Sedmý smysl (1. strana) | Herna - Aragorn.cz



Herna

Sedmý smysl

Pán Jeskyně:

Jindra

Systém:

ORP

Nové příhlášky:

Přijímáme

Popis jeskyně:

Sedmý smysl je zajímavá série knih české autorky. Já je rád srovnávám s Harry Potterem (z toho srovnání vychází Sedmý smysl jako vítěz ;) ) V této jeskyni ale budeme řešit něco jiného než v knihách (abyste si nepřečetli, jak na to :) )
Ať už vás vzali na Ostrov volby vaši rodiče nebo jste sirotek, kterého tam dovezl Vron v rámci záchrany sirotků s magickým nadáním, stejně se sejdete v magické škole. Během základního vzdělání se naučíte, číst, psát a základy magie a spoustu dobrodružství.
Hrát se bude dohromady na fóru, jenom soukromé věci budou šeptem ;)
Ideální aktivita by byla denně, ale to je asi pro spoustu lidí nereálné, ale každý druhý den byste to lidi mohli dát!
V případě zájmu mi pošlete poštolku a pošlu vám, jak vytvořit postavu.

Klíčová slova:

magie, děti, škola, sedmý smysl

Jaké hráče:

Aktivní.
Sice byste naskočili do (skoro) rozjetého vlaku, ale určitě bychom to spolu zvládli.

Nástěnka:Zobrazit/skrýt Nástěnku

Rea

Máte: 150 rea.

Vydělávání

* Skvělé zvládnutí úkolu +20 * Zvládnutí úkolu +5 (ale vyplatí se až to udělají všichni) * Speciální

Ceny

Pokud je něco na měsíc, pak cena "na půl" roku (5 měsíců) je × 3 a cena "do konce studia" je × 8. Na tyto výpočty je potřeba dovednost matematika (1..na papíře, 2..z hlavy) ;)

Na měsíc

Dřevo - 50 Lepší suroviny na jídlo - 50 Základní koření -30 Lepší koření - 90 Hotová jídla - 300 Sladkosti - 50 Praní + opravování oblečení - 500

Na pořád

Postele - 500 Skříně - 300 Stoly - 300 Židle - 200 Záclony - 100 Nářadí - 300

Harmonogram

Denní

07.00 - 11.00 - Dopolední dva bloky výuky 15.00 - 17.00 - Odpolední blok výuky

Týdenní

PO - MAT + ZAM ++ TEV ÚT - ČAP + SYM ++ KRO ST - ZEM + ZAM ++ DOU ČT - ČAP + SYM ++ KRO PÁ - OBE + ZAM ++ TEV SO - práce NE - práce MAT - matematika ČAP - čtení a psaní ZEM - zeměpis OBE - obecné základy ZAM - základy magie SYM - symboličtina TEV - tělocvik KRO - kroužek DOU - doučování

Základy "herního systému"

V této jeskyni budeme používat následující systém. Postavy mají atributy a dovednosti. S atributy časem už nepůjde nic dělat, ale dovednosti se budeme učit (postavy budou ve škole, že jo). Většinou nebudeme potřebovat nic z toho, ale tu a tam je použijeme, stejně jako hod kostkou. Upozornění cílem jeskyně bude zábava a tak se nemusíte bát, když si uděláte "špatnou" postavu i s ní se dá hrát ;)

Atributy

Síla - ovlivňuje fyzickou sílu postav. Kolik toho unese? co zvedne? jakou zbraní může bojovat? Obratnost - jak je postava obratná a hbitá a zručná. Uhne? Nespadne? Navleče jehlu? Odolnost - odolnost těla, vyléčí se z toho? neusne? nepodchladne? Inteligence - mentální schopnosti (pro dobrodružství asi dost důležité) jak rychle se to naučí? vyřeší tu hádanku? zapamatuje si to heslo? Charisma - jak umí přesvědčit ostatní, uvěří mu? poslechnou ho? zastraší je? domluví se s nimi? usmlouvá to? Síla vůle - odolá ovlivňování? budou mu číst myšlenky? nenechá se zastrašit? půjde dál i když tělo už nemůže? Vnímání - kvalita všech smyslů, všimne si jich? najde ten ztracený přívěšek v pokoji? je ten tvor člověk? je to vůně hřebíčku? Krása - krása člověka, budu se ostatním líbit? Každý atribut může být v rozsahu -2 až +2. Graficky se to značí jako (-2 = --, -1 = -, 0 = 0, +1 = +, +2 = ++) Při tvorbě postavy si to dej tak, aby součet atributů byl +2. Všechny atributy si dej na 0 a máš 2 body k dobru. Můžeš si jeden atribut zlepšit o 2 nebo dva o 1. Taky si můžeš nějaký atribut snížit, aby sis nějaký jiný zvýšil(a).

