Mapa-Hlavní město Ardeana (1. strana) | Galerie - Aragorn.cz



Galerie

Mapa-Hlavní město Ardeana

  • Mapa-Hlavní město Ardeana - obrázek
  • Autor: Diuk
  • Publikováno: 6. března 2013
  • Rozměry originálu: [1131 px × 1600 px]
  • Popis:

    Inchornyho mapa mě připomněla mé vlastní výtvory, půl roku zahrabané mezi papíry. Tužka, pastelky, důležité linie obtažené centropenem. Byla to mapa pro hráče, červeně jsou vyznačení důležití řemeslníci, žlutě hospody, modře alchymisté. Skener nebyl dokonalý, ale co se dá dělat. Práce sedm dní, každý den dvě až tři hodiny.

Kdo hodnotil obrázek Mapa-Hlavní město Ardeana?
Chrille (3.80*), Eiris (2.60*), flegos (2.60*), Jatorik (2.60*), Keisell (3.80*), Under (3.80*), Zob (2.60*)

Komentáře ⇓

Pro přidání komentářů je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 12 z celkem 12 příspěvků1

Diuk - 14. března 2013 12:31
Diuk

PS: Chrámová čtvrť je popsaná díky jedinému chrámu, který tam je, tedy...Bazilice, která je spojená s velkým parkem a k té patří také zahradník.
Král a pán tohoto místa další veřejné svatostánky nepodporoval a vlastně všechny ostatní byly nelegální.
To jen na okraj.
Kdo se vleče neuteče.

Diuk - 14. března 2013 12:29
Diuk

flegos 14. března 2013 01:35
Ano, s tím růstem města bezvýhradně souhlasím, stejně tak jak přidaly své informace Eiris a Inchorny. Ale stejně jako Ty, ani já už nemám skupinu, se kterou bych hrál a toto je kresleno takřka před rokem po dobu nějakých těch šesti měsíců. Padesát map, které jsem publikoval, aby jen neležely v šuplíku, může je někdo využít pro svá dobrodružství a kreslit nové, to se v budoucí době nechystám, takže děkuji za rady, poznamenám si je, protože se hodí, kdyby se náhodou něco našlo příště.
Kdo se vleče neuteče.

flegos - 14. března 2013 01:35
flegos

no tak to shrnu zase já :D hvězdičku máš už jen za tu vzpomínku na DrD kdy se ještě všechno valilo propiskama :D další za pracnost, pak se mi líbí popisky, ale jedno co mě zaráží tak třeba v chrámové čtvrti bych si představoval hlavně chrámy různých božstev ale rozhodně né zahradníka :D navíc jak psali kluci níž.. chybí tam nějaký vývoj... už práv to, že nemáš žádný chrám či kotel hned na náměstí stejně jako na té další mapě... obvykle se tento chrám zasvěcuje tomu nejsilnějšímu božstvu které je protekční... ten postupný rozvoj tam chybí, jak jsi psal příště dávat bacha osobně bych novou map začal třeba tak, že bych začal postupně kreslit osadu, nebo vesnici.. a postupně přikresloval další části jak město rostlo. pak by ti postupně docházelo co všechno lidé postupně potřebovali když město mělo určitou velikost a třeba to na náměstí už bylo daleko.. mohla tak právě třeba vzniknout nová čtvrť třeba ta chrámová, dál se rozmohli zloději po kterých šli stráže tak se třeba nově osídlená čtvrť pro chudiny aby měli kde bydlet stala jejich základnou.. po čase vznikl název zlodějská čtvrť atd.. chce to postupnou fantasii.. chce to důkladně promyslet před tvorbou každé nové čtvrtě její postupný vývoj a až když k němu dospějeješ tak ji teprve začít kreslit.., nebo si třeba vzít malý papír a začít s náčrtem a postupný vývoj i zakreslovat stejně jako měnící se názvy tak dlouho dokud se nedopracuješ k tomu co chceš, takovou mapu budeš třeba kreslit měsíc, ale můžeš si být jistý že výsledek bude stát za to. jakožto bývalý DrD náruživý hráč, než přišly rpg hry si myslím, že ti zápal chybět nebude.. kdybych našel skupinu lidí v mém okolí kteří to hrají, určitě bych se i těmto věcem začal znovu věnovat, možný bych začal vymýšlet i nějaké dobrodružství, kreslit mapy a dělat vlastní deníky, či kreslit svoje postavy ale nemám pro koho.. to pak člověka ta můza tolik nechytne :) ty jo jsem se rozkecal ale :D sakra vzpomínka na drd a mám hned plnou hlavu nápadů :DD připadám si zase jako malý kluk .))
Jakákoliv akce vyvolává reakci, proto si musíme dobře rozmyslet co uděláme, může se stát že nás odezva nemile překvapí

