozmezí 2-3 metry a hmontosti běžně přesahující půl tuny. Silně pancéřovaní schopný se rychle vzpamatovat i po nárazu do skály nebo hradem. Většinou se pohybují ve středu a konci armády, což je většinou způsobeno tím, že díky své hmotnosti nejsou až tak rychlí jako ostatní.

Spokojenost: - přece jenom jsou spokojení, když mají jídlo a když ne, tak si ho uloví ze svého společníka.
Loajalita: 100 koneckonců kdo by nepoložil za královnu život
Kriminalita: 0%
Fanatismus: 100% při ohrožení královny
Náboženství a církev: 0% bez víry
Omezení moci: žádné

Suroviny:
Maso: 300j
Voda: 200j

Zaměření:
Vojenské

Modifikace a nálady lidu:
žádné

Lokalita: Tropy
Náboženství: žádné
Směr vlády: válečnická
Bonus: 10 občanů navíc
Výzkum:-
Akční body: 5

Atributy:
Jedná se o velice agresivní rasu. Která se vyskytuje všude tam, kde je dostatek masa a odchází odtud, když už tu není. Tyrové nemají nejmenší ohled na okolí nebo na nějaký ekosystém. Spořádají vše co se jim dostane pod ruku a v nejhoším případě i své druhy. Pokud by se v jejich mozečku našlo místo pro něco co by měli uznávat, tak by to rozhodně bylo válečnické umění.
Dokud členové roje mají potravu, tak spolu perfektně spolupracují a ani jeden by neublížit někomu z jejich roje. Což se krásně mění v okamžiku, kdy je jídla nedostatek a Tyrové s Lictori se nakonec vrhnou na Carnifexe, aby získali pro sebe a královnu jídlo. Pokud tato situace nastane jenom v jednou úlu a další jsou stále dostatečně zásobení, tak může dojít buď poslání zásob (málo časté) nebo k rojení. Kdy se původní roj rozpadne a vzniknou menší roje, které už spolu nemají nic společného.
Společensky jsou rozděleni na úly a roje. Do úlu se řadí všechni kdo se vylíhli z larev jedné královny. Zatímco do roje se počítají už i potomci, královen z původního úlu.