Dovednosti

Do začátku máš 6 bodů na dovednosti. Do jedné dovednosti si můžeš dát maximálně 2 body. Úroveň atributů 0 ... nikdy jsi nic takového pořádně nedělal (u některých dovedností to znamená, že se o to nemůžeš ani pokusit) 1 ... už jsi to někdy dělal (normální netrénovaný člověk), děti které doma vedli k nějaké činnosti 2 ... k tomuto doma rodiče děti vedli a měly k tomu nadstandardní podmínky, (takto umí dovednost šikovní amatéři) 3 ... dovednost na úrovni vyučení (s touto hodnotou dovednosti jsou postavy schopny vykonávat dovednost jako samostatnou živnost) 4 ... lepší vzdělání/nadání než je průměr profesionálů 5 ... ti nejlepší na světě

Začáteční dovednosti

Čtení + psaní Matematika Všeobecný rozhled (pokud se nehodí jiná dovednost) Zeměpis Boj (zatím jenom pěsti nebo klacky) Pohyblivost (šplh, plavání, ...) Péče o domácnost (vaření, úklid, ..) Nějaké řemeslo (základní řemesla) Hudba a tanec Libovolná další dovednost, která vychází z vašeho životopisu.

Vybavení

Záleží z jak bohaté rodiny pocházíte. Někdo bude na sobě mít jenom chudé oblečení a vlastně nic jiného, jiný bude v bohatě zdobených šatech. Nemusíte se ale bát povinné vybavení do školy však nakonec budou mít i ti nejchudší...

Trocha zeměpisu

O světě si můžete udělat představu na mapě. Jenom taková legenda. Kolečka s názvem jsou velká města. Lodičky jsou přístavy. Čím pojedete víc na sever tím víc magie je ve vzduchu a tím je magie běžnější. Na jižním kontinentu magie téměř není a tak tam není tolik kouzelníků a ti, kteří tam jsou si musí magii doplňovat jen na speciálních místech nebo musí na sever. Určitě si tam všimnete i území dalších inteligentních ras jako jsou třeba draci, jednorožci nebo sirény. To jsou taky tři rasy se kterými se lidé setkávají nejčastěji. Trpaslíky nepočítám, protože ti jsou považováni za lidi (ale raději jim to nikdo neříká).

Nastínění doby/ úrovně světa

Lidé ve městech a vesnicích žijí docela v klidu a užívají si výdobytky civilizace. Jako jsou chodníky, kanalizace, vodovody, obchody, banky, ochránci hlídající bezpečnost (hlavně proti magickým zákrokům). Magie se zde používá (na severu) běžně k věcem usnadňujícím život. Cestuje se na koních (nebo jiných zvířatech), vozech, lodích. V některých městech najdeš třeba i jízdní kola ( :) ) na větší vzdálenosti se používají veřejné brány (portály), kterými můžeš za poplatek projít do téměř libovolného jiného města. Jako další magický dopravní prostředek tady mají supervolonová prkna (skateboard bez koleček, který létá) a levitační plošiny. Jako zbraně je tady velký výběr jak chladných, tak i střelných (luky, kuše, ...) střelný prach, ale neznají. Jemné mechanismy kombinované s magií jsou běžné, ale taky trochu drahé. Nicméně každé dítě, které se bude učit zvládat svou magii dostane kouzelné hodinky.
Hráči: (4/6) Elohir, Katara67, Neera, Sharkozis

Fórum ⇓

Pro přidání příspěvku je třeba se nejprve přihlásit a být registrovaný v této jeskyni.

1 2 3 4 ... 6 ⇒|

Pán Jeskyně - 16. června 2018 00:53
Pán jeskyně Jindra

V učebně zůstala jenom Elisa, která zkouší, jak se jí bude dařit s tou druhou sklenkou. A ještě než ostatní odejdou, tak vidí, že jí to jde naprosto skvěle.

Ostatní jdou všichni zpět do domku. Tady se Anna vrhne na psaní dopisu a tak se vařečky ujala Justýna a za pomoci Rolanda a Erika udělala oběd. Je poznat, že ve vaření není tak zručná jako Anna, ale jako jíst se to dá. Vzhledem k tomu, jak se všichni rozprchávají, tak naložila jídlo sobě a klukům, ostatním ho nechala na sporáku. Pak si šla číst za dům do stínu.

Kluci se po obědě taky nějak vypařili.

Anna dopsala dopis a pak odešla, ostatní mohli slyšet, že říká něco o třídní.

Anna - 15. června 2018 23:10
Anna

Přišlo mi že to není úplně nejhorší, ale určitě bych mohla být lepší. Vlastně bych mohla být lepší v mnoha věcech. Tady na škole sem jen chvíli, určitě se toho naučíme spoustu.

Kdyť už přeci včera sem něco řešila a paní učitelkou... "Tak tedy zatím.. Hezký zbytek dne". Popřeji s milým úsměvem Marcovi když odchází. Mám toho mužíka ráda, je docela milý.

