Nápověda - Aragorn.cz



Nápověda

Nápověda k Aragorn.cz v.3.0

O co jde?

Aragorn.cz je největší a zároveň nejpropracovanější RPG herna na českém internetu svého druhu. Navíc jsme též online portál pro všechny příznivce RPG a podobných či příbuzných témat.
Aragorn umožňuje zahrát si Vaši oblíbenou RPG hru po internetu s přáteli anebo úplně neznámými lidmi, které během putování Aragornem potkáte.

Fidláci

Specializovaná stránka, kde se dají najít snad veškeré informace, co se Fidláků - volně stažitelné RPG hry, jejíž vývoj byl zaštítěn Aragornem - týkají.

Stručný obsah Nápovědy

O Aragornu

Na serveru Aragorn.cz jsou pro všechny uživatele přístupné tyto sekce: Diskuze (diskuzní témata řazená v okruzích), Herna (výpis jeskyní a postav), Články (výpis článků), Galerie (výpis miniatur obrázků), Uživatelé (seznam aktivovaných profilů), Chat (seznam místností a výpis uživatelů v nich) a Registrace.
Pro registrované a přihlášené uživatele jsou tu navíc tyto: Pošta, Nastavení, Záložky.

V Nastavení jsou podsekce Osobní, Systémové a Chat. Jak se dá jistě čekat, tak v prvním z nich najdete nejrůznější zásadní úpravy profilu (změna hesla, ikonky, města apod.). V Systémovém je položka Bonus (zde po odeslání žádosti uvidíte, jak zaplatit, kolik na jaký účet převést a jakou formou), dále je tu část pro změnu podpisu pod diskuzemi a mazání navšívených položek na Aragornu a mnoho dalších položek, které nepotřebují další popis.

Pošta je vcelku jasná - komu píšu a text, od koho mi text přišel. Je zde také vidět, zda si adresát zprávu již přečetl nebo nepřečetl nebo smazal. Není sice možné používat HTML tagy, přesto se vám však zde nabízí možnost ztučnění, kurzívy a podobně. Pro hromadnou zprávu stačí přezdívky uživatelů oddělit čárkou.

Bonus je na Aragornu novinkou, která obnáší toto: možnost hrát v neomezeném počtu jeskyní a mít neomezený počet záložek, přednostní schvalování jeskyní v Herně či příspěvků do Galerie / Článků, přidané informace na AjaxChatu a obnování Záložek online kdekoli na Aragornu. Finance jdou na chod a další vývoj Aragornu (hosting není zadarmo, nýbrž se jeho cena pohybuje okolo několika tisíc).

O Herně

Výpis jeskyní se skrývá pod odkazem herna v hlavním menu. Dá se zde řadit podle různých kritérií a obsahuje další odkazy. Těmi jsou Moje hry (schválené i neschválené postavy a jeskyně), Nová jeskyně (založení nové jeskyně - hry) a Seřazení (systém, podle různých kritérií).

Jak rychle začít hrát? Je to velice jednoduché, stačí se řídit následujícím postupem. Více je pak dále napsáno v této Nápovědě pod textem O hrách na hrdiny.
Jsou dvě možnosti, buď chcete vlastnit jeskyni a být jejím Pánem, nebo chcete hrát jako hráč.
Nejdříve se podívejme na možnost hrát jako hráč. Vcelku je jasné, že se musíte někam přihlásit. Abyste věděli kam, je tu diskuzní okruh, kde PJové popisují své hry, plány, vypisují žádosti na hráče a nábory. Nejjednodušší je si nějakou takovu nabídku pročíst nebo jen si vybrat v herně jeskyni a pak se s PJem domluvit buď interní poštou, nebo třeba na volném chatu. Nakonec si pak při podávání přihlášky vytvoříte postavu do jeskyně a po jejím schválení majitelem jeskyně můžete směle začít hrát. Odkaz na přihlášku je jeden z prvních, který v jeskyni uvidíte. A pokud tam není, PJ zakázal registrování nových hráčů do jeskyně, buď má plno, nebo má dočasně dost přihlášek jiných. Přihláška do jeskyně je totéž, jako vytvoření postavy!

