Život na Aragornu (1. strana) | Články - Aragorn.cz



Články

Život na Aragornu

Autor : apophis   23. prosince 2011   Úvahy
Osobní apel na všechny, kterým není jedno, že Aragorn.cz nešlape jako hodinky.

Ptají se mě lidé, proč jsem zanevřel na Aragorn.cz. Říkají to kolikrát i dost ostrými slovy, křičí na mne všelijakými nadávkami a posílají mne do horoucích pekel. Co mi tenhle server udělal? Proč ještě pořád není Aragorn.cz verze 4?! Proč tohle a tamto, proč se tu nic neděje, proč je to tu mrtvé. Nevím ani, proč tenhle článek píšu. Racionálně si to odůvodnit nedovedu, možná se chci jen vypsat z celoročního ticha. Tento článek je pojednání o mém vlastním vyhoření a pomalém i bolestivém znovunalezení energie ke konání alespoň malých činů.

Aragorn.cz mi neudělal nic špatného. Dal jsem mu kdysi spoustu svého času, který jsem investoval a vrátil se mi mnohonásobně. Občas velmi brzy, jindy však vůbec ne. Sice jsem na Aragornu vedený jako programátor, ale víc než půl roku jsem do kódu nešáhl. Sice je tu jilm vedený jako vedoucí, ale půl roku se neozval. Proč? Nevím jak jilm, ale za sebe mohu říct, že již asi nemám sílu na to to tady dělat tak super-zapáleně jako před rokem, dvěma... více. I z důvodu pracovní náplně, kdy 8 hodin denně programuju a zírám do monitoru. Není chuť vymýšlet, jak by to šlo ozvláštnit, připravit sraz (chvála bohu aspoň za malou Vánočku, díky Adien), AraLARPy umřely, CastleLARP se z různě vážných důvodů nekonal, jiné akce taktéž. Aragornský turnaj pro malou účast odvolán a zrušen, Aragornský kalendář? Nebude. Něco je špatně, velmi špatně. Bohužel.

Vše závisí a záviselo na několika aktivních lidech. Těch ubylo. Zároveň je tu jistá snaha o "konzervatismus", nepřinášet nic nového a neměnit zaběhnuté pořádky, protože pak se shledáte s odporem. Přesto je tu mnoho náhledů na to, co potřebuje (!) nutně změnit. Ať už jde o Rozcestí (Mikymauz to dle mého skromného názoru nemyslel veskrze zle, jen správná medializace chyběla), seznam (ne)aktivních administrátorů by potřeboval pročistit a nalít novou krev do teamu (včetně mé náhrady), úpravy herny či galerie jako takové (Grome, tvůj návrh ještě úplně nezapadl). Byla snaha ze strany několika uživatelů, případně bývalých administrátorů. Někdy dobrá snaha, jindy ne tak dobrá, ale pořád snaha. Neměl bych tu psát o tom, co se řeší v diskuzi Administrátorů. Protože se tam takřka neřeší nic, posledního půl roku je tam docela velké ticho.

Zároveň nemám sílu přepsat to tu celé takříkajíc od základů znovu. A že by to potřebovalo, o tom není žádných pochyb. Již nějakou dobu uvažuji o tom, že bych rád našel programátory (množné číslo), kteří by převzali zdrojové kódy Aragu a starali se o ně. Buri to docela i zvládá. Jenže je na to sám, zastupitelnost je pak na bodu mrazu (nula). Celý Aragorn stojí a padá na uživatelích. Jakmile nebudou aktivní, ti, kteří tvoří obsah, aspoň trochu aktivnější, než jim velí jejich vlastní já, bude Aragorn stále stejný.

A pak, milé děti, přišel konec prázdnin, zpátky ke strojům, dovolená skončila. Někdy v září jsem začal uvažovat o tom, že by Aragorn mohl opět být na PragoFFestu jako samostatná linie, protože loni se linie Aragorn.cz vcelku povedla. Vedle tohoto ověřeného postupu vznikl nápad na nový "start-up" (najděte si na Wikipedii) se zaměřením na širší nebo užší spolupráci jednotlivých online rpg serverů, které se liší a jsou na svou odlišnost náležitě hrdí. Postupně proběhlo několik sezení, debat, srazů. Shodli jsme se, že nemáme šanci lidi sjednocovat, naopak jim "jen" chceme dát prostor poznat i další lidi, protože už takhle je těch, kteří jsou na serverech s online rpgčky, málo. A počty se zmenšují, protože nejsou aktivní "blbci", kteří by pořádali jakékoliv akce. Tak vznikla RPG Aliance se svou první štací - PragoFFestem v únoru 2012.