Netrvá dlouho než se objeví paní Ferinová. Odvedla si kluky a já byla docela zvědavá o co půjde. Svou myslí máme pohnout korálkem? První případ kdy bychom měly použít magii. Nejsem si moc jistá tím jak mi to půjde. Jednu ze sklenic si vezmu, ale ještě se do toho nepouštím.

Napřed sleduji jak se daří ostatním. Klukům to šlo jako nic, holkám o něco hůř. I ony to pak ale zvládly. Pokoušela sem se o to taky, ale jako jediná sem neuspěla. Netřeba říkat jak mně to štvalo a jak sem se před ostatními styděla. Neumím symboličtinu a nejde mi ani tohle.. Úžasné..

Po skončení hodiny sem trošku naštvaná, ale snažím se to nedat moc znát. Konec konců sem naštvaná hlavně na sebe. Sklenici si nechám tady, vrátím ji do bedny a beze slova se odeberu zpět k nám domů. Vezmu si ze své truhličky jeden z papírů a tužku. Pak začnu psát dopis dědečkovy. Nerada bych na to zapomněla.

"Ahoj dědo!

Jak se máš? Já sem teď na škole, kde se začínám učit. Jak zvládat své schopnosti, ale i jiné věci, jako je čtení, zeměpis a tak... Sem tu s třema dalšíma holkama a dvěma klukama, snažíme se abychom spolu co nejlépe vycházeli, ale.. je to zvláštní když si takhle musím na někoho zvykat.

Doufám že se trochu sblížíme a budou z nás kamarádi. Určitě se budu snažit aby mi to tady ve škole šlo co nejlépe!

Dělám co můžu, ale.. je mi smutno. Moc mi chybíš dědo. Doufám že se brzy zase uvidíme. Mám tě moc ráda.

Papa, Anna".


Takto dopis ukončím a přiložím k němu i můj obrázek jak sem kreslila ctihodnou Selmu. Trošku sem ho opravovala, tak teď už by mohl vypadat jako siréna... Tužku si uklidím a vezmu si své peníze. Pak se vydám hledat paní učitelku Ferinovou. Doufám že bych ji při něčem nevyrušila.

Panenka - 15. června 2018 11:12
Panenka

Do konce hodiny si ještě pár minut zkouší práci se sklenicí s korálkem a až potom sklenici vrátí s trochu váhavě si s sebou odnese tu se světýlky. I přes pochvalu třídní učitelky si nebyla úplně jistá, že je to ten nejlepší nápad. Vlastně sama neví úplně jistě, jak se jí to s korálkem povedlo a náročnější cvičení jí trochu děsilo.

Zajde si do domku pro knihu příběhů a vlastně hned se vypaří. Zamíří přes areál školy směrem, odkud vítr přináší slabou slanou vůni. Ráda by našla nějaké pěkné místo, kde by si mohla zaplavat v moři, pak se možná někde stulit pod stromem a chvíli zkoušet čtení.

Elisa Whitebloom - 13. června 2018 10:34
Elisa Whitebloom

Zeměpis jí bavil, líbilo se jí hledat v mapách a zkoumat, kde co je a poslouchat k tomu příběhy. Neuniklo jí ovšem, že ne každý stíhá číst a hledat a postřehla, že příběhy k místům jsou tedy jen zdržování, aby to ti pomalejší stíhali. Bylo jí to trochu nepříjemné a ještě více jí to vadilo na konci hodiny, když postřehla, že ti dotyční si ani nevezmou učebnici sebou, aby si to procvičovali. Pevně stiskla zuby k sobě, aby nic neřekla a uklidnila si učebnici do tašky, aby si jí mohla odnést a večer se na to podívat...

Když pak začala magická hodina, mlčky sledovala co a jak. Poslouchala výklad a co s tím mají dělat, pak si vzala jednu sklenici a skutečně se začala soustředit a snažit se rozhýbat korálek. Trvalo jí to dlouho, příliš jí to neštvo a štvalo jí to, ale zůstala v klidu až do doby, nežli se jí to skutečně povedlo a korálek se nakonec rozhýbal. Měla ovšem po cvičení hodně práce v tom, aby se snažila si vsugerovat, že je cvičení určitě důležité a někdy k něčemu bude a časem to půjde. Zatím jí ovšem vše připadalo zcela zbytečné a bez smyslu, ale snažila si opakovat, že se to určitě změní...

Sledovala konec hodiny a pokrčila rameny. Místo toho, aby odešla, tak raději vytáhla sklenici se světýlky a zkoušela pro změnu světýlka. Neměla v plánu to jen tak vzdávat a chtěla zvládnout i ona světýlka. A tak se rozhodla, že jí pauza na oběd nezajímá a raději bude trénovat.

