Křída, bojovník ve vyhnanství (1. strana) | Články - Aragorn.cz



Články

Křída, bojovník ve vyhnanství

Autor : Ymir   27. června 2011   Postavy
Aluze na dávný koncept vyhnanství, které se rovnalo symbolickému konci existence. Jak žije ten, kdo přišel o identitu a kdo už nemá právo žít?

Historie a charakter:

Křída nemá jméno. Ovšem, říkají mu Křída, ale copak to je nějaké jméno? Slovo, které jej kdysi vystihovalo a spojovalo s jeho rodem, slovo, které jej činilo člověkem, již neexistuje, bylo smazáno ze zápisů i z paměti. Křída je zločinec, vyhnanec. Kdo ví, zda jej vyhnali z města či z primitivního kmene, a kdo ví, jak je to vlastně dlouho – jisté je jen to, že tento muž se toulá déle, než je zdrávo, a nebyl schopen začlenit se do žádné nové komunity, získat sebepotvrzení. Snad to kdysi zkoušel, možná zahořkl hned poté, co se stal psancem.

O své vině nemluví. On obecně mnoho nenamluví a cílí-li na něj někdo zvídavé otázky, odpoví mu jen zlověstné mručení. Mnozí, co se s ním setkali, o něm vyprávěli jako o komsi, kdo už není lidskou bytostí – což rozhodně není zcestný popis. Nezdá se, že by Křída toužil po čemkoli, co zajímá normální lidi: po bohatství, domově, zábavě či klidu. Křída je tulák, lovec a samotář. Cestuje od místa k místu bez zjevné logiky, tu jako stín, jindy jako predátor. Je strašlivý, protože je nevypočitatelný.

Nemá přátele ani kamarády, snad jen pár známých, kteří z nepochopitelného nutkání překonali ostych a strach a hlásí se k němu – ne tak on k nim. Ví se o něm, že loví – zkazky se ale různí v tom, kdo je jeho kořist: šeptá se nejen o tom, že je Křída natolik nelidský, že svou stravu ani tepelně neupravuje, ale dokonce byly slyšet hlasy, že je kanibal. Stav některých jeho obětí tomu napovídá. Spí venku, občas je ho ale vidno v hostinci, kam chodí utratit to, co vzal těm, kteří se mu znelíbili a zaplatili za to životem. Křída vždy pouze hýří: nic trvalého nemá a nepotřebuje.

Skutečnost je taková, že Křída vzal své vyhnanství naprosto vážně. Přestal být člověkem nominálně i reálně, vzdal se lidství. Pohání jej jen primitivní pudy a neutuchající zloba, jejíž pramen by ale nedokázal vysvětlit. Chce čelit výzvám, chce se konfrontovat... a jindy zase chce být sám a rozjímat. Nehledá spásu: ví, že pro něj žádná není. Možná smrt, ale ani na to nevsází.

Vzhled:

Křída si své zvláštní jméno vysloužil pro svůj zvyk barvit si polovinu obličeje bílou hlinkou, jílem nebo nějakou podobnou matérií. I jinak svým vzhledem připomíná barbara z dávných časů, kdy na světě neexistoval ještě ani náznak usedlé společnosti. Je obrovský (dva metry vysoký), rozložitý a jeho pleť je tmavá a zhrublá neustálým pobytem venku bez ohledu na povětrnostní podmínky. Dlouhé vlasy má upravené špínou do přírodních dreadů, podobně jako plnovous. Celé jeho tělo jako by bylo ztělesněním primordiální maskulinity.

Nenosí s sebou žádné vybavení, pouze oděv a zbraně. Jeho šat sestává z odraných kalhot a kabátu, co se už neuzdraví: obojí je potrhané, pocákané vším možným, nechutné. Plášť má rozhalený a je naboso – silné mozolnaté nohy prozrazují, že mu není cizí žádná vzdálenost a nepatří k těm, kdo k pohybu vyhledávají dlážděné cesty. V ruce svírá oštěp, u pasu má velký zakřivený tesák.