Pán Jeskyně - 18. července 2017 11:41
Pán jeskyně Jizva

Budete začínat s malou osadou, která bude čítat 50 lidí. Tito lidé nebudou jen obyčejní občané. Tyto lidi budete muset využít k tomu, aby byli schopni přežít a rozvíjet se. Budete je muset rozdělovat na zemědělství, na výzkumy, na armádu. Postupně vám budou přibývat, popřípadě ubývat, to už bude záležet na vás, jak je povedete.
Základní prvky hry: Základem hry jsou profese. Každý občan se může naučit nějákou profesi, která vám následně dopomůže k rozvoji osady. Je zde několik profesí
Sběrač(později zemědělec): Tito lidé se starají o potraviny. Sběrači sbírají bobule, houby či jiné potraviny a odnášejí je zpět do vesnice, kde se jídlo rozdělí. Jsou znalí v bylinkářství a tak mohou najít i léčivé byliny a dělat z nich vývary. Sběrači jsou v pozdější etapě hry nahrazeni Zemědělci, kteří obdělávají políčka s obilninami, zeleninou atd.(můžete mít jak Sběrače, tak zemědělce)
Lovci: Velmi důležitá profese. Jíst pouze bobule, co najdete v lese sice postačí, ale je to stále málo. Bobule či houby sami o sobě tolik nezasytí, a proto se chodí na lov divoké zvěře. Na lov se musí házet(jinak bych nerozhodl, zda byl lov úspěšný či ne a zda při něm všichni přežili). Lov musíte prvně vyzkoumat a poté přeučit občany. K prvotním lovcům nepotřebujete nic krom 5 jednotek dřeva na jednoho( na dřevěné kopí). K lovu však můžete vymyslet či vyzkoumat různá zlepšení, což vám zvyšuje šance na úspěšný lov. Lovci mohou fungovat také jako prvotní vojáci.
Dělníci: Tato jednotka společně se Sběrači je již od začátku přístupná a vlastně je to profese, která se jako jediná nemusí učit a všichni se s ní „rodí“( v počáteční fázi, poté už se musí učit stavební dělníci, kteří budou vědět co a jak stavět). Dělník zastává jedinou funkci a to stavitelskou. Díky dělníkům si postavíte dům, chrám či letiště. Mohou těžit dřevo. Samozřejmě můžete později dělníky přeučit na Zedníky či mistry a ti budou efektivnější ve stavění.
Technik: Tato profese je spíše do pozdější etapy hry. Starají se o chod továren, elektráren a podobně. Stavějí vozidla, letadla, opravují elektrické rozvody a starají se o to, aby přístroje fungovali. První technici by se mohli objevit někde v době Antiky, kdy je budete potřebovat k postavení katapultů a jiných strojů.
Horníci: Velmi důležitá profese. Horníky potřebujete na těžbu hlíny, kovů, plynů, ropy atd atd. K ničemu jinému je nepotřebujete.
Vědci: Profese, díky které zkoumáte nové technologie(prvně v hlavním Stanu či budově, později ve výzkumném centru). Bez vědců se s technologiemi nehnete. Bez nich ani nezjistíte jak vlastně lovit.(Vědci mohou být i v různých odvětvích. Může být třeba vojenský vědec, Stavební vědec atd, ti samozřejmě v daném oboru jsou schopnější). V počáteční fázi hry by jsme je mohli nazývat spíše filozofové či stařešinové.
Piloti: Profese potřebná v pozdější fázi hry. Potřebujete je k řízení vozidel, k pilotování letadel a další.
Vojáci: Důležitá profese pro obranu vaší osady a pro dobývání jiných. Základní vojáci jsou pouze domobrana vybavena horším vybavením. Lepší jednotky budou později vysvětleny.
Poté jsou otevřené profese. Každý si profesi můžete vymyslet samozřejmě bude mít výhody v dané věci. Třeba můžete mít speciálně dřevorubce, kteří budou mít vyšší výtěžnost dřeva a zároveň budete schopni rozeznat různé druhy dřeva nebo můžete mít jen rybáře, který budou schopnější v lovu ryb atd…
K tomu, aby jste získali občany určité profese je na danou profesi musíte prvně přeučit a to stojí čas a někdy i suroviny. Občan může mít pouze jednu profesi a tak pokud jej z Z vědce chcete přeučit na horníka, bude vás to stát více času a také suroviny navíc. Později však můžete přijít na způsob jak lidi naučit i více profesí najednou. K dané profesi také potřebujete danou budovy. Horníky nevyučíte, pokud nemáte důl, Technika nevyučíte, pokud nemáte Rafinerii či elektrárnu atd.

Další a to tedy hlavní součásti hry jsou Akční body(AB). Hra je na tahy a aby jste si za tah nevymysleli fůru věcí a povinností pro své občany, tak jsem zvolil akční body jako ochranu před upracováním vašich občanů. Každý hráč má každé kolo 5 AB, které může využít všechny, ale nemusí. Avšak pokud je nevyužije, tak je ztratí a do příštího kola se mu neskalují. K čemu vlastně akční body slouží? Je to snadné. Slouží úplně ke všemu, co vlastně chcete dělat. Chcete výzkum? Musíte použít akční body. Chcete těžit? Musíte použít akční body. Chcete boj či průzkum? Opět akční body! Akční body budou alfou a omegou této hry. Bez nich nedáte ani ránu a budete muset sakra uvažovat, jak je správně využijete. Hráč může o AB přijít, ale může je i získat, takže se může stát, že v pozdější fázi hry můžete mít každý tah 3 AB, ale také klidně i 10. AB můžete získat na určitý počet kol a nebo na trvalo a budu je rozdávat za případnou dobrou RP, dobrou taktiku v boji či zajímavé nápady na výzkumy atd.. Pokud budete chtít vyzkoumat technologie, tak ne jen že na to budete potřebovat vědce(někdy i suroviny), ale i AB. To stejné na těžku. A pokud budete mít třeba dva doly(na rozdílné suroviny), tak na každý budete potřebovat AB. To stejné s výzkumy. Jeden výzkum= jeden AB. Takže pokud budete chtít zkoumat tři výzkumy najednou, bude vás to stát tři AB.( Na každé kolo výzkumu potřebujete AB, stejně jako na každé kolo stavby a jiné akce potřebujete AB) AB také potřebujete na přeučení občanů na profese. Pokud chcete Dělníka přeučit na vědce či sběrače, tak vás to bude stát 1 AB. Je však jedno kolik jich chcete přeučit. Je jedno zda chcete přeučit 5 či 50 občanů.. stále to stojí 1 AB pokud je přeučujete na jednotnou profesi.

