Hmyzodrak (1. strana) | Galerie - Aragorn.cz



Galerie

Hmyzodrak

  • Hmyzodrak - obrázek
  • Autor: Sccion
  • Publikováno: 18. prosince 2018
  • Rozměry originálu: [1400 px × 1198 px]
  • Popis:

    Černý liner, dobarvení v gimpu. Oslava první dovolené. Jen jak jde o barvy, a obzvlášť v té digitální podobě a pozadí obzvlášť, cítím se pořád příliš nejistě.

Komentáře ⇓

Pro přidání komentářů je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 2 z celkem 2 příspěvků1

Sccion - 1. ledna 2019 18:39
Sccion

Eiris 25. prosince 2018 22:42
To je takový příspěvek, který si jednoznačně zaslouží reakci, protože už dlouho se mi nestalo, aby se někdo pustil do něčeho tak důkladného.

Je to vlastně nesmírně zábavné, protože ačkoliv to na základě výsledku - a tvého rozboru - tak vůbec nevypadá, tak ty otázky, které tu řešíš a vidíš v nich zásadní nedostatky, jsem řešil též.

Výsledek je pak určitým kompromisem, kdy jsem potřeboval uchovat určité prvky, které jsou na tvora doslova nalepené a navíc, což ale mají svůj důvod - nicméně jsou to důvody výtvarné, nikoliv logiky tvora samého (pokud by touto logikou bylo zachování tvora v "čistém hmyzím slohu").

A protože je to kritika cenná, asi se vyjádřím trochu konkrétněji až s dalším obrázkem, který jsem si drze nechal schválit a který dodá další kontext k tomuto.

Eiris - 25. prosince 2018 22:42
Eiris

Samozřejmě v rámci očekávání mohu říci, že obrázky které sem Sccion prezentuje mají vysokou kvalitu (přinejmenším v srovnání s konkurencí Aragornu mimo několik vyvolených v taktéž vysoké kvalitě), přesto jak jsme si asi navykli na to, že sem dává vysokou kvalitu, tak stejně je tomu u mě, že já většinou píšu kritiku kritickou, než pochvalnou (i když se j vysloveně nebráním), takže pusťme se do toho:

Samozřejmě úvodem asi zmíním fakt, který mi pak v reakcích na kritiku nemusí nikdo a nijak připomínat, tedy, že se jedná o fantazii/fantazii a tak všechno nemusí být tak, jak to známe, nebo fungovat tak jak to funguje u nás (samozřejmě, na tom přeci funguje fantazie) takže se nebudu zabývat něčím jako je velikost a vztlak křídel - ale přesto si prostě všimnu nějakých drobností, které prostě už podle mě nepatří do kategorie: je to fantazie = ingoruj to. Bohužel, tahle větička není licence na všechno!

Takže ano, drak nemusí potřebovat potřebný vtzlak k létání, může se vznášet magií, ale pár jiných, anatomických neduhů mi tu vadí.

A) Jmenovitě to je hlava horní části kosti pažní kosti a hlava horní části stehení kosti, kde autor vycházel očividně z anatomie pokud ne lidské, tak savčí, ale použil jí do hmyzích končetin, které fungují ale svým tvarem a uchopením zcela jinak.

Bohužel mě to na obrázku praštilo do očí naprosto okamžitě, protože účel hlavy na kosti je její usazení, vazy, chrupavka, protilehlá hlava a kost, žlab ve kterém se otáčí - zatímco tedy zde je kost vevnitř a svalovina je vně, s vazy a šlachami, tak u hmyzích těl je tomu naopak, vše je vevnitř a exoskelet tvoří upevnění zevnitř a svaly a ostatní potřebné pohybová ústrojí jsou vevnitř.

Zde tedy hlava neplní a nemůže vůbec plnit svojí funkci, je tam zcela zbytečně a nesmyslně, ba dokonce se domnívám, že kdyby byl tvor pokryt svalovinou, notně by mu to pohyb ztěžovalo nebo znemožňovalo. Potože navíc při usazení končetin u savců a člověka, z jehož tvarů kost vychází, je spojení s kostrou průběžné a přecházející, zatímco od skeletu je umístění končetin hmyzu oddělené.

No asi nepotřebujete sáhodlouhé vysvětlování rozdílu hmyzí a savčí anatomie, ale myslím si, že tady se použití savčí kosti na připojení/použití hmyzích končetin nepovedlo - mě to bije do očí.

