Cesty - 1 (1. strana) | Články - Aragorn.cz



Články

Cesty - 1

Autor : Klaghler O´Pilley   12. dubna 2007   Poezie
Snažím se (poprvé) udělat básnický cyklus. Toto je jednačást, která by už takto mohla vypadat definitivně.

Svatozář popela nad černou propastí
nevydává žádné světlo.
Prach oškrábaný ze stěny se pomalu vsakuje
do puklin podrážek
a další kapka krve padá
do zapomnění.

A tak levým dolním rohem mizí křivka
mramorovaného přívěšku
a nahoru ulétá spirálovitý obláček dýmu
z fajfky koho...?
A ptáci na obloze se ani neukážou
a krysy ve stokách duní hluboko pod kolejemi
a všechno se slilo
v barvitou
krutou
krásnou
špinavou
masu,
která mě míjí vždycky v 6.07, když se zdržím, v 6.17.

Další články v kategorii Poezie:

Kdo hodnotil článek Cesty - 1?
agarwaen, Bogina, Griffík, Klokánek, Rimmer

Komentáře ⇓

Pro přidání komentářů je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 15 z celkem 15 příspěvků1

Ráchel - 22. dubna 2007 20:52
Ráchel

:DDDDDDDDDDDDDDDD

Klokánek - 13. dubna 2007 11:58
Klokánek

Oprava : Joint
radši nic

Klokánek - 13. dubna 2007 11:57
Klokánek

Jo to bylo také moc hezké. Skoro mi to ale vážně přijde lepší v té původní podobě..

A co takhle join? :D
radši nic

Chlodva - 12. dubna 2007 20:53
Chlodva

Klaghler O´Pilley 12. dubna 2007 20:49
Máš pravdu, přemýšlel jsem nad všemi možnýmu dýmkami, lulkami a čibuky ;) A ona cigareta, ecce!
Dvě věci mi porád nejdou z hlavy --- Tak především ty její oči, krásný dravý... --- A pak taky ten hřebík.

Klaghler O´Pilley - 12. dubna 2007 20:49
Klaghler O´Pilley

Klokánek 12. dubna 2007 20:33
Hehe, tak 80% je "first take" z tramvaje. Text jsem předělával jenom drobně, hlavně jsem řešil rozčelenění do veršů. Původní verze je:

Svatozář popela nad černou propastí nedává žádné světlo
temnotě mysli skryté pod čepicí.
Popel sedřený z těla té černé propasti se pomalu vsakuje do puklin podrážek
a další kapka krve padá do zapomnění.

A tak levým dolním rohem mizí křivka mramorovaného přívěšku
a nahoru ulétá aromatický dým fajfky...koho?
A ptáci na obloze se ani neukážou
a krysy ve stokách duní hluboko pod kolejemi
a všechno se slilo v barvitou,
krutou
krásnou
špinavou
masu
která mě míjí vždycky v 6.07, když mě něco zdrží, v 6.17.

Pak jsem ten konec změnil na
masu, která ubíhá kolem mě..., ale pak mi ta původní verze přišla lepší. Četl jsem to mockrát a stalo se mi to, co se mi stává málokdy. Byl jsem spokojen.

Chlodva 12. dubna 2007 16:24
Jo, na tom něco bude. V dané atmosféře bude lepší cigareta.

Ben 12. dubna 2007 18:07
Jak se pozná báseň?
"Láska, chleba a knihy by měly být zadarmo." Arnošt Lustig

Klokánek - 12. dubna 2007 20:33
Klokánek

Je to velmi pěkné, ale rád bych si poslechl původní podobu, nebo alespoň nějakou variaci. Možná už je to totiž trochu moc přepsané. Někdy si člověk na první pohled myslí, že je to hrozné, a nakonec to obdivuje celý svět. Vem si třeba Eragona:D
Ale jinak moc pěkné.
Ty variace mi klidně můžeš poslat na kangaroo13@seznam.cz, pokud to tady nechceš zveřejňovat. Prosím... !-)
radši nic

agarwaen - 12. dubna 2007 19:01
agarwaen

je to bez rýmů
což taky existuje
autor má rýmu
tím to je

prosím tohle nehodnoťe
http://bandzone.cz/zixi

Ben - 12. dubna 2007 18:07
Ben

Nejsem žádný znalec ani spisovatel, ale z tohodle skoro bliju...
Málem jsem ani nepoznal jestli je to báseň.
www.pistecesky.ic.cz |92% of teens have moved onto rap. If you are part of the 8% that still listen to real music, copy and paste this into your signature

Chlodva - 12. dubna 2007 16:24
Chlodva

fajfky koho...
To slovo mi tam tak úplně nesedí, buď trochu vybočuje z jinak voleného celkově použitého slovníku a nebo je to tím, že i zvukem je naprosto odlišné.
Dvě věci mi porád nejdou z hlavy --- Tak především ty její oči, krásný dravý... --- A pak taky ten hřebík.