Chci hru vést a proto: si chci založit vlastní jeskyni. Není nic jednoduššího, než si promyslet, v jakém systému chci hrát. Po výběru systému, jména a hlavních parametrů jeskyně ji odešlete ke schválení a administrátoři zváží, zda opravdu taková jeskyně má šanci existovat (toto opatření je z důvodu zkvalitnění hry).
V systému ORP pak přibývá možnost vytvořit si vlastní položky v deníku, které pak hráči mají možnost upravovat podle zadaných kritérií při vytváření hry Pánem Jeskyně.

Máte již jeskyni? Hurá do hraní. Intuitivní ovládání a jednoduchá nabídka odkazů v jeskyni Vás možná překvapí, ale nic víc opravdu nepotřebujete. A pokud ano, zkuste napsat do patřičné diskuse, možná budou vaše přání vyslyšena.

Co si zde mohu zahrát?

Prakticky cokoli z RPG her, jelikož si můžete sami v Aragornovi deníky pro daný systém postavit. Předdefinované je již Dračí doupě, které má některé funkce automatizované.

Všiml(a) jsem si sekce Články a Galerie. Lze přispět?

Jistěže, od toho zde tyto rubriky jsou. Vámi zaslané dílo však musí mít odpovídající úroveň (v případně článků gramaticky správný text o odpovídající délce, co se zpracování daného tématu týče).

Aragorn za uveřejnění příspěvku nevyplácí žádný honorář a taktéž redaktor dané rubriky má právo odmítnout jakýkoli příspěvek bez udání důvodu.

Aragorn si vyhrazuje právo na exkluzivitu, tzn. že nelze publikovat článek, který již někde publikován byl a taktéž po schválení článku na Aragornu nelze publikovat text nikde jinde po dobu půl roku od data publikování (Toto opatření je zde proto, aby se nestalo, že článek zde na Aragornu bude hned druhý den na dalších serverech, všichni přece chceme trochu originality ;D ).

Platí zde nějaká speciální pravidla či omezení?

Platí pravidlo jeden člověk - jeden účet. Pokud se prokáže, že někdo vlastní více účtů, budou mu zablokovány a navíc obdrží ban (zákaz vstupu na Aragorn).
Upozorňujeme Vás, že ani přístup přes proxy server není řešením. I tak se dá ve většině případů IP adresa zjistit. Dále platí pravidlo slušného chování jako všude jinde. Dodržujme Netiketu.

Hry na hrdiny

Hra na hrdiny je společenská hra pro 3 - nepočítaně hráčů, během které hráči zaujímají role hlavních postav (hrdinů) snažících se dosáhnout cíle daného vypravěčem a překonat překážky na cestě k němu. V tomto jsou většinou hráčům nápomocna různá pravidla - Dračí doupě, Fidláci, Dungeons and Dragons, Stín meče, Vampire ... a další. Výsledkem může být například epické fantasy dobrodružství ve světě podle Pána prstenů, promyšlená strategická akce moderní bojové jednotky s úkolem osvobodit rukojmí od teroristů, hlubokomyslné hledání smyslu života pomocí tragických postav a nebo třeba improvizované divadelní představení. Přesnější definice viz wikipedie: hra na hrdiny.

Michal: Jsem vysoký, štíhlý elf, celý v zeleném. Sličná tvář prozrazuje moudrost a vznešenost.

Aleš: Jsem proradný skřet, nosím otrhané oblečení a u úst mi zůstavá zaschlá krev z kdysi teplého masa těch, kteří mi podlehli.