Nyní k výzkumům. Každý výzkum také něco stojí(cena u výzkumu, pokud cena není, tak výzkum stojí jen akční bod a čas). Je to logické, protože pokud chcete zkoukat Jadernou bombu, tak to těžko uděláte, když vědcům nedáte něco z čeho tu bombu mohou vlastně vymyslet.
Vylepšování: Vylepšovat můžete budovy, výzkumy či jednotky. Vylepšeným budovám se zvýší možná kapacita pracovníků, ale také se může zvýšit výkonnost budovy, to už záleží na druhu vylepšení. Při vylepšování budov však musíte činnost budovy na dobu vylepšování přerušit, takže pokud chcete vylepšit důl, tak v něm na určitou dobu musíte přerušit těžbu. Vylepšení samozřejmě stojí jak AB, tak čas, tak i Suroviny.
Inovace:O co se jedná? Jedná se o specifický způsob vylepšení výzkumu. Ke každému výzkumu budeme moct mít maximálně tři inovace, které vám poskytnou určité bonusy.

Další věcí, která se týká výzkumu je sdílení výzkum: Jedná se ze začátku o jediný způsob jak najednou provádět dva výzkumy. Kdy bude probíhat váš normální výzkum a k tomu druhý výzkum bude probýhat u „sousedů“a oni se pak s vámi podělí o výsledky svého pátrání. V případě mezihráčské dohody bude potřeba: a)společný nepřítel/nebezpečí b)vazalský stav jednoho c)dobré vztahy s danou rasou. Jinak to bude mít postihy na spokojenost a případně loajalitu. V případě NPCčka si to pohlídám.
Pokud budete sdílet už vyzkoumaný výzkum, tak to pro druhou stranu znamená 50% slevu na čase, potřebný na výzkum.

Náboženství a církev:
V pravěku a starověku se lidé velice často uchylovali k náboženství a k různým bůžkům. Z toho se musí vždy dříve nebo později vyvinout církev, která toho začne využívat. Po sepsání svaté knihy, budeme moct si vybrat 4 „přikázání“ , kterými by se měli věřící řídit. Např. 1)Nezabiješ 2) Nepokradeš 3) Nesmilníš s jinou rasou 4) Budeš bojovat za bezpečí své rasy Postupně se samozřejmně můžeme dostat do situace, kdy církev získá příliš velkou moc a začne se snažit prosadit Theokracii. Pak bude záležet čistě na vás jak budete jednat. Zda se s tím smíříte, nebo toho využijete. Nebo budete s církvý spolupracovat. V jedné osadě může být i více náboženství a v deníku budete mít vždy napsaný název a počet věřících/celková moc

K nábožeství se pojí další věc a to Fanatismus:
Asi se ani nemusí vysvětlovat, fanatisti nemusí inklinovat pouze k náboženství, ale klidně i k dalším věcem. Povětšinou, ale bude platit, že při příliš velkému % fanatiků ku obyčejním lidem a nastane vzpoura.

Suroviny: Surovin je zde několik, avšak ze začátku jsou zde 2 nejdůležitější- Potraviny a Dřevo. Bez potravin vám nepřežijí občané a bez dřeva(popřípadě hlíny) nic nepostavíte. Hlínou se nemyslí to, že hrábnete rukou do země a vytáhnete hrst plnou bahna. Hlínou se myslí určitý druh, nejčastěji Jíl a jemu podobné, ze kterých můžete vytvářet cihly popřípadě aspoň stěny. Ze dřeva zase budete stavět domy, doly či prvotní zbraně. Ze začátku vám postačí samotné neupravené dřevo, avšak později budete potřeboat Pilu na jeho úpravu, aby jste byli schopni vytvářet různé stroje, lepší budovy či i zbraně. Další surovinou jsou Kovy a později i Energie. Kovů je několik druhů, avšak jako základ budeme brát železo. Energie bude brána z elektráren, které budete muset plnit palivem(Dřevo, plyny, ropa atd atd..) Energie je až v pozdější fázy hry, kdy ji budete využívat prakticky ke všemu- k napájení domů, k funkci výzkumného centra, k chodu rafinerie, k chodu automatické pily, ke stavbě jednotek.. ke všemu. Další surovinou jsou již zmiňované Plyny, kam bude spadat hlavně Kyslík, dusík a Vodík a poté i Paliva, což jsou již upravené plyny. Ke všemu budete však potřebovat dané technologie.