Diuk - 10. března 2013 00:41
Diuk

Mapa nevznikla za účelem plného kopírování středověkého stylu, ale jako "bludiště", ve kterém může hráč nějaký čas žít. Nejdřív jsem si vystačil asi rok (tedy když jsem s drd začínal), s jednoduše nakreslenou mapkou pomocí propisky na A5 papír (joo to byly časy), ale potom mně neustále otravovalo, když hráč chtěl někam zamířit, tak mu to detailněji vykreslit a pak si to navíc zapamatovat, aby ten drobný výkresl na nový list papíru nebo roh jiného se nikam neztratil a když ano, abych to dokázal znovu vytvořit. Na začátku jsem věděl, že budu mít chudinskou čtvrť, trh s otroky, velké a malé kasárny palác a umístění bran. Zbytek...musel být dotvořen. A tak jsem to nezačal kreslit tak, aby to sedělo k "logice období" a praktičnosti, neboť je holý fakt, že domy nalepené na hradby měly větší šanci, že je nezasáhne třeba střela z katapultu, ale stavěl jsem to tak, abych to mohl využít pro hráče.

Co se týče hradby, tam sis popletla účel. Ta hradba nebyla postavena proto, aby zabránila útočníkům dovnitř, ale naopak byla postavena jen jako kamenná ohrada, umožňující kontrolování lidí, kteří jdou jak dovnitř, tak ven. Chyba je ve strážních věžích, které většinou chybí, tedy za deště by stráže pěkně promokly.

Řeka protékající vedle brány je schválně postavená jako slabina, opět, pro hráče, jako možnost využití, dalo by se to představit jako že král řekl architektovi "už je to město dost velký, potřebujeme kolem toho hnoje vybudovat ohradu" a architekt na to "ale můj pane, co řeka, tu nezkrotíme, potřebujeme nějaký průplav" "tak ho švihni kam se ti to zlíbí, stejně na nás nikdo nezaútočí", něco takového, naivně zjednodušeného, ale to bych musel složitě zabíhat do historie a systému celé hry, což je nudné a zbytečné.

Děkuji za pochvalu popisků, také, který PJ si má všechno pamatovat XD

Další mapa, která je již ve schvalování, a po ní třeba další, kterou budu chtít opět potěšit aragornské oči, bude mít stejný problém, tedy kombinace nereálna, s postavením přes noc (třeba za to mohl Džin Bartimaleus).
Map mám něco přes padesát, příběh trval dva roky, ale zase, nevím, jestli má cenu byť jen minimální část sem posílat :-) má to chyby. Hodně chyb.
Kdo se vleče neuteče.

Eiris - 9. března 2013 20:38
Eiris

Inchorny - Koukám, že jsi mě předešl ...

Jsem si prohlížela mapu a najednou, co mi tam nesedí - Přesně to, že to je postavené asi jako v nějaké RT strategii, klikneš a dům vyroste. Není tam žádný náznak, že by na řece byl brod, u brodu tábor, u táboru palisáda, u palisády další domky, rozšířené valem, přidání kamenných budov etc. etc. etc.

Takže určitě tam není žádná postupná urbanistika, což na středověké město, které se mimochodem vyvíjí dosti pomalu, že třeba padesál tet vývoje se na něm skoro nepodepíše, ale naopak prudce s mapou zamává třeba povodeň, požár, nebo zemětřesení - Bohužel, zde to je, jak bylo uvedeno - Město, co vyrostlo přes noc ...

***

Jinak, pokud mám jmenovitě ukázat, co mi trochu bije do očí je absence strážných věží, či jakéhokoliv přístřešku či členění a ochrany na hradbách - Je tam pár věží u bran a jinak skoro nic. Takto dlouhé hradby by se bez strážních budek dost blbě hlídaly třeba za špatného počasí a taky vcelku pohodlně dobývali/Špatně hájili. Měly by být rozděleny věžemi a podobně ...

