PJ - rady a tipy pro nové PJ (1 strana zpět) | Diskuze - Aragorn.cz



Diskuze

PJ - rady a tipy pro nové PJ

Správci:Galad, kapitán Lebka
Popis:Zde si lidé můžou zdělovat své zkušenosti a taky si vzájemě pomáhat
registrovaní uživatelé mají právo číst i zapisovat
neregistrovaní mohou jen číst
diskuze je odemčená
Anketa:
Jak dlouho už děláte PJ
1 rok46
2 roky15
3 roky15
4 roky8
5 roků12
6 roků4
7 roků3
více jak 7 roků25
128 celkem
Nástěnka:
VÍTÁME VÁS TADY U NÁS,U MASTERŮ PÁNŮ JESKYNÍ!
A tady je pro ukázku několik ras:) Celkem slušnej výběr,co myslíte?!;) A pořád přibejvá!:D

Zobrazit/Schovat Rasy


Prosím o klid...a teď ňáký to POVOLÁNÍ,ale pozor,nečekejte obrázky...

Zobrazit/Schovat Povolání



GRATULUJEME KAPITÁNOVI LEBKOVI
Gratulujeme mu,protože skončil na 2. místě AraTurnaje 2007!Sice na 2. místě,ale přece!Proto mu věnujeme pohár.Měli sme připravenej i pohár kdyby byl 1.,ale to se bohužel nestalo...ale to nevadí,vždycky je tu další ročník,že ano.


Nástěnka by kapitán Lebka

Diskuze ⇓

Pro přidávání diskuzních příspěvků je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 20 z celkem 244 příspěvků|⇐ 1 2 3 4 5 ... 13 ⇒|

hater - 1. prosince 2010 23:13
hater

Tyky 1. prosince 2010 08:53
Jo, určitě pošli :-) vlastně jsem uvažoval, že by to šlo všechno srovnávat s DrD

To zná každý, ale nejsem si jistý jestli je to dobrý nápad

Tyky - 1. prosince 2010 08:53
Tyky

hater 30. listopadu 2010 23:08
Pokud se nikdo nepřihlásí tak si vezmu Drd + v tuhle chvíli smolím Příběhy Impéria do nějaké rozumné formy

Jde to bohužel stuha. Bohužel tenhle typ článku mě nikdy nešel, ale zlepšuju se. Až to udělám tak ti to písnu poštolkou. Byl bych totiž rád, aby jsi se na to podíval, řekl výhrady (určitě nějaké budou) já to upravím a někam to dáme. Ať již do článků nebo tady (zatím nevím a nechám na tobě)
Kdyby neexistovalo zlo neznali bychom dobro. Kdyby neexistovala smrt, nepochopily by jsme život. Kdyby neexistovala nenávist nenašli bychom to nejdůležitější....lásku

hater - 30. listopadu 2010 23:08
hater

Tyky 29. listopadu 2010 23:34
Já jsem schopný napsat něco o Vampire a Shadowrunu.

Myslím si, že kdyby byl: DrD, DrD +, Příběhy Impéria (Fate), Vampire, Shadowrun plus ještě něco, tak by to mohlo být zajímavé :-) nehlásí se ještě někdo?

Flipy - 30. listopadu 2010 11:45
Flipy

Dharmi 29. listopadu 2010 18:50
Osobně by mi přišlo tohle využití trošku divný. Použití těch bodů, aby mi pj musel usnadnit postup příběhem?
To by mi přišlo lepší je používat v předstihu u očekávaný události.
Jako například: Dostávám strašně moc po tlamě od kamenýho obra, tak pro svoji další akci využiju nastřádanýho bodu, abych to nějak přežil.
Rozhodně dovolit hráčům, aby si mohli proplouvat předpřipravenym scénářem jak se jim zlíbí, mi přijde, jako by si vypravěč vázal oprátku.

hater 29. listopadu 2010 23:04
Zajímavej nápad. To se raději zapojovat nebudu.
Naposledy jsem krom rozcestí hrál snad jen DrD 1.6 a abych řekl pravdu, tak si to pamatuju už jen matně. :)
Pamatujte, že amatéři postavili Noemovu Archu, profesionálové Titanic.

Tyky - 29. listopadu 2010 23:34
Tyky

Lidi mám nejvíce zkušeností s Drd + a teď tu budu asi jediný, který zvládne popsat Příběhy Impéria podle všeho. To druhé klidně udělám Drd + klidně přenechám někomu jinému
Kdyby neexistovalo zlo neznali bychom dobro. Kdyby neexistovala smrt, nepochopily by jsme život. Kdyby neexistovala nenávist nenašli bychom to nejdůležitější....lásku

hater - 29. listopadu 2010 23:04
hater

Možná by šlo napsat ten článek dohromady, každý vybrat nějaké dvě RPG hry a napsat krátký popis, princip, v čem je to výhodné.

Hmmm?