Vypravěč Michalovi: Zrovna jsi na pravidelné obhlídce svého lesního panství a blížíš se ke své oblíbené mýtině. Jako obvykle chceš dát v hebké trávě pod stromem uprostřed mýtiny ulehnout a na okamžik si zdřímnout. Avšak těsně předtím než jsi vystoupil spoza stromů uvědomil jsi si, že na druhé straně mýtině se v křoví plíží přikrčený ošlivý tvor. Na první pohled poznáš skřeta!

Michal vyprávěči: Hrdě vstoupím na mýtinu a jdu si lehnout pod svůj oblíbený strom. Předstírám beztarostnost a ke křoví ve kterém se skrývá skřet se přímo nepodívám. Předtím však uvolním dýku u svého pasu a jsem kdykoli připraven ji použít a nebo uhnout před případným útokem.

Vypravěč Alešovi: Pátráš po další svojí kořisti a narazil jsi na odporně hezký háj. Tvé podezření se potvrdilo a o lesík se stará namyšleně vypadají elf. Téměř tě překvapil, když vstoupil na mýtinu na jejímž okraji jsi hledal potravu. Kráčí pomalu ke stromu uprostřed a zdá se, že si tě nevšiml.

Aleš vypravěči: Při pohledu na elfa se olíznu. Elfí masíčko, to musím mít. Připravím se zbraně a čekám. Vím, že ho nesmím vyplašit.

Vypravěč Alešovi: Elf si bezstarostně lehl do trávy uprostřed mýtiny a zdá se, že si chce zdřímnout.

Aleš vypravěči: Plácnu sebou do trávy a pokusím se k ležícímu elfovi připlížit se svou nejmilejší zubatou šavlí v ruce.....

Rozcestí

Co je Rozcestí?

Rozcestí je chatovací místnost vybavená "automatickým (počítačovým) vypravěčem." Nejedná se o vypravěče v pravém slova smyslu. Jeho úkolem je pouze popis místa, kde se hráčské postavy nacházejí a navození patřičné atmosféry. To vykonává pomocí předem definovaných textů a jejich uvádění na základě požadavků správců místnosti a nebo automaticky po určitých časových intervalech.

Tato vlastnost nabízí hráčům prostředí pro hru. Je to sice jen o trochu více než obyčejná chatovací místnost, ale právě tato špetka koření často stačí. Je však nutné, aby hráči nahradili vypravěče ve vedení scény nějakým směrem a sami vynucovali dodržování určitých pravidel. Ty jsme se snažili vytvořit a sepsat na nástěnce diskuze Rozcestí, stejně tak jsou přístupná v každé místnosti Rozcestí pod odkazem Nápověda v pravém menu.

Rozcestí: Nacházíte se na zeleném paloučku u jezírka. To je orámované šedivou skálou z které s klokotáním padá tenký proud vody přímo dolů. Modrá voda pak odtéká tichou bystřinou někam do do dáli. Vzduch je čerstvý a chladí i přestože polední slunce řádně pálí. Zelená tráva je protkaná pestrobarevnými květy mezi kterými hravě poletují motýli.

Tomáš: Vstoupím na mýtinu a kráčím přímo ke břehu. Po dlouhé cestě jsem žíznivý a tak se chci napít. Kleknu si a ponořím dlaň do křišťálově čisté vody.

Alena: Když vidím, že k mému jezírku přistoupil cizinec, máchnu pořádně ploutví a vykouknu z vody: "Vítej poutníku!" Pozdravím hravě a pak se znova potopím, svou ploutví přitom řádně plácnu o hladinu, abych jej zasáhl proud vody.

Tomáš: Nabírám vodu do dlaně a převaluji pramenitou vodu na jazyku. Vychutnávám její chuť. Pak když se z vody vynoří dívce a zároveň rybě podobné stvoření zděšeně jí vyprsknu vodu z úst přímo do obličeje. Když mně o několik vteřin později zasáhne proud vody, zakleji a ustoupím dva kroky zpět od břehu: "Sakra! Co to?!"

...

Rozcestí: Na keři opodál přistály dvě bělostné hrdilčky a začaly spolu cukrovat.