Další články v kategorii Postavy:

Kdo hodnotil článek Křída, bojovník ve vyhnanství?
LBsmoke (2.50*), Nefrete (4.00*), Zob (4.00*)

Komentáře ⇓

Pro přidání komentářů je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 7 z celkem 7 příspěvků1

LBsmoke - 6. září 2011 23:02
LBsmoke

Ymir 6. července 2011 17:47
ani jedno s toho mi nepříde vhodné po přečtení jeho charakteru..
a vzhledem k historii, že už toho má odchozeno a hodně toho zažil a podřízl tak se nedá předpokládat, že by se někdo dotkl jeho srdce..
spíš by musel ulovit nesprávného člověka.. někoho kdo je součástí silného klanu, ten by usiloval o jeho život a když by mu kapalo do bot.. byla by šance sjednotit se třeba proti stejnému nepříteli..

LBs.ic.cz

Torreador - 14. srpna 2011 22:06
Torreador

Započal jsem si projíždět postavy do letošní Miss. A jak už tomu bývá začal jsem od prvé.

Křída neurazil. Neurazil, ale také ničím mnoho nezaujal. Barbar, který svojí mentalitou spíše připomíná krolla, je to samotář a nevychází s lidmi. Říká se,mže v jednoduchosti je síla, jenže mne samotného by asi nedokázalo dostatečně nadchnout hrát za velkou horu, která se ke svému okolí chová jako Harpagon k žebrákovi.

Možná by pro mně byl zajímavější pro nějaký vnitřní rozpor. Kdyby se snažil začlenit do společnosti a nedařilo se mu. Nebo se pokoušel navrátit do míst, odkud ho vyhostili nebo se pokoušel očistit svoje jméno, co já vím? Takhle mi příjde moc pasivní.

Takhle mi postava příjde moc jednoduchá, holá a... suchá. Nemastná neslaná.

Nehodnotím.
Id agas, ut sis felix, non ut videaris.

Ymir - 6. července 2011 17:47
Ymir

hater 6. července 2011 15:57
Myslím, že hodně dobrá by mohla být kooperace s jinou postavou, která by se s Křídou dokázala spřátelit a nějak ho vtáhnout zpět do "normálu" - ať už skrze intelektuální sféru (třeba nějaký šikovný kazatel nebo filosof), nebo emocionální (nějaké pokrevní bratrství či třeba láska).
‎"Půjdeme do Getsemanské zahrady - a ty se postaráš, aby mě tam našli."

hater - 6. července 2011 15:57
hater

Ymir 6. července 2011 14:03
a napadá tě teď něco třeba? :)

Ymir - 6. července 2011 14:03
Ymir

hater 3. července 2011 22:00
Jistě existuje - ale to už je otázka pro PJ. Obecně se svými postavami rád pracuji a průběžně je přetvářím, až mi z nich po X příspěvcích vyleze třeba někdo úplně jiný: vždyť právě to je na tom RPG ta největší sranda.

Zob 4. července 2011 14:04
U stolu nehraji a online preferuji co nejkomornější hry (nejlépe PJ a jeden hráč), takže sám tento problém nemusím řešit; každopádně myslím, že šikovný PJ by Křídovi dokázal podstrčit nějakou motivaci, aby se choval "normálně" a kooperoval. Viz odpověď pro hatera - postava je to tvárná a její autor je ochoten ji tvarovat.
‎"Půjdeme do Getsemanské zahrady - a ty se postaráš, aby mě tam našli."

Zob - 4. července 2011 14:04
Zob

Mám jeden praktický dotaz. Většinou se RPG hrají kooperativně. Máš nějaký nápad jak začlenit Křídu do "družiny"? Prostě jak to udělat, aby mohl hráč hrát postavu Křídy a přitom nějak fungovat. Z hlediska hry asi dost vadí, když se postavy rozdělují (hlavně při hraní u stolu.)
---

hater - 3. července 2011 22:00
hater

Existuje něco, co by postavu přinutilo uvažovat o svém vyhnanství? Něco, kvůli čemu by se byla ochotná stát znovu člověkem?

Uvažoval by si o tom, že něco takové postavě přidáš, kdyby ti to PJ nabídl během hry?

Vypisuje se 7 z celkem 7 příspěvků1


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)