Co je v přípravě pro Aragorn.cz? (1 strana zpět) | Články - Aragorn.cz



Články

Co je v přípravě pro Aragorn.cz?

Autor : apophis   22. ledna 2009   Ostatní
Trocha slov od člověka, jenž to tu programuje.

• Pár slov úvodem

Mnozí to vědí, nemnozí se na to již těší, někteří nedočkavostí pokládají stále opakovanou otázku, jiným je to jedno, semtam se najde někdo, kdo se toho děsí. O čem že to mluvím? Aragorn.cz ve své čtvrté verzi. V tolik již opožděné, stále ještě nevydané a nespuštěné nové "hyper mega nadupané" variantě pro tenhle komunitní server plný vášnivých debat, zlotřilých her, nečtených čtivých článků a pohledných obrázků z galerie. Tolik asi k úvodu o čem že jsem to vlastně napsal článek.

• Zpětná kompatibilita aneb nepřijdete o své texty, hry, ikonky, články a jiné

Další verze Aragornu je od počátku psána tak, aby byla vystavěna nad uživatelskými daty, která jsou nyní aktuální a aby přechod na novou verzi byl pokud možno rychlý, jednoduchý a bezbolestný co se obsahu týká. Odkazy z diskuzí a odkudkoliv, aby stále fungovaly, mapy v jeskyních, galerie aby měla své obrázky, jistá již zažitá propojenost a orientace na Aragornu, aby byla co nejméně dotčena.

• Co bude zahozeno, zrušeno, zlikvidováno?

Nepoužívané funkce, lidově řečeno, se na Aragornu takřka nevyskytují.
Uživatelé se nevyhledávají, nýbrž kliká se na jejich nick. Ale není to nic složitého, tudíž to zůstane.
Poznámky či jiné texty na profilu každého z uživatelů taktéž zůstanou, byť jejich využití je spíše nízké, než velké poté, co byly zprovozněny Poznámky pro PJ v té které Jeskyni.
Bude zrušeno (rozuměj "zakázáno") používání některých tagů na nástěnkách diskuzí či v herně. Proč? No, protože je to tak trochu nebezpečné.

• Co bude zachováno tak, jak to je? Kde není nutný vývoj od základů?

Poštolka, uživatelské profily, diskuze a jejich možnosti, články. Všechny tyto sekce dojdou jen jistému oživení pomocí, v dnešní době, oblíbené technologie AJAX. Od základu jsou dostatečně dobře zpracované a nepotřebují moc úprav, snad jen kosmetický facelift pro možnost řazení článků podle různých kritérií či vyhledávání v diskuzích a poštolce.

• Novinky = dlouhý to seznam

Když už jsem zmínil interní poštu, tak filtry, pošta od jednoho uživatele a zobrazení přijaté a odeslané pošty současně - jsou jen příjemné uživatelské detaily webové obdoby Outlooku či jiného poštovního klienta.

S řazením a filtrováním položek souvisí i vylepšení pro hernu a její výpis. Přibudou položky jako je aktuální počet hráčů z maximálního počtu, zamknutí přihlášek bude viditelné rovnou a pak mnohdy již několikrát žádané - vypsání konkrétního systému, jenž se v té které hře hraje rovnou ve výpisu, ne až v popisu nebo na nástěnce.

• Herna - velké to změny nás čekají, milý Watsone

U herny se zastavím na trochu déle. Protože připravuji nový ORP systém pro tvorbu šablon, deníků a nyní i nově celých systémů počítání. Bude to ještě dlouhý výstup na převelikou horu. Řekl bych, že teď jsem někde ve fázi příprav na přechod Himalájí.

Vymýšlím kudy a jak vytvořit ORP 4 (zatím pracovní název). Šlo by o možnost vytvořit položky deníku postavy tak, že by z nich vznikl strom, kde by některé z nich závisely (závislé) na prvotních (nezávislé, výchozí) vložených hodnotách. Mezi tím ještě různé matematické operace, přičítání, sčítání, odečty a násobení či dělení, zaokrouhlování ... jednoduchá matematika s položkami.
A teď si to představte v nekonečně hlubokém větvení položek a jejich závislosti na nejen přímých rodičích, ale i prarodičích, prastrýčcích atd. Dá se tak vytvořit takřka absolutně libovolný sytém a přepsat jej do podoby, kdy systém počítá vše za vás, když to tam jednou naboucháte a řeknete mu, kudy počítat co a jak.
A když jsme u šablon, je samozřejmostí jejich opakované používání pro nejběžnější systémy. DrD, DrD+, World of Darkness (oblíbení Vampire, Werewolf či kombinace s lovci a jiné), Shadowrun, bezSystémové hraní s několika položkami, které chce Vypravěč. Sdílení šablon vybraných administrátory plus vyhledávání šablon od ostatních uživatelů.
Jejich úpravy a úpravy deníků již odsouhlasených či odeslaných postav se budou verzovat, aby nedocházelo ke ztrátám cenných dat (texty, životopisy, popisy atd.).