Pán Jeskyně - 13. června 2018 00:42
Pán jeskyně Jindra

//Prosím do průvodky, tam kde máte atributy si napište tři další atributy:
Magická síla
Magická zručnost
Magická odolnost

u všech budete mít nulu, ale vyberte si jeden u kterého budete mít jeden bod (+)

Pán Jeskyně - 13. června 2018 00:40
Pán jeskyně Jindra

Všichni se soustředí na svůj korálek a snaží se ho nějak rozhýbat. Je to zvláštní, ale Roland s Erikem ho rozhýbali skoro ve stejném okamžiku. A tak dostali od učitelky jinou sklenici, ve které jsou nějaká světýlka, která prý nemají nechat zhasnout.

Chvíli potom, co si kluci hrají se světýlky se podařilo rozhýbat korálek i Justýně a taky dostala sklenku se světýlky. To ale kluci už měli světýlka dávno zhasnutá. Ale stačí, aby sklenkou zatřepali a zase se rozsvítí.

Ostatní se pak snažily, co to šlo a na konci hodiny se podařilo ještě Elise a Panence, aby se jejich korálky pohnuly. To Anna se snažila zbytečně, korálek se ani nehnul. Teda kromě okamžiku, kdy naštvaně bouchla do stolu.

Nicméně je učitelka velmi pochválila: "Jste velice talentovaná třída. Anno, nic si z toho nedělej. Věřím, že to zvládneš. A i vy ostatní připravte se na to, že ne každý úkol vám půjde stejně snadno. Někdy se zaseknete na něčem banálním, ale nakonec to všichni zvládnete."

Už je skoro na odchodu, když se ještě zastaví: "Sklenky si můžete nechat buď tady, do této třídy kromě vás nikdo nechodí nebo si je můžete vzít s sebou. Pokud je necháte tady, tak je prosím vraťte do bedniček."
Ukázala na bedničky. Pro každého je tady jedna sklenka s korálkem a jedna se světýlky.

A teď už je učitelka nechala ve třídě samotné. Sice vlastně celou tu hodinu skoro nic nedělali, ale i tak jsou unavení.

Naštěstí teď mají do tří hodin volno. A vzhledem k tomu, že ještě není ani jedenáct, tak si určitě do další hodiny odpočinou.

Panenka - 12. června 2018 20:27
Panenka

O učebnici zeměpisu se nějak zvlášť nehlásí, docela ochotně ji na konci hodiny zase vrátí. Zato když vstoupí třídní k první hodině skutečné magie, neubrání se zvědavému poposednutí na okraji židle. Trochu překvapeně, možná až zklamaně zamrká, když se jejich pomůcka zdá být tak jednoduchá, dokonce primitivní. Vzápětí ale proplete prsty mezi sebou, položí si ruce na stolek před sebou a nakloní se dopředu, aby měla oči ve výšce zavěšeného korálku.
Na chvíli těkne pohledem k magickému prstenu na své ruce, soustředěně přimhouří oči jako pokaždé, když myšlenkami mění jeho barvu a pak se stejně odhodlaně zadívá na zavěšený korálek. Podobně jako u prstenu si ho pokusí vybavit v pohybu.

Pán Jeskyně - 12. června 2018 01:14
Pán jeskyně Jindra

Marco je nechtěl přetěžovat a tak když zjistil, že se někdo (nejčastěji Panenka nebo Justýna) ztratil, tak chvíli počkal a začal vyprávět příběh o tom daném místě. Vypadalo to, jakoby na tom místě byl a popisoval ho ze svých vzpomínek. Tu a tam taky vyvolal ve vzduchu obrazy. Ale je vidět, že to asi nebude jeho parketa, protože ty obrazy jsou takové... ...strohé a jakoby jenom naznačené.

Hodina s ním docela rychle utekla, pokud budou všechny takové, tak to bude docela paráda.
"Tak děcka, kdo si chce vzít učebnici s sebou, klidně může, ale taky si je můžete nechat tady. Zeměpis budeme mívat tady, tak abyste je měli po ruce. Mějte se fajn," rozloučil se s nimi nakonec Marco a odešel.

Pár okamžiků po tom, co odešel vešla třídní učitelka.

"Eriku a Rolande, prosím pojďte mi na chvilku pomoct," poprosila a s těmi dvěma pak zmizela někde venku. Za pár minut se vrátili a kluci mají v rukou nějaké bedny. Jednu bednu nechala učitelka dát doprostřed učebny, ostatní naskládat pěkně ke stěně.

Z té bedny uprostřed vytáhla něco jako uzavřenou zavařovací láhev uvnitř které je nitka a na ní korálek.
"Váš úkol bude jednoduchý. Sklenici si položíte na stůl a svou myslí zkusíte pohnout korálkem," vysvětlila nechala každého, aby si vybral jednu sklenici a zkoušel to.

//Prosím hoďte si všichni k6. Víc = líp ;)

Panenka - 11. června 2018 21:10
Panenka

Poslední minuty světla věnovala knížce námořnických příběhů, které jim profesorka vypůjčila na hodině čtení. Možná se nedostala dál než na další stránku, ale i to se snad cení.