Klaghler O´Pilley - 12. dubna 2007 15:43
Klaghler O´Pilley

agarwaen 12. dubna 2007 15:34
Jen do toho, žádné "řekl ne!" ;-D Per to do mě teplý, dokavaď mám rýmu.
"Láska, chleba a knihy by měly být zadarmo." Arnošt Lustig

Klaghler O´Pilley - 12. dubna 2007 15:42
Klaghler O´Pilley

Griffík 12. dubna 2007 12:28
Co považuješ za "profesionální" báseň podobného typu? Jaká je podle tebe definice uměleckého díla?
"Láska, chleba a knihy by měly být zadarmo." Arnošt Lustig

agarwaen - 12. dubna 2007 15:34
agarwaen

Agarwaen to mohl zkritizovat a pomstít se Klaghler O´Pilleyovi ale řekl ne!

Já píšu klasicky veršovaně a tak tohle mi nic neříká. => bez hodnocení
http://bandzone.cz/zixi

Griffík - 12. dubna 2007 12:28
Griffík

hehe:D
no tak kdybych si to porovnal s "profesionální" básní podobného typu tak bys vedel proc ne:)

Ale máš pravdu básen v člověku zanechala co měla a to je nejdulezitejší.

a neřekl sem že se to nedá číst. Vždyt práve formát textu který si zvolil tomu zabránil:)

abych ti to přiblížil,
kdybys třeba v barvitou krutou krásnou špinavou masu naházel na dva řádky a oddělil čárkama tak se to nedá prostě číst. Když text správně oddělíš tak i recitace se podle toho řídí a to jak se řídí recitace rozhoduje jestli se básen seká nebo ne chápeš?:)

Klaghler O´Pilley - 12. dubna 2007 09:31
Klaghler O´Pilley

Griffík 12. dubna 2007 09:06
"Je vyloženě umělecké dílo něco takového poskládat aby se to dalo číst a bylo to hezké. Tohle však umělecké dílo rozhodně není:)" - Proč to není umělecké dílo? Není to hezké? To nemá být hezké. Je to odporné a deprimující. Je to něco, co mě ničí a přivádí k zoufalství a to není ani trochu hezké! Nedá se to číst? Ano, špatně se to čte, ještě hůř se o tom píše a ještě hůř se to žije. Pokud máš pocit něčeho nesouvislého a ošklivého, jsem spokojen. Protože jsem chtěl, aby u toho čtenář cítil nespokojenost zmatení a hnus.

"Zdálo by se, že bez rýmu se vám prostě báseň seká, vhodně zvolený formát vás však nutí číst tak, aby jste se tomu vyhli." - Tomuhle vůbec nerozumím, co to znamená?
"Láska, chleba a knihy by měly být zadarmo." Arnošt Lustig

Griffík - 12. dubna 2007 09:06
Griffík

Zvláštní styl poezie. Moc často se s ním nesetkávám. V takových básních de pouze o to co o v ní je, ne o rytmus či rým. Je vyloženě umělecké dílo něco takového poskládat aby se to dalo číst a bylo to hezké. Tohle však umělecké dílo rozhodně není:)

Zdálo by se, že bez rýmu se vám prostě báseň seká, vhodně zvolený formát vás však nutí číst tak, aby jste se tomu vyhli.

Báseň má skrytý smysl, který se mi však nepodařilo uplně odhalit. Nejdříve jsem to vyděl na nějaký konec světa a poslední verš mě nutil k závěru, že se jedná spíše o nechuť z okolního světa každé ráno, každé tiche a nudné ráno, kdy musí vstát a někam jít.

Tato myšlenka je vcelku pěkná a dobře zpracovaná:) Osobně se mi to celkem líbí, třebaže mám radši básně veršované.

Vypisuje se 15 z celkem 15 příspěvků1


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)