Dharmi - 29. listopadu 2010 18:50
Dharmi

Před časem jsem hrál v Zobově Prázdninové sobotní jeskyni a Zob používal právě FATE sytém. Ta jeskyně stále existuje a každou sobotu se hraje jiná hra.
Nedávno mě napadlo, že bych v mé již delší dobu fungující jeskyni použil třebas ty body osudu, které by postavy hráčů získali návštěvou nějakých dobře ukrytých tajných svatyní, a mohli je vyvolat(použít) tak, že by ve chvíli, kdy to budou nutně potřebovat, se jednoduše obrátí v prosbách k nějakému z bohů a ten mu jeho přání vyplní. Například hráč nemůže otevřít dveře, nebo je zajat a normálně by mohl situaci, či ůkol řešit jen dle předem daných podmínek a okolností, které PJ připravil. Hráč použije bod osudu a Pj musí potlačit své psychopatické pudy, když se chtěl těšit, jak hráče potrápí a posmaží v potu a krvi. Hráč překážky překoná velmi snadno díky bodu osudu, ale faktem je, že takový usnadňující bonus dosáhl s velkou námahou při hledání v nebezpečné džungli ukryté svatyně a proto si to take zaslouží. Jen si sám vybere, kdy se bude namáhat a kdy překážky přepluje bez zábran. PJ musí ovšem být spravedlivý a uznalý.
Dharmí

Tyky - 29. listopadu 2010 12:28
Tyky

Flipy 29. listopadu 2010 11:34
Je to opravdu zajímavé a hlavně jednoduché. Mezi PJ a hráči však musí být určitá disciplína bohužel. S nováčkama se to hrát moc podle mého nedá. Ale netuším

Jinak nemáš zač. Pomohl jsem rád. Navíc zde je přeci hlavní úkol si pomáhat a podávat zkušenosti jiným lidem :)
Kdyby neexistovalo zlo neznali bychom dobro. Kdyby neexistovala smrt, nepochopily by jsme život. Kdyby neexistovala nenávist nenašli bychom to nejdůležitější....lásku

Flipy - 29. listopadu 2010 11:34
Flipy

Tyky 29. listopadu 2010 10:34
Tak teda musim uznat, že to zní věru zajímavě :)
hlavně ty fate points vypadaj jako zajímavej prvek..
Díky Tyky :)
Pamatujte, že amatéři postavili Noemovu Archu, profesionálové Titanic.

Tyky - 29. listopadu 2010 10:34
Tyky

Tyky 29. listopadu 2010 10:21
Nejsem spisovatel. Můžu dodat a najít materiály, ale článek budu schopen vytvořit až to budu hrát naživo a trochu déle. Právě začínám jako PJ tak uvidím pak se možná něco stvoří možná

ale tady jsou články o daném systému
http://rpgforum.cz/anotace/fate-druha-edice
Kdyby neexistovalo zlo neznali bychom dobro. Kdyby neexistovala smrt, nepochopily by jsme život. Kdyby neexistovala nenávist nenašli bychom to nejdůležitější....lásku

Tyky - 29. listopadu 2010 10:21
Tyky

Flipy 29. listopadu 2010 10:15
Dobře posílám
FATE (Fantastic Adventures In Tabletop Entertainment) je RPG hra rozvíjející koncepty klasických dovednostních a úrovňových systémů, tvořící univerzální herní základ pro různéžánry, prostředí a styly hry. Jeho autory jsou pánové Robert Donoghue a Fred Hicks. FATE je zejména příběhově orientovaný systém. Jeho hlavním odlišením od ostatních systémů je slovní (nikoliv číselné) označování hodnot a používání relativně nestandardních šestistěnných kostek, zobrazujících místo čísel hodnoty -1, 0 a 1 (každou dvakrát). Tudíž standardní hod ve FATE, který používá čtyři takové kostky, dává celkový výsledek v rozmezí -4 až +4.

Příklad: Vaše postava řídí auto. Ve většině systémů by její schopnosti vyjádřilo číslo např. 3. Ve FATEu se řekne že vaše postava řídí auto dobře, výborně či mizeně.

FATE nahrazuje klasický soubor vlastností (tj. síla, obratnost, vůle atp.) systémem aspektů. Aspekt je cokoliv, co charakter vaší postavy odlišuje od okolí; je to to, v čem postava vyniká (ať už v kladném či záporném smyslu) - např. rychlý, zbabělý, kněz, kanibal. Dalším prvkem vaší postavy jsou dovednosti; ve FATE vyjadřují dovednosti veškerý um vaší postavy. Posledním důležitým prvkem hry jsou body osudu (FATE points). Ty jsou nástrojem hráčů a umožňují jim na malou chvíli převzít otěže hry a pozměnit herní svět (do jaké míry, to záleží na dohodě s Pánem Hry).