Na rozdíl od ostatních si ráno pár chvil přispí – nebo minimálně ještě chvíli zůstane stočená do klubíčka na slamníku a s tichým pobrukováním hladí spící krysu a šimrá ji na čumáčku. Snídaně už je hotová a jí ke štěstí stačí popadnout jednu placku do ruky, druhou do kapsy a najíst se až po cestě.

Na zeměpis by potřebovala minimálně druhou hlavu, aby stihla dávat pozor na všechno, co jim Marco vypráví. Ve čtení je totiž pořád dost pomalá a kdykoliv sklopí oči k atlasu, začne luštit drobné názvy míst a prohlížet si elegantní linie řek a ostrá pohoří. Jenže pak je Marco čas od času o pěkný kus světa dál, než se znova probere.

Anna - 11. června 2018 19:44
Anna

Na to co Elisa říkala sem jen souhlasně přikývnula. Vlastně sem si to myslela i já sama, spoustu věcí bychom zdá se mohly vyměnit, či udělat za nějakou protislužbu.

Třeba by šlo udělat i to, že když by někdo chtěl uvařit, tak by mi dal suroviny, já bych něco udělala a nechala část i pro nás. Tak by se ušetřil čas i zdroje, ale kdo ví, to se bude muset ještě dohodnout. Hlavně aby se jich Roland na něco takového zeptal.

Elisa pak zmiňuje něco o té symboličtině. Zní mi to jako docela dobrý nápad, možná že by nám tak mohla vážně pomoci. Rozhodně sem nečekala že bych se tu učila i nějaký nový jazyk. Určitě to bude těžké, ale až to zvládnu, tak to snad bude stát za to. Když se tak zamyslím, zdá se, že Elisa toho umí docela dost.

Ty masti, tu symboličtinu, má nějaké znalosti ohledně magie a různých tvorů.. Asi se toho se svojí mamkou učila vážně dost. Možná že tu bude nejchytřejší z nás. Kdo ví, jednou by nám možná mohla pomáhat i s magií.

Co se Erika a Panenky týče, tak to nijak neřeším. Možná že mají v něčem pravdu, ale.. já se nechci hádat nebo něco takhle řešit, už tak toho bylo dneska dost. Všem popřeji dobrou noc a pak už jdu opravdu spát, nechci být zítra moc unavená.

Ráno vstanu, umyji se a převléknu. Pozdravím ostatní, nasnídám se a společně vyrazíme na dnešní první hodinu. "Dobré ráno". Pozdravím pak Marca s milým úsměvem, ráda ho zase vidím. Posadím se a pozorně poslouchám. Zeměpis? To by mohlo být docela zajímavé. Aspoň bych se dozvěděla něco více o nějakých jiných místech. To se vždycky hodí, né?

Vezmu si učebnici a pouštím se do hledání těch míst. O každém z nich bych si ráda zapamatovala co nejvíce. Vlastně se tak nějak celkově snažím, aby mi to šlo co nejlépe. Na mnoha místech sem zatím nebyla, ale to by neměl být problém.

Elisa Whitebloom - 10. června 2018 00:29
Elisa Whitebloom

Ještě si chvíli večer povídali a řešili co a jak a pak pomohla s nádobím a uklidila vše po vaření bylin. Přinesla si ke stolu do kuchyně knihu a četla si a přepisovala jednotlivé věty do notesu co dostali. Dávala si hodně záležet a snažila se zároveň užívat krasopis, alespoň trochu podobný tomu, co měla mamka. Chtěla co nejrychleji dohnat Rolanda a zvládat to bez zádrhelu. Beztak neměla co lepšího na práci a chtěla si opakovat z hodin a tak se vlastně po večeru ještě učila. Vydržela u toho asi hodninu a tak šla spát mezi posledními. Jen se v tichosti lehce opláchla, převlékla a zamířila do postele. Usnula hned chvíli poté, co zalezla a hodinky měla opět nastavené tak, aby jí vzbudili o něco dříve nežli ostatní.

A tak se stihla ráno vypravit, opláchnout a připravit nežli ostatní vůbec vstali. Udělala čaj a poklidně si četla do té doby, nežli se ostatní začali trousit na snídani. V poklidu se najedla, posbírala všechny věci a poté s ostatními zamířila na hodinu.

V učebně s úsměvem pozdravila Marca, usadila se a vyčkávala na výuku. Mlčky si vyslechla, že budou mít zeměpis a poté poslouchala co že se po nich vlastně na hodině chce. Vzala si učebnici a hledala místa, která jim říkal. Přeci jen s mamkou vcelku dost cestovala a tak měla obvykle potuchu, kde to zhruba může být. Některá místa ovšem neznala a tak je vcelku se zapálením hledala. Hodina jí vcelku utíkala, když se musela soustředit na to, co mají dělat a hledat...

Pán Jeskyně - 9. června 2018 23:36
Pán jeskyně Jindra

Byl to večer, kdy si spolužáci poprvé trochu víc popovídali. A konečně se začali trochu poznávat. Večer už se pak nic dalšího nedělo a tak mohli jít spát. Navíc mají na ráno dost placek, které budou moct posnídat a Elisa má připraveny nějaké dezinfekce a masti.