Kovy: Nejdůležitější surovinou budou zřejmě kovy, avšak ty se dělí na 4 druhy z toho ještě každý má jiné vlastnosti( samozřejmě reálné. Pokud si nějaký kov nevymyslím já či vy). A jsou to:
Měkké kovy, Tvrdé kovy, Nebezpečné kovy a vzácné kovy. (vím že jsou ušlechtilé a neušlechtilé, ale to by moc nezapadalo).
Měkké kovy jsou, jak už název napovídá lehké. Patří mezi ně Hliník či meď, Cín atd. Mezi Tvrdé kovy patří pak většina dalších kovů jako železo, olovo či Titan. Nebezpečné kovy jsou třeba Uranium či Plutonium či různé krystaly( ano, ani jedno z toho není kov, ale berme to jako horniny). Kovy radioaktivní, ze kterých se však dá získat energie nebo se dají použít pro jiné účely. A do vzácných patří třeba Platina, Zlato, stříbro, ale i Rhodium či Palladium.
Měkké a Tvrdé kovy se používají ke stavbě budov, vozidel či lodí, avšak vzácné se používají zas jako platidla, popřípadě na elektroniku atd...přičemž každý má jinou hodnotu, avšak se mohou použít i do důležitých slitin např Rhodium a Platina na termočlánky.

Samozřejmě na každý kov potřebujete zvlášť vyzkoumat technologii těžby, zpracování a využití. Aby to však nebylo tak složité hned ze začátku, tak vám třeba na Hliník stačí mít vyzkoumáno Technologii měkkých kovů a budete jej moci těžit i zpracovávat, avšak v ne tak kvalitní míře jako kdyby jste měli výzkum přímo na hliník. Označení kovy je souhrnné označení pro zjednodušení. Samozřejmě ze začátku stavíte z materiálu, který máte a to bude nejspíše železo, ale nikdy nevíte, co najdete za rudu. Můžete poté zkoumat stavby z různých materiálů, které vám umožní používat později třeba i uhlíkové nanovlákna atd.

Další co zde je, tak již nejsou přímo zdroje či suroviny, avšak týká se to obyvatel vaší zemičky. Jsou to- Loajalita, Spokojenost a zločinnost. Všechny tyto tři faktory spolu souvisí. Každý faktor ovlivňuje jiný a ten zase jiný.

Loajalita určuje, jak moc jsou vám lidé věrní. Plná Loajalita vám zaručí, že vaše občany nepřemluví a nebude schopen konvertovat žádný kněz, řečník ani nikdo další i kdyby je to mělo stát život. Pokud však je loajalita slabá, tak občany přemluví i vlk, který si jde pro babičku, aby s ním šli ostatní taky.

Spokojenost určuje, jak moc jsou lidé pracovití a jak konají své povinnosti. Spokojenost roste, když mají dost místa na ubytování, dost potravy, přiměřeně práce atd… Pokud je spokojenost malá, tak může vzrůstat Zločinnost a klesat loajalita a také klesá efektivita práce.

Zločinnost snad nemusím vysvětlovat. Určuje, jak moc jsou lidé poslušní a jak dodržují pravidla. Pokud na své lidi kašlete, tak může být vysoká spokojenost, i loajalita, ale také může být vysoká zločinnost, protože lidé vědí, že se jim nic nestane, když někoho okradou či zmlátí atd. Ze Zločinosti může vzejít i třeba mafie, ganky atd, které vás mohou poté ohrožovat a dokonce se třeba pokusit převzít vládu. Zločinost je obzvlášť nebezpečná pokud se objeví ve vaší armádě… to poté může být převrat rychlý a krvavý.