Nechci a nebudu tu dělat reklamu na RPG Alianci. Nechci a nebudu pro web RPGA dělat něco víc, než je nezbytně nutné k fungování, protože Aragorn.cz je ...nejen online herna. RPGA nemá za úkol konkurovat Aragornu, Andoru, DračímuDoupěti, RPGfóru nebo DarkAge a dalším. S lidmi, kteří pomáhají program RPGA na PragoFFestu pořádat, jsme se shodli, že tak, jak je RPGA postavená, je pouhou platformou pro občasné akce a podněty, na kterých se lidé mohou setkat, spolupracovat. Pro akce, které nemusí nutně pořádat jen lidé z jednoho serveru pro ten svůj server. Protože pokud nějakou akci uděláte, chcete tam mít lidi. RPGA si nehraje na mesiáše sjednocující servery, nehraje si ani na spasitele. Je to jen možnost, kterou lidé z různých serverů udržují při životě. A tahle možnost je živá, aktivní, ti lidé do toho investují svůj čas a aktuálně již i nějaké ty peníze. A hlavně: RPGA nechce být jen na PragoFFestu, nýbrž uvažujeme o mnohem širším působení. LARPy, velké i malé srazy, GameCon, společný sborník nejen literárních děl (ten Aragornský taktéž docela slušně napodruhé umřel).

Restrukturalizace vztahů mezi jednotlivými servery je práce na dlouhou dobu. Už jen proto, že jsou lidé, kteří svou podstatou nechtějí znát lidi z jiného serveru a nemají ani chuť se s nimi seznámit. Ale kde to pak žijeme? Na malém ostrůvku, který si říká Aragorn.cz a držíme se tu zuby nehty? Tady se právě teď pouštím na velmi tenký led. Někdo to má takhle, někdo onakhle. Každý má svůj názor a je správný, protože je jen a jen jeho. Aktivita na Aragornu je. Není malá. Tvořivých lidí je tu dost.

Dejme šanci uspořádat akce, na které bychom normálně neměli buď dostatek aktivních lidí (a proveďme to multikulturně, víc hlav víc zvládne), nebo dostatek příznivců (víc serverů, teoretická "větší" účast). Když se podíváte, tak se toho na ostatních serverech taktéž moc neděje. Jistý úpadek v aktivitě je znát, stačí se jen zeptat. Případně - zapojit se do dění svou troškou obilí a nenechat se semlít okolnostmi. Možná totiž díky RPGA a vlastnímu snažení upečeme něco, na co budeme moct být hrdí.

Jestli již teď máte plno nápadů, co udělat a jak to udělat, proč je to dobré a proč by díky tomu vzniklo něco dobrého - realizujte to. Udělejte to. Malé projekty lze vybudovat rychle, ale potřebují udržovat. Velké projekty vznikají klidně i roky. Nebojte se přijít s nápadem na oživení dění celé (nejen) české online RPG scény. Protože nikdo jiný než vy, to neudělá. Dokud se nepohnete a neuděláte to, nic se nezmění.

Další články v kategorii Úvahy:

Kdo hodnotil článek Život na Aragornu?
murthags (5.00*), Nathaka (3.50*), Qasar (5.00*), Ronkar (5.00*), Torreador (0.50*)

Komentáře ⇓

Pro přidání komentářů je třeba se nejprve přihlásit.

1 2

pilipo - 16. října 2012 13:11
pilipo

TheDave 20. února 2012 18:48
Oh... To bylo Velllký moudro... :D
http://filafolio.webnode.cz/

TheDave - 20. února 2012 18:48
TheDave

*Smích*

Smiřte se s tím, paznehti, nikdy nevytvoříte ráj na internetu, nedokonalosti se nezbavíte útěkem do virtuální klece. Váš život bude pořád stejně neuspokojivý, ať už tu strávíte času kolik chcete.
"Každej si holt dělá tu anarchii po svým." - Charlie

Torreador - 2. února 2012 12:57
Torreador

Tyky 1. února 2012 19:45

1) Tím že lidi "lamentují" čili něco komentují se všeobecně dávají věci do pohybu (viz lamentace léta páně osmadevadesát na Václaváku... například nebo taková lamentace nad Rozcestím)

2) Podíl na tom mají noví lidi. Právě tím, že se rozšlapali nováčci se to uvedlo do pohybu. A taky mimo jiné tím, že se reflektuje zpětně hlas lidu.