Postava v herně bude mít tři typy svého statusu: odeslaná (po čerstvém založení postavy), zamítnutá (majitel hry nechce tuto postavu ve hře), schválená (může se aktivně podílet na hraní). U zamítnuté postavy bude jistá doba (měsíc? 14 dní?), po které bude systémově zazálohována a odeslána majiteli poštou, načež bude z herny smazána. Tato záloha pak bude ještě jeden měsíc přístupná.

Postavy ve hře budou moci být zařazeny do skupin a šeptání tak bude zase o trochu jednodušší, neb půjde šeptat konkrétní skupině (bude vidět, kdo v ní je), nejen konkrétním hráčům (občas bylo matoucí kdo kde je a zda mu mám nebo nemám šeptat). Globální napevno napsané skupiny (zobrazené všem hráčům) bude moci vytvářet Vypravěč, ovšem každá postava si bude moci zobrazit ještě vlastní skupiny, jež si její tvůrce navrhne.

Pokud to je pro někoho důležité či se o to zajímá, tak MapEditor bude podporovat vrstvy a jejich zobrazování pro určité skupiny hráčů či jen pro vlastníka hry (kompletní mapa a její postupné odkrývání). Toto je také docela složité, takže nepočítejte s kdovíjak rychlým vývojem.

První a úvodní stránka konkrétní hry bude jen s nástěnkou a rozpisem kdy se hraje, jak, kdo a jiné statistické informace. Fórum té které hry bude až na specifickém panelu pod touto stránkou (sub-odkaz).

To by snad k novinkám do herny bylo vše.

• Chat - instantní komunikace ještě lépe

Všechno bude jako v Hospodě u Edwina - tedy bez načítání celého dlouhého již odeslaného seznamu zpráv. Přepínání zobrazení nicku / jména postavy (v Herně a na Rozcestí), mazání zpráv pro Vypravěče, trvalé šeptání skupinkách. Zobrazení zkrácených deníků postav přímo na té které stránce chatu Herny samozřejmě s možností otevřít celou stránku postavy.

Co třeba vložení odkazu na mapu? Jistěže, Vypravěč bude mít u ruky záložku s mapou a bude moci ihned upravovat mapu a hráči si ji budou moci znovu načíst, popřípadě nastavit automatické aktualizování mapy, nebo ještě lépe - upravovat mapu společně? Kdo ví. Zde ještě není koncept plně dořešený, ale rozhodně si budeme moci dovolit na stránku s herním chatem přidat mnoho nových položek, protože se nebude načítat znovu a znovu celý obsah chatu, jen to nové.

• Články a Galerie + jiné komentované věci

Rozdělení na Nejlépe hodnocená díla za ... týden, měsíc, 3 měsíce, půl roku, rok, věčnost + nejnovější díla v druhé části. Samozřejmě, že vzezření Galerie spadá do kompetence konkrétního administrátora, kterým je právě teď Grom. A proto i zde je ještě mnoho možností, co přidat a jak. Nějaký ten Lightbox pro zobrazení obrázku by byl taky fajn.

Oceňování komentářů a jisté zvýraznění komentářů dobrých, platných, naopak znevýraznění komentářů zbytečných či nechtěných, vedoucí možná až k jejich smazání. Individuální přístup, víme. Ale je to fakt, že komentář typu "je to skvělý!" je o ničem, pokud autor chce konstruktivní kritiku nebo pochvalu za konkrétní části = "moc dobře se ti povedlo zvýraznit hlubokou emocionalitu probdělé noci nad dopisem tvému protejšku" - například.

A když už jsem u toho, tak komentáře u článků / galerie nejspíše nebudou mít stránkování. Ve víceméně 90% není těch komentářů více než 50. Ano, najdou se výjimky, které mají těch komentářů třeba i 120, ale jsou v řádu jednotek. Zpřehlední to tak celé čtení komentářů, co se návaznosti na předchozí týká.