Ráno dne 3
Hodinky vás budí v dostatečném předstihu, ať se můžete nasnídat a dát do pořádku. Pak už vás směřují do stejné třídy, kde jste se včera učili číst a psát. Tady na třídu čeká Marco, skoro děda, který ve škole vede obchod pro žáky.

"Dobré ráno, vítejte na zeměpisu. Ve výuce tohoto předmětu se s kolegy různě střídáme. Předmět je to totiž dost široký," přivítal vás a když si každý najde své místo, tak pokračuje.
"Zeměpis by se mohl zdát jako zbytečný předmět, ale je to jeden z těch, které se mohou skutečně hodit. Naučíte se, kde co leží, co můžete kde najít. Čím jsou která místa významná. V pozdějších fázích, až budete znát matematiku, tak budete schopní za pomoci map a jednoduchých nástrojů zjistit, kde se nacházíte, vypočítat kurz lodi nebo vypočítat bránu na místo, které neznáte," dokončil.

Pak už nechal třídu vzít si učebnice, které jsou současně i atlasem a nechává je hledat určitá místa o kterých jim současně povídá.

Panenka - 9. června 2018 08:25
Panenka

„Hm,“ přisvědčí souhlasně na Elisinu nabídku ohledně rozšíření večeře, aniž by zvedla oči od hnětení lepkavého těsta, „To nám zbydou nějaké placky i na snídani.“
I když už toho moc na práci nemá, zůstane sedět u kuchyňského stolu, krmí Vévodkyni malými drobečky jedné připálené placky a po očku beze slova sleduje Elisinu práci s bylinkami.

Přestože se zdálo, že má vůči přístupu obou kluků minimálně jisté výhrady – i když těžko říct, většinu času je její obličej v tomhle dost nečitelný – Rolandův příchod a zejména jeho úlovky ocení krátkým veselým zatleskáním.
„Zítra máme suprovou snídani. A už je hotová,“ pohybem hlavy ukáže na sloupeček placek pečlivě odložený v míse a zakrytý plátýnkem, když si se směsicí nadšení a obdivu prohlédne sklenici medu. I když ji Roland viditelně zlepšil náladu, přesto po něm šlehne rychlým ostrým pohledem, když se o plackách obecně vyjádří nepříliš lichotivě.
„Být dobře zapsaní u nějakých starších se může vždycky hodit,“ usoudí skoro neochotně, než trhne rameny, pohodí hlavou a znova se spokojeně usměje. Až když Elisa zmíní, že nejspíš rozumí boji, trochu se zakucká na malém kousku placky, kterou si během rozhovoru ulamuje, teď už spíš, aby zaměstnala ruce než z hladu.
„No... Já rozumím spíš, jak se mu vyhnout,“ opraví ji a hřbetem ruky si otře koutek oka, „Ale ten kroužek vypadal dobře, tak se to třeba časem zlepší. A určitě budou nějací lidi, kteří by si chtěli občas něco vyzkoušet, ale nezbyl jim na něj čas.“

Poprvé je nejspíš taky s Erikem zajedno.
„A proč nám tohle neřekl nějaký učitel?“ vytřeští nechápavě oči, „Ty obrazy byly nádherné, ale jak se mám do hromady tresčích jater naučit něco, o čem ani nevím, že se mám naučit, natož jak?“ vypůjčí si ve spravedlivém rozhořčení kousek rybářského slovníku starého Jeremiáše. Pozorně poslouchá další Elisina vysvětlení.
„Takže pro to vlastně nemůžeme my sami nic moc udělat?“ ujistí se pomalu a soustředěně mhouří oči, „Prostě být kolem a čekat, až uslyším něco, co vlastně neslyším?“

Elisa Whitebloom - 8. června 2018 23:13
Elisa Whitebloom

"Aha, mno tak uvidíme jak to půjde a co vlastně bude na výběr potom z těch prací kde máme pomáhat" připustí a pokrčí s klidem rameny, že to asi teprve uvidí jak to půjde a co to bude obnášet.
"Ale vydělat tu peníze není asi problém. Když jsem byla vyjednávat o těch lahvičkách, tak tam skupina kluků vyjednávala o ceně za plachtu a moc jim nešlo smlouvání a platili za to 1000 rea a očividně je to nezruinovalo" usoudí a pokrčí rameny s tím, že to zase až takový problém asi nebude.
"Pokud chápu ten princip nějak rozumně a budeme dostávat rozumné rea za ty práce o víkendech, tak je možné, že třeba za měsíc budeme mít i na postele, stoly, lepší jídlo a tak" přizná a poklidně pokrčí rameny s tím, že to asi nebude takový problém.
"Jediné co bychom teď mohli potřebovat je dřevo a koření. Jídlo se dá očividně vyměňovat a Anna umí divy i z mála" přizná poklidně a pousměje se na ní a na Rolanda.