Jak si mohu zahrát Rozcestí?
  1. Nejdříve je potřeba vytvořit krátký popis postavy - tato úprava probíhá přímo v místnosti Rozcestí pod odkazem Nastavení. Pokud nemáte vyplněný popis postavy, systém vás na to upozorní.
  2. Nezapomňte shlédnout pravidla Rozcestí.
  3. Vyberte si některé Rozcestí a začněte hrát.

Zobrazím si seznam Rozcestí a vidím, že jsou dvě úplně plné a jedno úplně prázdné. To si asi moc nezahraji. Tak půjdu do Hospody u Edwina a zeptám se, jestli by někdo nešel hrát se mnou do volného Rozcestí.

Herna podrobněji

Jak funguje herna?

Herna obsahuje seznam jeskyní. Jeskyně jsou utřízené podle podle času vytvoření, tak aby nejaktuálnější byly nahoře, ale je možné je třídit i jinak. Každá jeskyně probíhá procesem schvalování, tedy administrátoři kontrolují zda jsou vyplněné infromace pro potenciální zájemce a aby bylo možné hodnotit, zda je jeskyně zajímavá a nebo ne. Dále jsou ze seznamu mazány jeskyně ve kterých není delší dobu žádná činnost. Jeskyně samotná pak nabízí:

  • PJ - Rozhraní pro správu:
    • Moje ikonka - nastavení obrázku, který se bude zobrazovat místo standartní ikony a to právě pro tuto jeskyni
    • Popis jeskyně - základní informace o tom co je jeskyně zač. Je to fantasy s epickým příběhem? Odehrává se ve středověkém městě? Postavy jsou ledoví obři?
    • Registrace hráčů - povolí a nebo zakáže možnost registrace nových hráčů do jeskyně
    • Jaké hráče - zde PJ píše své představy o tom, co očekává od hráčů. Musí být dochvilní? Chce jen dívky? Potřebuje, aby byli schopní hrát dvě hodiny týdně?
    • Počet hráčů - Ve chvíli kdy počet přijatých hráčů bude roven tomuto číslu již se nemohou hlásit další
    • Nástěnka - text uvedený zde se zobrazuje při každém vstupu do jeskynního foŕa v tabulce s výpisem informací o jeskyni. Automaticky je skryt, aby nerušil. Většinou slouží k zápisům ze hry nebo k vypíchnutí důležitých informací, jež by se posupně ztrácely v diskuzních příspěvcích
    • Text pro adminy - slouží pro komunikaci s administrátory, například v případě dlouhodobé plánované neaktivity napíšu: "Budu dva měsíce mimo, prosím nemazat."
    • Hráči a jejich postavy - slouží k přijímání hráčů do jeskyně
    • Předat vlastnictví jeskyně - pokud chcete, potřebujete, je možné jeskyni předat někomu jinému
    • Promazání textů fóra starších než - nastavíte datum a můžete zpřehlednit jeskyni odmazáním nepotřebných zpráv
    • Export - funkce sloužící k zaznamenání vašich zpráv buď ve fóru a nebo na chatu (zde jen poslední dvě hodiny)
    • Smazání jeskyně - v případě, že jeskyni již není potřeba, je možné ji smazat
  • Mapy - je možné nahrávat mapy a nebo jiné materiály až do celkové velikosti 1MB ve formátech JPEG, PNG, GIF. Další neomezené mapy je možné tvořit v MapEditoru
  • Chat - kromě fóra lze k hraní využívat i chat s kostkami a taktéž s možností šeptání více osobám
  • Psaní zpráv do fóra - při psaní je možné použít zvýraznění textů kurzívou či tučně a nebo různými barvami. Je možné vkládat i odkazy a odkazy přímo na obrázky
  • Kostky - jsou k dispozici různorodé (odkazy je možné nalézt ve spodní části okna pro psaní zpráv) a i univerzální
Jak si mohu zahrát v jeskyni?