Ne sraní na hlavu.

3) Ohledně akcí se řeší kníkání jednoho určitého nejmenovaného člověka, také autora mnohých článků...

... jde o to, že se mu nelíbí, když někdo mluví proti jeho politice, rozhodnutím nebo tak.

... etc, etc, etc...

Změny můžem navrhovat, ale musí to projít přes adminy a dokud se nebude minimálně uvažovat nad tím, tak se asi rozhodně nebude řešit to, jestli je dostatek lidí, kteří by byli schopní nebo ochotní adminský tým doplnit.

Lidi jsou daleko víc sebereflektivní, když vidí, že jsou nahraditelní, že nejsou jediní, kdo to můžou dělat.

A nebudou si to připouštět, dokud lidi nebudou mít nějaké připomínky.

A tím spíš je tohle absudní článek, protože vlastně vystupuje proti opačnému názoru.

Seriously funny one.
Id agas, ut sis felix, non ut videaris.

Tyky - 1. února 2012 19:45
Tyky

Lidi přečetl jsem všechny příspěvky a vzal vše od shora dolů a od spoda nahoru.

Chtěl bych říct k tomu několik věcí
1) to, že budeme lamentovat nic se nevyřeší

2) Rozcestí se rozjelo. Nevím kdo na tom má svůj podíl, ale díky nové aktivitě, to jde.

3) Akce? Dobře nemáme lidi, kteří by to zařizovali, ale tohle není chyba administrátorů. Jediný problém by bylo PF a tam jsme, jinak je to na vlně

4) jeskyně? Tady s tím se nic neudělá. Hráči vytvoří a hrají. Můžu říci, že já osobně mám tři a stačí mi to (dokonce by toho bylo moc)

5) Galerie, články? Tak s tímhle nemám moc zkušeností tady by museli říci jiní, ale to, že se doporučoval článek vždy jednou za měsíc byl podle mě suprovej nápad.

6) Změny? Tady je problém, že můžeme říkat změny, ale v tomhle je to opravdu na Adminech. My může navrhovat Admini schválí

7) pročištění? Lidem, kteří jsou nahoře věřím a dám otázku kdo to bude dělat? Kolik lidí je za a) schopných a b) mají na to čas a budou to dělat pravidelně.
Kdyby neexistovalo zlo neznali bychom dobro. Kdyby neexistovala smrt, nepochopily by jsme život. Kdyby neexistovala nenávist nenašli bychom to nejdůležitější....lásku

Amthauer - 5. ledna 2012 19:43
Amthauer

My potřebujem, aby vzali, prostě, aby se sebrali, řekněme, a šli vyčistit ten potok, a ne dělali demonstrace... To není jednoduchý proces, ta přestavba, není... To je proces, bych řekl, ve kterém se ne každý dost vyzná! A proces, do kterého mohou vstoupit nepřátelé a vypadají přitom jako přátelé!
- What is a life devoid of strife?

hater - 3. ledna 2012 22:19
hater

Mikymauz 1. ledna 2012 18:22
Dycky uvažuju jestli si děláš srandu nebo schválně provokuješ :)

Pokud si dobře vzpomínám, tak hlasování dopadlo v prospěch tebou navrhované změny.

Nemluvil jsem o tom, že uživatelé mají v rukou moc. Říkal jsem, že ani admini ji nemají. Další věc je, koho zajímá moc? Totiž, kromě tebe?

Mikymauz - 1. ledna 2012 18:22
Mikymauz

Samozrejme, ze maju posledne slovo:D Vsak kazda zmena musi prejst hlasovanim adminov. Tak aka moc je v rukach uzivatelov? O com tu hovoris? Ani majitel serveru (jilm) nemohol presadit zmeny (ktore som pripravil a kvoli ktorym ma zavolal) kvoli vam.
Dufam, ze mi vekom takto nezmakkne mozog.
Projekt som zabalil prave kvoli tomu, ze sa nedalo nic zmenit skrze vase homohlasovania.