"Tak asi od nás nikdo nečeká zázraky a je možné, že se časem ukáže, že každý má nadání na něco úplně jiného a jen neměl zatím šanci to ukázat. Mě třeba sice jde symboličtina, protože mi to připadá jako neskutečně potřebná věc a v létě bych se bez ní s kamarádem nedomluvila, ale zase budu mít asi vcelku mezery v matematice, protože jsem nikdy nic moc počítat nepotřebovala kromě základu" odtuší poklidně a pokrčí rameny s tím, že asi nikdo neumí všechno. Bylo jí jasné, že Justýna asi nadšená není, ale zatím se moc neprojevovala a tak se blbě dávala příkladem.

"Mno, tak dokud jste to nevěděli, tak jste nevypadali, že by vám ty obrázky vadili" přizná pobaveně a zašklebí se na Erika.
"Učitelka říkala, že do pěti vyučovacích hodin obvykle slyší a vnímají všichni. Někomu to prý jde rychleji, někomu pomaleji. Já měla tu výhodu, že jsem léto trávila tím, že jsem byla někde venku se stádem fuňů a ti mezi sebou komunikují v symboličtině, často a plošně. Vlastně jsou to neskuteční rýpalové co si ze všech a všeho utahují a tak jsem měla hodně silných učitelů, protože jsou obvykle ve stádě. A kamarád mě pak naučil, jak komunikovat jen s ním. Mamka na mě ale třebas dokáže mluvit i když jsem od ní hodně daleko a nemá to tolik omezené jako většina lidí prostorem a dohlédnutím. A co mi vyprávěla, tak sirény jsou hodně silné v komunikaci, tudíž vás to vyučující určitě naučí... Jen mě zkrátka napadlo, že vám to zkusím usnadnit a trochu to urychlit" přizná a pokrčí rameny s tím, že jich chce zkrátka pomoci, aby to také chápali a hlavně slyšeli.

"Není zač, tak je to pro dobro všech... Kromě toho, že uslyšíte i ty pěkné příběhy, tak za to budeme mít další peníze, což je také dobré... Koneckonců si tak asi můžeme pomáhat vzájemně, abychom ty úkoly zvládali co nejlépe a nejrychleji" přizná a očividně nemá problém pomoci s tím, co umí.

Pán Jeskyně - 8. června 2018 22:53
Pán jeskyně Jindra

"No, oni jako něco umí, ale prý se soustředili na jiné věci. A snaží se vydělat co nejvíc peněz na to, aby nemuseli vařit a tak..." dodal Roland.

Erik se ušklíbl: "Tak to používají stejnou techniku pro učení jako náš hajný. Dokud jsem nedokázal stáhnout a udělat králíka, tak jsem byl o hladu."
Pak ještě dodal: "Škoda, že neumím nic užitečného. Jenom ten boj a trochu takové ty věci, co se učí ve škole."

Justýna se ušklíbla ohledně toho úklidu, ale nijak to nekomentovala.

Po informaci o symboličtině se Erik trochu naštval: "Vám přijde normální, že na této divné škole se musíme něco učit a přitom nám o tom nikdo nic neřekne!"

Roland ani Justýna to nijak nekomentují. Roland se pak ale podívá na Elisu: "No když nám s tím pomůžeš, tak to bude super. Díky!"

Elisa Whitebloom - 8. června 2018 12:55
Elisa Whitebloom

"To se za rok nenaučili o sebe postarat? Vždyť měli celé prázdniny na to, aby se mohli něco naučit, ne?" zeptá se lehce nevěřícně nad faktem, že nevyužili ten čas na to, aby se třeba něco naučili.
"Oni to tu ale tak nějak předpokládají všichni, co jsem si všimla. Včera v obchodě se nás taky Marco ptal, zdali nemáme hlad a nechceme hotové jídlo, tak jsme na něj s Annou nechápavě koukali a vysvětlil nám, že to tu bývá časté, že se studenti pár dní až měsíců normálně nenají. A dneska se mi omlouval jen za to, že má vývar, když jsem mu pomáhala" pžizná a pousměje se. Asi jí to nevadilo a vývar jí chutnal a tak neměla nic proti tomu.

"To, že je nenapadne uklidit nebo vyčistit odpad je asi trochu smutné"
přizná a pokrčí poklidně rameny s tím, že je to hold jejich věc.
"Hm, tak mě napadá, že vlastně spoustu věcí nemusíme ani kupovat, mohli bychom je vyměňovat za služby nebo za výrobky a tak. Roland umí opravovat věci, Anna umí vařit, já umím základní masti a odvary na léčení, ale dezinfekce se dá třeba použít i na lepší úklid nebo ty odpady, Justýna umí výborně uklízet a Eric s Panenkou očividně asi rozumí boji. Určitě toho můžeme najít hodně a získat tím docela dost věcí, když budeme chtít" přizná s úsměvem a je vlastně ráda, že každý z nich umí něco jiného.