Když už jsme u hradeb, tak vycházím z toho, že to je město asi jako z období středověku, většina měst měla vnitřek naplácaný na sebe, ale hlavně budovy byly připláclé u hradeb, které často byli jakoby jednou stěnou domu. Takové přilepenice k hradbám. Ty tam máš většinu budov hezky čtvercových/Obdélníkových a jsou čtyřstěnné, dělají různé uličky mezi sebou a hradbami a všelijaká zákoutí a zahrádky. Ale podle historie a principu šetření/A že se to v středověku hojně užívalo, by ty budovy měly být natěsnány zadní stěnou na hradbách. Hlavně slumy, řemeslníci a podobné ...

Taky se mi poněkud nelíbí ta brána vpravo nahoře, u té řeky. Jak je tam ta kulatá věž a hned kousek nad ní, je udělán jakýsi průtok hradbou pro tu řeku/Potok - Nevím, je to osobní názor, ale podle mě to je dost velká slabina. Nedělala bych bránu tak blízko té propusti, nebo pokud ano, tak nějak jinak řešenou, více věží, jinak situované hradby, strategicky. Případně bych tu propusť umístila jakoby do vrat, ne takle v kombinaci zeď vedle brány ...

***

Ale to jsou jen spíše estetické prvky. Jakoby rozdíl mezo mapou a skutečností, jak by asi fyzicky měla/Mohla vypadat ...

Naopak se mi líbí popisky, že si tam člověk najde vše možné, od theurga, či lovce lidí, až po trh otroků či nevěstinec :D

Takže to je určitě plus a to, že si dáš práci a vykreslíš tam 197 baráčků + 71 za hradbama, to už taky je pěkné xD xD xD
***___Vymýšlím něco vtipného a inteligentního, co sem napíšu___***

Diuk - 8. března 2013 17:35
Diuk

To je pravda, které jsem si sám nevšiml. Vypadá, jako kdyby vyrostlo prakticky přes noc, se všema uličkama, zákoutíma a věžemi. Děkuji za podstatnou informaci, leč i u dalších map jsem si tohoto nedostatku všiml. Budu na to muset pamatovat v pozdějších, ještě nevytvořených dílech.
Kdo se vleče neuteče.

Inchorny - 7. března 2013 20:00
Inchorny

Vypadá to dost pracně. Ted k tomu co se mi tam nezdá. Příliš pravidelný tvar města je to moc obdélníkové. Další věc je že si moc nedokážu představyt historický vývoj města. Jak město vznikalo a kam se rozšiřovalo a proč. Vypadá jako by vzniklo v nedávné době úplně celý na jednou. Zkus si spíš předctavyt nějaký starý město kde jsou více patrové baráky nalepené vedle sebe a uličky jsou úzké a křivolaké a směrem ven od středu se zvětšuje prostor mezi budovami, palác má třeba starou část a novou v které teď šlechta bydlí, protože ve staré je zima,….
Moje stránky: http://sindarion.hys.cz/

Diuk - 6. března 2013 15:10
Diuk

murthags 6. března 2013 15:08
Sakr :D
Kdo se vleče neuteče.

murthags - 6. března 2013 15:08
murthags

Diuk 6. března 2013 13:16
ano tak dva tři kliky myší :D
http://4.bp.blogspot.com/-HrxSy0sjtFw/UYAKNLdvlwI/AAAAAAAAAeI/wIlghyI-IUs/s1600/double+fuck+off.gif

Diuk - 6. března 2013 13:16
Diuk

murthags 6. března 2013 13:05
Počítám, že to bude něco velmi jednoduchého, ale myslím, že tímto směrem se můj mozek nikdy nevydal.
Kdo se vleče neuteče.

murthags - 6. března 2013 13:05
murthags

Diuk 6. března 2013 12:45
no pro příště by stačilo upravit kontrastu v nějakém grafickém editoru
http://4.bp.blogspot.com/-HrxSy0sjtFw/UYAKNLdvlwI/AAAAAAAAAeI/wIlghyI-IUs/s1600/double+fuck+off.gif

Diuk - 6. března 2013 12:45
Diuk

Když se na to tak dívám, tak ten skener byl více než nedokonalý. Ty barvy jsou strašně bledé...
Kdo se vleče neuteče.

Vypisuje se 12 z celkem 12 příspěvků1


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)