Většina zdejších ras byla, ale vytvořena uměle a jejich tvůrci do nich zakodovali určité vlastnosti, které se postupně budou projevovat. (přeloženo čím podrobněji sepsaná postava tím lépe pro vás, jelikož tohle políčko budu méně uplatňovat.) V průběhu hry budete získávat Modifikační body (MB) a s nimi si budete moct s obětováním několika AB buď posílit nějakou vlastnost nebo zeslabit. Bude vaše rasa lakomá a vy potřebujete poslat zásoby spojenci, který brání vaši severní hranici? Samozřejmně obchodníci za to budou chtít velké množství peněz, přece jenom když jsou v tísni tak si to můžou dovolit, takto zvýšit cenu. Pomocí MB tuhle vlastnost potlačíte a ceny půjdou o několik procent níž. Podobným způsobem můžete některé věci posílit, třeba uchylování se k náboženství. Ale každá tato modifikace se nakonec může zvrtnout. Např. Se z vás stanou náboženští fanatici.
Poslední věc k modifikacím je cena. Za navýšení o jeden stupeň zaplatíte jeden MB za snížení o jeden stueň 2 MP. Pokud vznikne modifikace, která je v opaku s nějakým bonusem. Třeba pacifismus při válečném zaměření civilizace.
Nálady lidu jak název napovídá, tak se bude jednat o tom co si lid myslí. Věci, které se budou zde objevovat, budou povětšinou na základě nějaké události. A přitom se nemusí přímo jednat o věci ovlivňující spokojenost nebo loajalitu. Může se zde nacházet třeba nedůvěra k nějaké rase, protože je třeba v minulosti přepadla atd. A akty proti nebo s náladou lidu budou mít přímý vliv na spokojenost a loajalitu. Přece jenom vaše rasa bude hrdá a vy podstoupíte část území, tak to spousty lidí naštve. Zároveň zde bude procentuálně uvedena snaha omezit moc vládce.

vaše civilizace může uchylovat několika směry, avšak vždy jeden bude dominantní a poskytne určité bonusy

Armádní: Máte více vojáků než běžná osada, vaši vojáci jsou zkušení válečníci a více vydrží. Máte velitele, který vojákům dodává vyšší morálku a odvahu. Máte bonus k drancování, přepadům či obraně. 10 % k výdrži, obraně a útoku

Vědecká: Vaši občané jsou velmi inteligentní a výzkumy jim jdou od ruky. Jste napřed v technologiích před většinou osad, což vám dává mnoho výhod. Máte rychlejší výzkumy a můžete přijít na nové, neobjevené. 20 % rychlosti k výzkumu

Farmářská: Vaši občané jsou skvělý zemědělci a hospodáři. Pěstování potravin a chov zvěře jak kdyby jim bylo předurčeno. Máte bonusy k výnosu z farem. 30 % bonus k farmaření a hospodářství

Obchodní: Vaši občané jsou skvělými obchodníky a dokáží prodat meč kováři. Máte dobré vztahy s ostatními osadami a vyděláváte na obchodech. 20 % bonus k diplomacii a 20 % bonus k výdělkům z obchodů

Náboženská (dostupný poté co vytvoříte jednotné náboženství ve vaší osadě): Vaši občané věří ve vyšší moc a modlí se k ní. Ve jménu víry jsou ochotni udělat téměř cokoliv. Bonus k Loajalitě a spokojenosti. Také vám poskytuje kněze, který zvedá spokojenost a loajalitu a snižuje zločinost. 30 % k loajalitě a spokojenosti.

Tyto směru můžete libovolně měnit. Ale tato změna bude stát 5 AB (můžete zaplatit najednou, nebo v libovolných počtech kol) Po provedení změny směru bude trvat 10 kol, během, kterých bude daný bonus postupně růst.

Jednotky:
Zatím napíšu jen základní, postupně budu připisovat a upravovat k jednotlivým rasám.

Lovec
Stavba: 1 kolo, 5 jednotek dřeva
Výdrž: 20
Obrana: 0
Útok: 5

Válečník(Základní bojová jednotka, má lepší zbraň jak lovec a je vyučen k boji a ne k lovu. Musí se ale vyzkoumat)
Stavba: 1 kolo, 20 jednotek dřeva, Zbrojnice
Výdrž: 50
Obrana: 0
Útok: 10

Domobrana(Občané určeni k boji při obraně. Mají minimální vybavení)
Stavba: 1 kolo, 10 jednotek Dřeva
Výdrž: 30
Obrana: 2
Útok: 5