Ronkar - 30. prosince 2011 23:36
Ronkar

Nezaměřujte se na to, co je špatně, ale na to co je dobře a co může být ještě lepší.
Věř snům. Věř svému srdci a věř svému příběhu. (Neil Gaiman)

Anders - 30. prosince 2011 22:42
Anders

hater 30. prosince 2011 22:13
Já vždycky čtu jen nadpis... :D
Udělat cokoli blbuvzdorným je nemožné, protože blbci jsou ohromně vynalézaví.

hater - 30. prosince 2011 22:13
hater

Anders 23. prosince 2011 16:47
tak jestli ten poslední úvodník je dlouhý, tak to už tam můžu zrovna psát jen: "Čau!" a tím skončit. Ale to už bych se asi ani nemusel obtěžovat jejich psaním :)

Mikymauz 24. prosince 2011 11:49
Nevím, že tě to pořád baví tvrdit nesmysly. Admini pochopitelně poslední slovo nemají téměř v ničem. Admini mají poslední slovo při schvalování jeskyní, diskuzí, článků, obrázků. Ale to není tvůrčí činnost. Tvůrčí činnost leží na bedrech uživatelů, kteří tvoří zdejší obsah.

Jiný problém je programování :)

Nějaká ta soutěž se tu sem tam objeví, ale zájem uživatelů o ně není příliš velký. Důvody jsou zřejmě různé, u každé soutěže je to na zvlášť povídání, které bude mít imho společný jmenovatel v propagaci.

murthags 30. prosince 2011 15:43
Jedna věc je lhostejnost, druhá věc je nemožnost zařídit některé věci, které by jsi chtěl. Každý chce něco, každý říká, že by se mu líbilo to a nebo ono. Ale nelze splnit všechny tato přání. Po prvé, protože si často protiřečí.
Po druhé, protože přání se neplní jen tak. Někdo musí věnovat svůj čas a to přání skutečně splnit. Problém je najít toho hrdinu, který chce dát svůj čas jiným. Svého času to byl Edwin, ale z vlastní vůle šel jinam. Taky to byl apophis, který už ale také nemá velkou vůli to dělat. Pak jsou (a byli) tu mnozí další, každý dělá co umí, může i chce.

A věřím, že neustále útoky na to, jak to tu špatně funguje, rozhodně ochotě těchto lidí nepomáhají.

Mikymauz 24. prosince 2011 08:36
Víš co je zvláštní? Pokud si dobře vzpomínám, tak si ten "projekt" zabalil z vlastní vůle. Řekl si, že na to kašleš a jdeš (po naléhání mimojiné z mé strany). O to víc mně fascinuje, jak furt reješ a vychvaluješ se, jak by jsi to tu krásně ošéfoval (a to všechno sám v jedné osobě!).

murthags - 30. prosince 2011 15:43
murthags

Mikymauz 24. prosince 2011 08:36

souhlasím s tím, jak tady před půl rokem byla taková vlna nových nápadu, skoro se mi zdálo, že tady pomalu probíhají rekonstrukce. Sám jsem taky navrhoval pár nápadu, ale člověk nasere když admini jsou lhostejný a odmítají to. I kdyby by ten nápad byl blbý, tak by se neměli smést ze stolu a vytáhnout 6let starý Pravidla když založili aragorn, říkat nám že je to totální blbost.
Furt tady někdo stěžuje (a to i já), že bývalo lepší a když je možnost něco vykonat k činu, tak odmítají pracovat. A vy víte že je to kolektivní práce, jeden člověk sám na to nestačí.
http://4.bp.blogspot.com/-HrxSy0sjtFw/UYAKNLdvlwI/AAAAAAAAAeI/wIlghyI-IUs/s1600/double+fuck+off.gif

Torreador - 26. prosince 2011 17:49
Torreador

Buri the Great 26. prosince 2011 17:41

Jenže to není rozdíl kvality nebo kvantity vůbec.

Mícháš jabka s hruškama.
Id agas, ut sis felix, non ut videaris.

Buri the Great - 26. prosince 2011 17:41
Buri the Great

Torreador 26. prosince 2011 17:06
Strýček sam měl ale taky tu možnost se těch trotlů zbavit kulometem, narozdíl od nás.

Problém není v tom, že by nebyli lidi. Problém je v tom, že lidi k tomu jdou přístupem: "On to někdo udělá. Proč já bych se snažil." A to kvantita nevyřeší.
http://napady.aragorn.cz

Torreador - 26. prosince 2011 17:06
Torreador

Buri the Great 24. prosince 2011 15:49

Strýčkovi Samovi šlo o kvantitu.

Protože nebyl blbej a věděl, že z x-trotlů se jeden rozumnej vyloupne.

