Mexický pat (1. strana) | Články - Aragorn.cz



Články

Mexický pat

Autor : hater   12. února 2007   Ostatní
Jednoduchá rychlovka, pravidla hry, překlad z angličtiny

Na stole leží hromada uloupených bankovek, nad stolem stojíte vy a vzájemně na sebe míříte pistolemi. Nikdo nechce zemřít, nikdo se nechce peněz vzdát. Na čele šimrá pomalu stékající pot, těžká pistole tlačí do dlaně a někde v dálce houká policejní siréna.

Úvod

Družina je tlupa gengstrů, najatých vrahů a nebo jiných kriminálníků stojících nad hromadou peněz v mexickém patu po té, co se loupež zvrtla. Konkrétní detaily této loupeže a role hráčů v ní jsou vymyšleny improvizací během hry.

Cíl: Získat (opravdovou) hromadu peněz jako poslední přeživší.

Přípravy

Na začátku musí hráči sedět v kruhu, ať už kolem stolu a nebo jen tak na židlích a nebo jakkoli jinak.

Žetony: Každý hráč s výjimkou "začínajícího," dostane dva žetony. Začínající hráč - jednoduše ten kdo hraje první - dostává jen jeden. Přestože se předpokládá, že někdo začít chtít bude, je možné zvolit tohoto hráče i jakoukoli jinou metodou.

Předpokládáme, že budou použity pokerové žetony avšak je možné hrát s jakýmikoli jinými předmět, mincemi, kameny, čímkoli.

Peníze: Každý hráč vloží na hromadu stejné množství hotovosti a ta by pak měla být uprostřed skupiny hráčů. Každá skupinka má právo volby kolik do hry vloží, ale částka by měla být dost vysoká, aby činila hru zajímavou.

Zbraně: Každý hráč musí mířit prstem jakoby mířil opravdovou zbraní. Každý hráč může vlastnit jen jedinou zbraň, tedy nesmí držet v každé ruce jinou pistol.

Hraní hry

Začátek: Na začátku hry každý míří zbraní do vzduchu. Až budou všichni připraveni, začínající hráč zakřičí: "Jedem!" a nebo něco podobně dramatické. Každý pak svou zbraň skloní a zamíří tak na koho chce.

Míření: Během hry mohou hráči mířit na koho chtějí a kdykoli se mohou rozhodnout namířit na někoho jiného. Během hry je od hráčů očekáváno, že budou neustále svírat dlaň ve tvaru pistole.

Mluvení: Během hry se od hráčů také očekává, že budou mluvit jen jako jejich postavy. Tedy že budou říkat jen to, co by řekl gangster, kterého hráč hraje.

Průběh hry

Hráči se postupně střídají a mluví. Ten kdo je na řadě může víceméně říct cokoli chce. To zahrnuje a zároveň není omezeno na: prohlašování skutečností o sobě, loupeži, co bylo špatně a dokonce i tvrzení o jiných postavách (to poslední je obzvlášť důležité).

Jediné nejdůležitější pravidlo je, že hráči nemohou říkat nic odporující již dříve řečenému. Pokud nezaplatí žeton (viz níže).

Další kolo

Hráči mohou mluvit tak dlouho jak chtějí, pokud nejsou přerušeni (viz níže). Když řeč hráče skončí, může předat slovo libovolnému jinému hráči. To učiní položením otázky dané osobě a nebo jiným způsobem určujícím kdo má mluvit. Vybraný pak může mluvit opět tak dlouho, jak uzná za vhodné. A opět předá slovo dalšímu, třeba i tomu, který mluvil před ním. A tak stále dokola.

Postranní komentáře: Kdykoli může kterýkoli hráč komentovat současnou situaci za předpokladu, že tyto komentáře nenarušují řeč současné hráče.

Beng!

V kterémkoli okamžiku může hráč zakřičet: "Beng!" Když se tak stane, všichni hráči střílejí automaticky ze svých zbraní a zabijí toho na koho míří. Pokud je hráč zabit, prohrál a nemůže získat hotovost z lupu. Pokud není splněna některá z níže uvedených podmínek skončení hry. "Beng" může být přerušen pomocí žetonu (viz níže).