Tento proces se dělí na několik fází a zdaleka ne všechny body procesu jsou povinné:

Nalezení vhodné jeskyně

Toto bývá pro nováčky největší výzva. Je možné to udělat několika způsoby:

  • Prohlížení seznamu jeskyní a výběr podle jejich parametrů - nezapomeňte se podívat i na profil vlastníka jeskyně
  • Prohlížení inzerátů v diskuzním okruhu "o herně"
  • Vložení vlastního inzerátu do jedné z několika diskuzí téhož diskuzního okruhu.
  • Hledání spoluhráčů na chatu.

Stává se, že hráčům dojde trpělivost a jeskyně se vůbec nerozběhne a proto vybírejte pečlivě.

Už opravdu dlouho jsem nehrál, protože moje družina se rozpadla a narazil jsem na Aragorn.cz. Výborně, konečně si zase zahraji. Rozcestí jsem zamítl, protože si chci užít pořádnou delší hru. No tak se podívejme do inzerátů.

V diskuzním okruhu o Herně je v diskuzích ohledně PJ hledá hráče do DrD systému tři dny stará nabídka. PJ píše, že to bude tažení a družina má sehrát jistou (věřím, že časem jistě klíčovou :-) ) roli v boji proti království nemrtvých. Družina je organizovaná jako bojová jednotka, která se má skládat z dvou vojáků, jednoho stopaře a čaroděje. Její první úkol je šetření pohraničního incidentu v malé vesnici. Důležité je především objasnit, zda jsou do věci zapletení i nemrtví a nebo ne. Pj dále uvádí poznámku, že o souboje rozhodně nebude nouze. Dále říká, že se bude hrát na chatu a to jednou týdně, vždy ve středu večer od šesti do osmi.

V jiné diskuzi, kde PJ hledá hráče do ORP systému je týden stará nabídka hry ve světě Starwars. Děj se má odehrávat v rušných létech války s Obchodní federací, ještě než se Anakin Skywalker stal Darth Vaderem. To co zaujalo mou pozornost bylo prohlášení: "Dokážete odhalit co se chystá, přemoci sitha a odhalit umýsly Darth Sidiouse? Změníte osud Galaxie?" Samozřejmě vím co se chystá, protože jsem Starwars viděl, ale vžít se do role rytíře Jedi, který se dozví pravdu a bude se snažit zachránit mladého Anakina? Anebo jinak varovat Radu Jedi? To by nemuselo být vůbec špatné. Bohužel však v inzerátu další informace chybí.

Ok, podíváme se do Herny a zde vidíme ještě další dvě jeskyně založené tento týden. Nicméně ničím nezaujaly, takže se začněme zajímat o další informace původních dvou kandidátů. Nahlédne do jeskyní a vidíme, že v první již dva hráči jsou a něco málo komunikace o postavách, kdežto v té druhé je hráč jeden, ale komunikace zatím žádná. Dále si prohlédneme profil vlastníků jeskyně a zjistíme, že oba uživatelé jsou tu také noví. První se sem zatím přihlásil třikrát a druhý pětkrát. Z toho také nedokážeme nic moc říct.

Podání přihlášky do jeskyně

Ve chvíli, kdy dospějete k rozhodnutí a jeskyni si vyberete, podejte přihlášku. Pak probíhá následující proces:

  1. Podáme přihlášku (Herna -> Vybraná jeskyně -> horizontální menu "přihláška").
  2. Vlastník jeskyně (PJ) dostane interní poštou zprávu o vašem zájmu hrát v jeho jeskyni.
  3. Až se přihlásí a přečte si ji, nabídku zváží a buď vás přijme a nebo odmítne.
  4. Až to udělá, přijde vám oznámení interní poštou.