(Což u ostatních částí paží ani nohou není, protože tam nejsou použity savčí kosti - ale ta savčí kost s hlavami na koncích = ty boule/pro ty co neví co je hlava, je to prostě z mého pohledu nepovedené)

B) Druhá anatomická zvláštnost co mě praštila do očí je umísění křídel a krovek (ano, opakuji, že vím, že to je fantasy a ve fantasy nemusí vše fungovat tak, jak to funguje u nás - takže nebudu řešit křídla jak taková, ale: ale některé věci pro zachování logiky prostě zůstávají neměnné, tedy i ve fantasy by měly fungovat tak jaký je jejich účel), krovky slouží jako pevná mechanická ochrana proti poškozený křehkých, lehkých a zranitelných křídel, jsou tedy umístěny v místě křídel tak, aby je překrývaly poté co se křídla sevřou/uloží k tělu. Zde jsou krovky naprosto jasně vidět u *zadečku* draka, tedy ve formě jakési podoby například na světlušku, kde máme zadeček ze článků a nad nimi krovky (což je v pořádku), ale autor poněkud opoměl stav, že tam ty krovky jsou z nějakého důvodu, účelu - tedy aby té světlušce, nebo jinému hmyzáku chránily složená křídla. Zde dole na zadečku, kde křídla nejsou, jsou krovky naprosto k (promiňte mi ten výraz) hovnu. Nepní tam svůj účel, ochranu křídel a tedy by tam nevyrostly a je zbytečné je tam umisťovat a naopak, tak kde by měly být, nahoře k ochraně křídel - tam nejsou.

Když chci na draka nakreslit hmyzí křídla a krovky (zajímavá kombinace, a já jí jen v rámco fantazie podporuji) tak se ale něco alespoň o hmyzu naučím, abych nenakreslila křídla v horní polovině, kde budou stejně bez krovek nechráněná, a naopak nenakreslím krovky dole do stodní části, kde křídla nechrání, protože tam nemají žádný účel a tak je tam nemusím vůbec kreslit, prostě anatomický nesmysl (a to je něco jiného, než fantasy licence, že nakreslíte drakohmyzáka, či zhyzákodraka)(jedno je fantazy, druhé je prostě kix) toliko asi ke krovkám a křídlům.

_______________________________________________
Takže asi závěrem k tomu co jsem chtěla vytknout, anatomicky mě to moc nepřesvědčilo ani v licenci fantasy (což je docela škoda, protože si myslím, že samotné téma a pojetí je docela zajímavé - a myslím, že s velkým potenciálem - protože kostra/drak kombinovaný hmyzem je zajímavé téma, co by se dalo dovést k hodně povedenému dílu), bohužel to na mě zapůsobilo trochu v kombinaci překombinování a předimenzování složitosti (což není vždy naškodu, ale tady to přinejmenším nepomohlo u příliš složitých částí, kde je dílků puzzlíků u hlavy a tak) a snahou sice něco pěkného a zajímavého vymyslet, ale poněkud tápat v tom, co to má být, nebo spíše střílet do tmy a od boku.

Ale abych nezněla jen jako neustálý nihilista, samozřejmě tam je tam dost věcí k pochválení a ocenění!

1) moc se mi líbí pozadí, samozřejmě sto lidí sto chutí, ale právě mě se tento typ pozadí moc zamlouvá a mám jej ráda, takže mě se trefil do vkusu. Použití jedné barvy v různých odstínech, sytosti a tvrdosti, s kombinací v černé k dostínování je pto tu zelenou skutečně povedené - trochu mi sice nesedí úplně nahoře ta nejsvětlejší zelená, ale to zesvětlení tam svým způsobem, jakéhosi plamene je pěkné - každopádně spodní část, tráva/stín pozadí je vážně famozní, za mě skvělé - přesně to, co se mi líbí!

2) co mě zprvu udivilo a popravdě jsem to viděla spíše za zápor, ale při druhém podívání se na obrázek mě to oslovilo vlastně tou povedenou nápaditostí jsou spoje, přesněji struktura plástů/šestiúhelníků v křídlech - samozřejmě se s tímto stavem setkáme běžně například u vážek (hlavně podřádu motýlice), ale zaujala mě ta pravidelnost, jistá forma nedotažní těch linií i jistá anonymita velikosti, že nejde z křídla vlastně ani s ohledem na pozadí zjistit, zda je ten drak vlastně hmyzí dráček velký jako pětikoruna a to žilkování odpovídá segmentům jednotlivých kusů v křídle vážky, nebo jsou to nějaká obří křídla, ty segmenty jsou hlavní části a paj jsou v nich menší a menší - ta anonymita těch segmentů křídelPvelikosti docela dobře jitří fantazii, takže to beru jako velké plus obrázku.
_______________________________________________
Celkově dávám 3,8 z 5 praček Whirpool! :D

Na obrázku je vidět fak kus práce od šrafování jednotlivých segmentů pancíře(či jestli to jsou kosti) po jejich usazování do sebe, aby to ladilo - barevně obrázek docela sedí, a pozadí je famozní, křísla nápaditá, stejně jako konceptr kosra/chinin/hmyz/drak - jen strhávám body za prohřešky proti anatomii, kerá by jistá pravidla měla mít a nepřekračovat i v rámci fantasy licence výroby, že to je smyšlené - protože pokud nějaké věci slouží jistému účelu, je špatné je dát jinam pro efekt, kde tento účel ani plnit nemohou (krovky/hlavice klouhů na ostech), také některé linie jsou nedotažené, takže například kost vnitřní končetiny, nebo drápu s prstem, jenž se evidentně má hýbat/natahovat působí jako nakreslené z jednoho kusu, takže jejich pohyb je naprosto nemožný - ano detail, ale i detail tvoří tvoří celek.
***___Vymýšlím něco vtipného a inteligentního, co sem napíšu___***

Vypisuje se 2 z celkem 2 příspěvků1


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)