Když hráč zemře, všechny jeho žetony mizí ze hry. Pokud "Beng" přežije více hráčů, pokračuje se dál bez mrtvých.

Složte zbraně!

Místo zvolání "Beng" mohou hráči zakřičet: "Složte zbraně!" Pokud tak někdo učiní, hráči položí pistole na stůl a přikryjí je druhou dlaní. A v této chvíli mohou zvolit zda budou dál na někoho mířit a nebo sevřou ruku v pěst. Až si všichni vyberou a budou připraveni, hráč který "Složte zbraně!" vyvolal, zakřičí: "Teď!" a nebo něco podobné. Hráči pak odkryjí svou ruku a odhalí tak volbu.

Pokud někdo dál míří je jeho cíl zastřelen, jako během "Bengu." Ten kdo se rozhodne sevřít ruku v pěst, nestřílí. Když sevřou ruce v pěst všichni, hra končí a všichni zúčastnění přežívají. Pokud někdo střílí a někdo ne, hra pokračuje dál stejně jako po "Bengu."

Během "Složte zbraně!" mohou hráči dál řečnit až do odhalení zbraní při "Teď!" "Složte zbraně!" může být přerušeno úplně stejně jako "Beng!"

(Tato fáze je prakticky nezbytná pokud zůstávají naživu poslední dva hráči, aby mohl jeden z nich vyhrát.)

Přerušení

Hráči mohou užít svých žetonů k přerušení hry - ať už obvyklého kola a nebo "Bengu!"

Přerušení řeči hráče: Je možné předáním žetonu dotyčnému hráči. Přerušení se obvykle používá k získání iniciativy a popření či změně tvrzení předchozího řečníka. Přesto je technicky možné pouze si vzít slovo.

Pokud hráč nechce být přerušen, může přerušujícímu hráči sát svůj žeton a odmítnout ten jeho. Pokud přerušující stále chce mluvit, může nabídnout místo jednoho žetonu dva. Podobně přerušený hráč může reagovat a přeplatit jeho nabídku. Toto může pokračovat až dokud budou hráči mít žetony s mohou zvyšovat nabídku.

Pamatujte však, že není možné jednoduše přerušit hru hned po přerušení, získat zpět slovo a vyhnout se tak vyšší ceně žetonů. Pokud je přerušení jednou přijato, je očekáváno sportovní ponechání možnosti nechat přerušujícího hráče říct co má na srdci.

Přerušení "Beng!" Je možné OKAMŽITÝM zvoláním "Počkat!" či podobným zvoláním. Toto však znamená úplné odstranění žetonu ze hry, nikoli jeho předání jinému hráči. Nikdo nemůže toto přerušení přeplatit a obnovit tak "Beng!" A opět je nesportovní křičet: "Beng! Beng! Beng!" dokud nedojdou žetony.

Rozřešení hry

Všichni zemřou: Pokud jsou po prvním "Bengu!" všichni hráči mrtví, hra končí a peníze se rozdělují rovným dílem mezi hráče.

Poslední přeživší: Pokud po "Beng!" a nebo po "Složte zbraně!" přežije jediný hráč, je uloupený balík peněz jeho.

Složte zbraně: Pokud všichni hráči složí zbraně a přežijí, je lup rozdělen rovnoměrně mezi zúčastněné.

Někdo zemřel, jiný přežil: Pokud po prvním střílení při "Beng!" některé postavy zemřely a jiné přežili, pravidla se trochu změnila. Pokud se zbývající hráči postřílejí při pozdějším "Beng!" či "Složte zbraně!", lup NEZÍSKAJÍ. Ti co přežili déle prohrávají a hotovost se dělí mezi oběti prvního střetnutí. Pokud se tato situace opakuje, peníze se rozdělí mezi oběti předposlední přestřelky.