Nyní systém boje. Hodnoty u jednotek jsou pouze orientační a budu se jimi řídit pouze při přímém střetu, když ani jedna strana nepoužije žádnou taktiku, aby získala převahu. Takže pokud napíšete, že prostě zaútočíte, tak se striktně řídím čísly. Pokud však napíšete nějaké pěkné taktické fígly, tak vám to poté vyhodnotím a připočtu bonusy. Takže se může stát, že pokud na nepřítele uděláte přepad a vaše armáda bude značně slabší, tak nepřítele právě překvapíte a než se vzpamatuje, tak mu pobijete půlku armády a ta druhá se dá třeba na útěk, protože zpanikaří a vy budete mít ztrátu sotva pár vojáků, i když by jste v přímém střetu o všechny nejspíše přišli. Armáda bude mít ještě hodnoty jako Morálka, odvaha, Faktor strachu(jak moc se jich nepřítel bojí) a další

Nyní co vlastně daná čísla znamenají.
Výdrž je jednoduše to co jednotka snese, kolik toho vydrží.
Obrana je hodnota, která blokuje útok, takže pokud má jednotka A obranu 5 a protivník B útok 10, tak ve výslednici jednotka A dostane pouze 5 poškození, takže ji z výdrže ubyde pouze 5 bodů.
Mno a útok udává kolik jednotka je schopna dát poškození. Po různých výzkumech můžete mít třeba i penetraci zbroje, která vám umožní částečně, či úplně zrušit obranu protivníkovi jednotky.
Jinak boje budou probíhat jak kdy. Někdy na Tahy, někdy “Real time“ . Buď si budete moct vybrat sami a nebo to vyberu já, ale povětšinou vám to řeknu předem. Třeba u daného příkladu s přepadem bych to viděl na real time, ale to sám ještě nevím.

Poslední co potřebujete vědět ke hře, je vaše umístění. Planeta na které všichni jste je velká, avšak kmeny se usazují vždy jinde. Je 6 oblastí, kde se můžete usadit:

Poušť: Tato oblast je velmi suchá s nízkým výskytem vody. Voda se však dá získat z Oáz či z hlubších míst. Vegetace zde není příliš rozsáhlá, stejně jako živočichové. Pokud zde již najdete živočicha, tak je přizpůsoben na drsné podmínky(nebudou zde zvířata jako na Zemi, budu si je vymýšlet, aby hra byla zajímavější). V této oblasti mají však Sluneční Elektrárny bonus 50 % a spotřeba vody je snížena, protože jsou lidé navyklí na dané klima.

Tropy: Silně zalesněná, vlhká oblast, kde je spoustu flory i fauny. Velmi dobře se zde těží dřevo( 50 % na těžbu dřeva a rašelin) a také se zde dá najít spoustu ovoce(50 % bonus ke sběru ovoce). Je to jedna velká jungle. Takže se zde mohou lidé snadno ztratit a je zde plno nebezpečných zvířat ( 50 % větší šance na úspěšný lov, ale i zvýšená šance útoku divokých zvířat či nebezpečného lovu)

Tundra: Chladná, často zasněžená oblast s menším výskytem flory a fauny. Jsou zde silné a prudké větry a povětšinou tato oblast je velmi hornatá. Zvířata zde jsou velká a dobře chráněná před mrazem(50 % víc masa ze zvěře a 50 % větší účinek pro koželužnictví). Větrné Elektrárny zde mají bonus 50 %. Ale je zde šance na umrznutí. ( v zimě je zde potřeba o 50 % více topného paliva). Jednotky zde také mají bonus 20 % k výdrži a obraně, protože musí být vcelku odolní silní.

Bažiny: Oblast podobná Tropům, avšak chladnější a více nepříznivé. Všude jsou mokřady a pevná půda se zde hledá velmi těžko. Dají se tu však velmi dobře lovit ryby a jiní vodní živočichové. ( 50 % k lovu říčních ryb a 50% k těžbě hlíny)

Pláně: Oblast převážně rovinatá s rozsáhlými pláněmi plných živočichů a trávy. Není zde těžké lovic. ( 50 % větší šance na dobrý lov + 25 % k zemědělství)

Vulkán: Tato oblast je poznamenána vulkanickou činností a je velmi rozsáhlá. Je zde několik aktivních sopek, avšak ne příliš nebezpečných. Půda je zde nadmíru kvalitní a tak zde jakékoliv zemědělství má bonus 50 %. Je zde však riziko výbuchu nedalekých sopek. Mají zde bonus také Geotermální Elektrárny 50 %

1


↑ navigace

Záložková navigace

Buri's blog