Jenže to je moc složitý vidět, že arag potřebuje lidi, aby na něm dělali a ne jednoho tvořivýho mága.
Id agas, ut sis felix, non ut videaris.

Torreador - 26. prosince 2011 17:05
Torreador

1. Není to úvaha.

2. Je tady spousta vzdechů, spousta omluvných a alibistických kydů. Jako vždy.

Celej arag je poslední dobou(ne pár dní nebo týdnů, ale spíš měsíců) je zahlcenej vším tím vzdecháním a lamentováním o tom, jak byla tráva zelenější... a že dřív za pánů komunistů bylo líp. (a basta!)

Kdyby lidi místo sepisování náborových letáků a podobné krepoidní ilustrace dělali něco užitečnějšího... tak by to vypadalo jinak.

Ale proč něco dělat, když člověk najde výmluvu, proč to nedělat... takovejch výkeců je plnej svět a takovej krep poslouchám každej den. Každej průměrnej člověk najde deset výmluv pro něco, co by normálně chtěl udělat, jenže se mu nechce.
Id agas, ut sis felix, non ut videaris.

AskadrinSidlong - 24. prosince 2011 20:09
AskadrinSidlong

Buri the Great 24. prosince 2011 15:49

jaký je konečný rozdíl rozdíl mezi tím když zverbuješ je nebo nezverbuješ nikoho?
Ten kdo dokáže žít život, s vědomím vlastní průměrností a faktem že není zvláštní, je Hrdina... (I'll Chuck you!)

Buri the Great - 24. prosince 2011 15:49
Buri the Great

AskadrinSidlong 24. prosince 2011 15:22
Jo, jenže strýčkovi Samovi šlo o kvantitu, ne o kvalitu. Jasně, že můžeme verbovat národní hrdiny, ale kde pak skončíme? ;)
http://napady.aragorn.cz

AskadrinSidlong - 24. prosince 2011 15:22
AskadrinSidlong

apophis 24. prosince 2011 11:34

ty se jako divíš že to nechce nikdo dělat? Když si do náborového článku napíšete starat se o tohle vyvíjet, dělat makat, s*át se blablabla...

Strýček Sam měl na náboráku "budete dostávat zdarma cigára, chlast, holky a budou z vás národní hrdinové"...ne "budete umírat, trpět a strádat v zemi která není vaše a vlastně za ni ani bojovat nemusíte"
Ten kdo dokáže žít život, s vědomím vlastní průměrností a faktem že není zvláštní, je Hrdina... (I'll Chuck you!)

Mikymauz - 24. prosince 2011 11:49
Mikymauz

apophis 24. prosince 2011 11:34
Kazdy moze pridat navrh, avsak otaze maju drzat admini. Koniec koncov maju oni posledne slovo.

Absolutne nerozumiem tymto zbytocnym otazkam ohladne napadov a vyberania administratorov. Akoby sa tu jednalo o nieco nove, pritom tu bol 6 rokov system, ktory skvele fungoval.
On tu aj brainstorming bol, pokial si to menovite ty a par tvojich kamaratov neskurvili.)

apophis - 24. prosince 2011 11:34
apophis

Otázka v plenér: "Musí veškeré nápady na aktivitu a činnost na Aragornu vycházet nutně od administrátorů? Nejsou administrátoři skutečně jen kvůli tomu, aby udržovali provoz = údržbáři?"

Mikymauz 23. prosince 2011 23:44
Mikymauz 24. prosince 2011 08:36
Ono se hezky říká, hůře provede. Skutečně není těch "aktivních", kteří by chtěli dělat adminský post, dost. Nebo naopak jich je až příliš? Pak kde je ta hranice komu onen post dáš a komu již ne? A na základě čeho? Že se ti pozdává a je to tvůj kámoš?
Cílem tohodle článku bylo vyvolání diskuze nad tím, zda na Aragu jsou lidé, kteří chtějí být aktivní a chtějí vytvářet aktivity pro své okolí.
Brainstormingem začala i RPGA a žije dost aktivně. Aragorn by si zasloužil totéž. Probrat osobně ve skupině lidí, kteří s tím chtějí něco dělat, to, co je již nějaký ten čas ve vzduchu. Ale pořád se mi zdá, možná milně, nedostává těch dobrovolníků...
Jsem obludný fantazák, jenž z temnoty svého doupěte leze kam se mu zachce a kdy se mu zachce.

1 2


↑ navigace

Záložková navigace

Buri's blog