Volitelné: Budík

Pro zpestření mohou hráči použít budík a simulovat tak hrozbu ze strany policie. Na začátku hry nastaví jeden z hráčů budík na 5 až 15 minut - záleží na tom jak dlouho chce skupina hrát. Pak budík hráči schovají, aby nikdo nevěděl kolik času ještě zbývá. Pak hra začne.

Pokud zazvoní budík před ukončením hry, policie přeživší lupiče dopadla a pozatýkala je. Podle herních mechanismů jsou mrtví a lup se pak rozděluje podle standardních pravidel.

Pokud je v okolí nehrající osoba, ať nastaví budík ona a neříká hráčům na jak dlouho.

Anglický originál

Zážitky a hodnocení této hry v diskuzi na RPG fóru - pokud jste se dočetli až sem, tak na tento odkaz _musíte_ kliknout. ;-)

Další články v kategorii Ostatní:

Komentáře ⇓

Pro přidání komentářů je třeba se nejprve přihlásit.

1

Gran - 6. dubna 2009 23:01
Gran

hater 6. dubna 2009 22:44

Njn, musel bych si to zahrát =))

Každopádně, vytvořil jsem karetní hru, která má pár prvků společných (částečně náhodou)...
http://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?f=237&t=6793
NIN: https://www.youtube.com/watch?v=EyKNUj-AjgA

hater - 6. dubna 2009 22:44
hater

Gran 6. dubna 2009 22:33
jo, to je vzdycky problem. Vymyslet neco noveho :-) vicemene tady na aragornu to relativne slo, ... ale i pak se to okoukalo. Kdyz jsem to hral na zivo, tak jsme se beznadejne opakovali, porad do kolecka to same :-)

Gran 6. dubna 2009 22:32
kdyz se na nekoho mirit nebude, tak ten nekdo vykrikne BENG :-) takze to je snadne, proste se musi mirit, ... nez zacne byt nekdo podezrely... a potom uz vstoupi do hry taktika.

Gran - 6. dubna 2009 22:33
Gran

Každopádně, působí to na mě a vždycky to na mě působilo jako super hra, ale nějak jsme měli hratelnostní problém s tím začátkem...
NIN: https://www.youtube.com/watch?v=EyKNUj-AjgA

Gran - 6. dubna 2009 22:32
Gran

hater 6. dubna 2009 22:25

Nejsem si jist, jestli fakt _vždycky_ někdo bude mířit .)
NIN: https://www.youtube.com/watch?v=EyKNUj-AjgA

hater - 6. dubna 2009 22:25
hater

Gran 6. dubna 2009 22:18
to je take snadne :-) protoze na tebe vzdycky nekdo bude mirit, protoze po prvnim bangu vsem rychle dojde, ze prave tomuhle musi zabranit.

Gran - 6. dubna 2009 22:18
Gran

hater 6. dubna 2009 21:51

Asi mi špatně rozumíš .)

Má začít hra. Všichni jsme ready - čekáme, až určený hráč řekne dramatickou hlášku "Jedem".

Proč bych neměl vykřiknout Bang! hned poté, co začne hra? Je dost vysoká pravděpodobnost, že hned na začátku bude někdo, na koho žádná zbraň nemíří...
NIN: https://www.youtube.com/watch?v=EyKNUj-AjgA

hater - 6. dubna 2009 21:51
hater

Gran 6. dubna 2009 17:28
jakmile ti dojdou zetony, jsi mrtvy. Takze je lepsi misto zetonu se z toho nejak vykecat

Gran - 6. dubna 2009 17:28
Gran

Dotaz - co donutí hráče nezastřelit se hned, co začne hra?

Aneb chtěl jsem si to zahrát v partičce kámošů (jen já a ještě jeden jsme měli zkušenost s RPG, pro úplnost), přečetli jsme pravidla, chtěli začít hrát... a najednou chyběla motivace neříct hned BANG =))
NIN: https://www.youtube.com/watch?v=EyKNUj-AjgA

1


↑ navigace

Záložková navigace

Buri's blog