Fajn, tak zkusím podat přihlášku do obou. V herně vyberu patřičnou jeskyni a v horizontálním menu ve vrchní části stránky je odkaz "přihláška". Podle požadavků v jeskyních si vytvořím postavy a odešlu. Když se za dva dni přihlásím opět na Aragorn mám v poště zprávu od PJů obou jeskyní, že jsem přijat. Vstoupím tedy do jeskyní a hned se zeptám na několik nejasností, například v druhé jeskyni, jakým způsobem se bude hrát.

Ukončení hraní

Ve chvíli kdy jeskyně skončí a nebo v ní přestanete hrát už zřejmě není moc, co by se dalo ještě udělat. Přesto však, když budeme předpokládat, že po této jeskyni budeme chtít hrát další a kolem nás je mnoho dalších hráčů, kteří budou chtít totéž. Každý z nás se jistě alespoň jednou zklamal ve výběru jeskyně, která se vlastně ani nerealizovala, protože lidé prostě ztratili zájem. Abychom tuto pravděpodobnost snížili můžeme označit lidi, se kterým jsme již hráli a napsat jak se s nimi hraje.

V první jeskyni se pak asi po týdnu rozběhla hra a tak jsem si přidal všechny uživatele do přátel, abych věděl, že jsou také online. Druhá jeskyně naopak po dvou týdnech občasné zprávy od někoho úplně umřela. Napsal jsem tedy do profilu PJe komentář, že mně to zklamalo.

Jak si mohu vytvořit jeskyni?

Proces vytvoření jeskyně je kvůli přehlednosti Herny podrobený procesu schvalování. Vytvořit jeskyni tedy může každý, ale je nutné vyčkat než jí některý z adminů oficiálně posvětí. To udělá každý ze schvalovatelů rád, pokud budete mít zodpovědně vyplněnou většinu z kolonek formuláře pro vytváření jeskyní. Vyplňujte je s vědomím, že to co právě píšete je reklama pro vaši jeskyni. Snažíte se hráče něčím zaujmout a zároveň jim dát i jakýsi předpoklad, o čem jeskyně bude.

Ještě než je jeskyně vytvořená, je možné si ji uzpůsobit podle libosti. Omezit počet hráčů, napsat základní informace na nástěnku a po schválení i vložit mapu oblasti, ve které bude dobrodružství probíhat. Pak napíšeme inzerát do diskuze PJ hledá hráče, reklama je důležitá. No a kromě toho ještě můžeme zajít na chat, do Hospody u Edwina a zkusit zaujmout lidi, kteří tam chodí. Čím více jich podá přihlášku, tím větší budeme mít výběr. Podle čeho hráče vybírat? Podle postav, chování, podle toho co chtějí hrát, podle toho jestli mají čas a chuť hrát to co vy a ve stejnou dobu jako vy. To poslední je nejdůležitější.

Chceme hrát horor a námětem jeskyně bude strašidelný dům. Starodávné sídlo prokleté vášní a emocemi bývalých obyvatel. Úkolem postav pak bude odhalit tento starý a krutý příběh. Zjistit, kdo spáchal temný zločin, odhalit jej a prokletí tak zlomit. To napíšeme do popisu jeskyně. Jaké chceme hráče? Ochotné hrát i své pocity, svůj strach. Každý tedy musí do deníku své postavy napsat žebříček strachu. čeho se nejvíce bojí. to napíšeme do požadavků na hráče. Jak bude hra probíhat? Formou fóra a vzhledem k tomu, že se na Aragorn.cz občas zastavím, ale nechci si plánovat nějakou pravidelnou hru. Jednou denně určitě jako PJ mohu napsat zprávu do jeskyně. Ještě jednou si textík přečteme a pak odešleme ke schválení.