FATE je systém vytvořený pro takřka libovolný žánr. Tudíž ho snadno aplikujete či už vo fantasy, hororu, nebo například v cyber-punku.

upravený příběh jsou právě příběhy Impéria se dá najít v zkrácené verzi jako

http://rpgforum.cz/_materialy/SotE.pdf
Kdyby neexistovalo zlo neznali bychom dobro. Kdyby neexistovala smrt, nepochopily by jsme život. Kdyby neexistovala nenávist nenašli bychom to nejdůležitější....lásku

Flipy - 29. listopadu 2010 10:15
Flipy

Tyky 29. listopadu 2010 08:06
Moc pěkný, že je to v podstatě Fate systém :)
To nám opravdu řekne hodně :D

Já například tehle výraz vidim v týhle diskuzi, a ve spojení s DrD jako takovym poprvé. (ostatně bych řekl, že sem na tom asi jako většina svátečních hráčů)

Každopádně by se článek na tohle téma herních stylů a systémů doopravdyšiknul :)
Pamatujte, že amatéři postavili Noemovu Archu, profesionálové Titanic.

Tyky - 29. listopadu 2010 08:06
Tyky

Flipy 29. listopadu 2010 00:58
To co popisuješ je v podstatě Fate systém :)
Kdyby neexistovalo zlo neznali bychom dobro. Kdyby neexistovala smrt, nepochopily by jsme život. Kdyby neexistovala nenávist nenašli bychom to nejdůležitější....lásku

Flipy - 29. listopadu 2010 00:58
Flipy

Tyky 28. listopadu 2010 22:31
To je možný... každopádně se mi to ale líbí víc, než skřetovy dva životy :D
Co to sou dva životy? To sem ho zabil dvakrát? Nebo sem mu uříznul ruku? Nebo sem mu udělal oděrku na palci?
Zato, když jako hráč popíšu akci, při který mu hodlám rozčísnout tu mastnou ofinu obouručnim kladivem, tak je mi jasný, že buďto, se mi to povede, nebo nepovede.
Každopádně ale vim, že jsem mu chtěl poupravit fasádu... a Pj to tím pádem díky mýmu popisu akce ví teď taky.
A jestli si hodí kostkou, a na základě toho mi řekne, že má nyní skřetisko z hlavy záložku do twighlight, tak sem naprosto spokojenej. A ani bych se nezlobil, kdbych mu musel jednu nebo dvě přidat...
Moc velký vliv pána jeskyně? To je naprosto v pořádku. To on je ten, kterej hází piánama :D
Pamatujte, že amatéři postavili Noemovu Archu, profesionálové Titanic.

Tyky - 28. listopadu 2010 22:31
Tyky

Flipy 28. listopadu 2010 21:59
problém je, že PJ má moc velkou v tom systému moc a to se může nelíbit hráčům
Kdyby neexistovalo zlo neznali bychom dobro. Kdyby neexistovala smrt, nepochopily by jsme život. Kdyby neexistovala nenávist nenašli bychom to nejdůležitější....lásku

Flipy - 28. listopadu 2010 21:59
Flipy

Když už jste vzali do huby ty soubojový systémy, tak už se taky vyjádřim. :D

Skvělej systém soubojů jsem viděl u bejvalý Boginovy hry... tušim, že to měl nazvaný aréna?
(převážně šlo o souboje hráč vs hráč)
kdy místo hodu kostkama hráč popíše svoji akci, úmysly a provedení útoku, a druhej na to obdobně reaguje. S tim, že vlastně PJ nakonec vyhodnotí obě akce, a urovná výsledek.
Dost to připomínalo ten systém Wushu.
A musim říct že to bylo mnohem zajímavější čtivo než hlášky typu: Skřet přišel o dva životy. který mě opravdu nezajímaj :)
Pamatujte, že amatéři postavili Noemovu Archu, profesionálové Titanic.

Buri the Great - 28. listopadu 2010 20:03
Buri the Great

hater 28. listopadu 2010 19:56
No právě, SR má tendenci se zvrhávat ve wargaming.
http://napady.aragorn.cz

hater - 28. listopadu 2010 19:56
hater

Buri the Great 28. listopadu 2010 17:31
shadowrun není nijak zvlášť složitý systém, problém je jen vypočítat všechny modifikátory

Tyky - 28. listopadu 2010 17:34
Tyky

Buri the Great 28. listopadu 2010 17:31
hrál, vyzkoušel, zjistil, že je to zajímavý systém, ale ne moc pro mě :D
Kdyby neexistovalo zlo neznali bychom dobro. Kdyby neexistovala smrt, nepochopily by jsme život. Kdyby neexistovala nenávist nenašli bychom to nejdůležitější....lásku

Buri the Great - 28. listopadu 2010 17:31
Buri the Great

Tyky 28. listopadu 2010 17:03
hater 28. listopadu 2010 17:01
Nehrajte Shadowrun :D
http://napady.aragorn.cz

Vypisuje se 20 z celkem 244 příspěvků|⇐ 1 2 3 4 5 ... 13 ⇒|


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)