"Když už jsme tady tak nějak všichni, tak jsem koukala, že nikdo z vás nerozumí symboličtině. Nevím jak moc o ní víte nebo ne, ale je to jazyk, kterým se domluví všichni a je to vlastně jediná věc, jak si všichni mezi sebou mohou rozumět. Dá se mluvit do éteru a nebo směřovat na jednotlivce a naše učitelka dokázala předávat i pocity, to nevím jak se zatím dělá. Každopádně vám s tím prý můžu pomoct, když na vás budu mluvit symboličtinou i když jí zatím neslyšíte. Prý že když je mysl vystavěná symboličtině, tak jí časem začne vnímat. Tak pokud nemáte nic proti, tak když jsme tu hromadně, tak to budu dělat a třeba mě prostě jednoho dne uslyšíte. Jakmile zvládnete všichni slyšet, tak za to dostaneme další peníze" řekne jim poklidně to, co nějak nestihla přes den.

//nevadí, naopak je to lepší pro konverzaci a tak..

Anna - 8. června 2018 12:39
Anna

Nakonec tedy ještě do postele nejdu. Uklidím ty věci co Roland přinesl a zvědavě poslouchám jeho odpovědi. Skoro se mi tomu co slyším nechce věřit.

Jsou v druhém ročníku a nikdo z nich neumí vařit? To je mi jich až skoro líto že jsou jen o plackách... Nakonec se zdá, že nikomu nic nedlužíme a Roland vše dostal poctivě.

Zdá se, že je docela šikovný. "To by vůbec nebyl problém. Ráda bych jim uvařila. Kdyby chtěli, tak umím třeba i šít a spravovat oděvy". Odpovím mu s milým úsměvem.

Peníze nám určitě přijdou vhod, ale možná že některé věci by šly zařídit i bez nich.

Pán Jeskyně - 8. června 2018 11:51
Pán jeskyně Jindra

//Bude vám vadit, když budou cizí postavy (hlavně vaši spolužáci) mluvit tak nějak sami (mimo hlavní příspěvky)?

Pán Jeskyně - 8. června 2018 11:50
Pán jeskyně Jindra

Roland samozřejmě nechal Annu, aby ty věci mohla uklidit. Ostatně přinesl je pro všechny. Podíval se ale na Elisu.

"Byl jsem v domku u jednich druháků a hrůza. To my tady máme nádherně! A jak si jíme! Oni jsou už v druháku a pořád jedí jenom nějaké placky a v podstatě polotovary, nikdo z nich neumí pořádně vařit a ani se o sebe skoro postarat. Ne nadarmo se jim říká princátka!" ušklíbl se.
"Holky mě viděly, jak si kreslím a navrhly mě, že když je nakreslím, tak nám dají nějaké jídlo. Asi předpokládali, že jsme na tom podobně jako oni. Tak jsem je nakreslil a když jsem šel s nimi pro to jídlo, tak jsem jim pomohl opravit aspoň takové věci jako vyčistit odpad, aby mohli normálně používat vanu a nemuseli vodu pak vynášet ven..." řekl naprosto nechápavě a snad až zhnuseně.
"Sice to dělali magií, ale i tak... no a za to jsem dostal to, co jsem dostal."

Pak se obrátil na Annu: "Naznačovali něco o tom, že jsou ochotni pustit ještě něco, kdyby jim někdo tu a tam uvařil něco dobrého..."

Anna - 8. června 2018 00:47
Anna

Mířila sem ke stolku, když v tom si mně všimla Elisa. "Já.. Trochu sem si poranila ruku, ale už je to v pořádku. Děkuji za nabídku. Možná se nám ty masti budou hodit později". Řeknu jí s milým úsměvem a na důkaz že mi skutečně nic není jí ukážu zcela zdravou ruku.

Sedám si a chvilku poté přichází Erik. Očividně nemá moc dobrou náladu. I když s tím učením.. na tom možná něco bude. Čas na to máme vlastně jen po obědě a nebo večer, což by ale byli asi všichni unavení. Možná se předpokládá že se budeme učit "za pochodu", jako na hodinách...

No, zatím jsme tu jen pár dní, určitě to nebude tak hrozné... Nevím kde Roland byl, ale když se vrací, má co dělat aby všechny ty věci pobral. Med by byl výborný, hodil by se na spoustu věcí. A uzené vypadá také dobře, bylo by to aspoň nějaké maso.

Chtěla sem ho pochválit, ale Elisa má docela zajímavé dotazy. Byla bych nerada kdybychom musely někomu něco dlužit... Nechám je se hádat a pokud by to Rolandovi nevadilo, poděkovala bych mu a uklidila ty věci. Zejména maso, aby se nekazilo.

Pak bych klidně pomohla s nádobím, popřála klukům dobrou noc a šla si lehnout. Ať nás zítra čeká cokoliv, chci na to být připravena.

1 2 3 4 ... 6 ⇒|


↑ navigace

Záložková navigace