Další den, když se stavím na Aragorn, tak mám v poště zprávu, že jeskyně byla schválena. Výborně. Hned napíšu inzerát do PJ hledá hráče s odkazem na mou novou jeskyni:

Vítejte poutníci, bohužel je však dnes už můj hostinec plný a nemohu vám nabídnout přístřeší. Snad někdo se sousedů, ... Ach ... vidím z vašich tváří, že i to už jste zkoušeli a všude je benadějně obsazeno. Pak tedy zbývá jediná možnost. Slyšeli jste již o domě Hoftfóglových? Kdysi to byla nejfajnovější rodina v tomto kraji. Jejich dům je jako sídlo šlechtické rodiny, ... ale má jeden háček. Prý v něm straší. Dům je úplně opuštěný, ... ale pokud se nebojíte jistě to bude skvělý úkryt před přicházející bouří.... Kdo se nebojíte vstupte tedy do Domu Hoftfóglových na adrese [odkaz na jeskyni].

Tak to bude postačující, teď ještě skočím na chat a zeptám se lidí, co na to říkají. Jestli už někdy něco podobné hráli a jak se jim to líbilo. Další den najdu v poště přihlášku od jednoho hráče se kterým jsem včera mluvil na chatu a za další dva dny ještě další dvě nabídky. Projdu si je a nakonec se rozhodnu, že nechci hráče jehož postava se ničeho nebojí. Dva snad budou stačit.

Když chci další den zahájit děj, zjistím, že mám ještě jednu přihlášku a tak začátek s radostí ještě o den odložím. Druhý z hráčů se však týden po začátku vůbec neozve a tak jej z jeskyně vyhodím a do profilu mu zklamaně napíšu, že je nespolehlivý.

Open Role Play

Co je to Open Role Play? V překladu to znamená otevřené hraní. Není to myšleno ve smyslu, že každý může přijít a dívat se jak hrajeme, to platí obecně v kterékoli jeskyni zde na Aragornu. Jde o to, že si můžeme přizpůsobit pravidla podle toho, jak se nám zlíbí. při vytváření jeskyně máme možnost vytvořit v deníku hráčů nové položky, kam můžeme zapisovat nové věci. Je-li třeba ve hře Vampire nejdůležitějším atributem ve hře Lidskost upíra, pak pro ni vytvoříme zvlášť kolonku. Můžeme si vybrat, zda ji může upravovat sám hráč a nebo jen PJ. A můžeme si vybrat jaké hodnoty může mít.

Chceme hrát hru Mexický pat, k té je zapotřebí vědět kolik má kdo žetonů, na koho míří a kolik má peněz. Vytvoříme si tedy kolonku Žetony, která bude mít možné hodnoty 0-10 (to by mělo stačit) a může jí měnit jen PJ, abychom vynutili dodržování pravidel přestože to bude znamenat povinnosti navíc. Pak přidáme kolonku Míří, kterou necháme jako vstupní textové pole, které může měnit i sám hráč. Tam budou psát na koho míří. Poslední kolonka jsou Prašule, které budou opět číselná hodnota od 0 do 1000 a každý hráč na začátek dostane 200. Vklad do každé hry pak bude 50, takže každý by měl být schopný zahrát si čtyři hry.

Ok, vyplníme tedy i další kolonky.Popis jeskyně bude ... no můžeme sem dát úvodní textík z pravidel. Hráči musí být schopni improvizovat a rychle se vymlouvat, jinak jim brzy dojdou prašule a hrát se bude rychle, takže by ještě k tomu měli mít čas alespoň jednou za den napsat něco. A nebo můžou být hry pravidelné v určitý čas po chatu. To by možná bylo lepší. Uvidíme, ještě se domluvíme s hráči. Zmáčkneme odeslat a počkáme až jeskyň schválí.

Pak začneme opět s náborem. Napíšeme inzerát do PJ hledá hráče a skočíme na chat. Když budeme mít štěstí, tak se jeskyně do tří dnů rozjede.

Jsem na chatu a někdo tam tapetuje, co s tím?

V takovýchto a dalších podobných případech napište interní poštou někomu z administrátorů a on to vyřeší.

Mám dotaz a nápověda mi nepomohla

V tom případě napište někomu z administrátorů, a pokud bude dotaz dávat alespoň trochu smysl, dostanete odpověď.


↑ navigace

Záložková navigace

Buri's blog