• Formátování komentářů a příspěvků v diskuzích či herně

Nějaké novinky ve vzhledu, jako třeba citace (pro přímou řeč ideální) nebo jednoduché bloky s uvozovkami (blockquote). Dost možná přibude i jedna či dvě barvy navíc? Pokud to vzhled dovolí. A ano, bude systémové zkracování textu odkazu

• Záložky a opakovaná kontrola aktuálnosti či nové pošty

Samostatnou kapitolou jsou záložky a jejich automatická periodická aktualizace, takže o nic nového nepřijdete, protože se to hned dozvíte. Stejně tak se bude zobrazovat hlášení o tom, že máte novou poštolku. Záložky půjdou přeskupovat, čímž se dá ve výsledku dosáhnout personalizace jejich uspořádání. Co je pro vás důležité si přesunete myší na začátek a je to.

• Uživatelské profily

Zde se toho moc měnit nebude. Snad jen, že bude převeden design do přehlednějšího panelového uspořádání. Tedy že se nebude muset celá stránka odsouvat dolů a dolů a dolů. Bude zde také vidět, které všechny diskuze ten uživatel správcuje, nejen které vlastní. Protože občas ani člověk neví, kde všude mu byl přidělej post správce diskuzního tématu.

U uživatelů přibude jedna nová položka, kterou budou moci upravovat / přidělovat jen administrátoři. Speciální status. Bude se zobrazovat u podpisu a bude moci být formátovaný pomocí XHTML. Proč? Protože soutěžíme, máme Aragornský turnaj či jiné aktivity a uživatelé chtějí ocenění. Nebo aspoň nějakou symboliku.

• Nápověda a jiné textové stránky, třeba úvodní stránka

Nejspíše se na textových stránkách nic moc měnit nebude. Samozřejmě, že Nápověda by měla být aktuální k verzi a funkcionalitě Aragornu, takže nejspíše dojde k jejímu přerozdělení na části, aby nebyla v jednom dlouhém textu. A také k ní přidáme vyhledávání, už jen proto, že ikonky mohou být 8 kB v maximálních rozměrech 50 x 70 obrazových bodů, ale kdo je schopný to tam nalézt?

• Čas a kdy to asi tak bude?!

Nevím. Lepší odpovědi se bohužel nedočkáte, protože přede mnou stjí ještě mnoho nezodpovězených a dokonce i zatím ještě nepoložených otázek, o nichž dosud nevím. Rok 2009 by byl ideální. Již nyní má celý projekt půlroční zpoždění pro fázi testování, neboli betaverzi. No, uvidíme.

V komentářích pod tímto článkem bych ocenil, kdyby se někdo vyjádřil, co se mu líbí nelíbí na tom či onom a co mu tam tak moc chybí. Vyhledávání a prohledávání diskuzí nečekejte. Komprimujeme texty příspěvků, takže to ani není možné.

• Ještě jeden důležitý odkaz

V diskuzi Aragorn.cz - počtvrté je mnoho dalších ideí a myšlenek. Některé z nich jsou ještě stále jen jako zápisek v seznamu toho, co projde mojí hlavou a možná bude, možná nebude zapracováno. Prohledejte tu diskuzi a pokud možno, debatujte tam. Většina nápadů se již začíná opakovat. A ano, nástěnka není příliš aktuální.

P.S.: Pokud zde chybí nějaká část Aragornu, kterou jsem nerozebral a nebo se o ní nezmínil, neváhejte se ozvat zde v komentářích. Článek bude snad aktualizován.

Další články v kategorii Ostatní:

Kdo hodnotil článek Co je v přípravě pro Aragorn.cz??
Amunak, Anders (4.50*), anuvin, Galad, I-Ionza, Kasparek, Laethé, Mett, Moskov, Sihája

Komentáře ⇓

Pro přidání komentářů je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 20 z celkem 37 příspěvků1 2

pavel - 1. února 2009 11:26
pavel

Gran 1. února 2009 11:18

Promiň já si to nějak nemohl odpustit. :)
Slova jsou jen prázdné skořápky.

Gran - 1. února 2009 11:18
Gran

pavel 31. ledna 2009 18:13

Zvířátko vůbec nebylo v plánu, v plánu byla normálně humanoidní bytost...

pavel - 31. ledna 2009 18:13
pavel

Gran 31. ledna 2009 18:10

To každej uživatel bude mít kuře s mežem/lukem co mu bude muset dávat zrní a vodu. A bude ho vysílat na hrdiné výpravy(aby bylo na zrní a lešpí meče/luky)? :)
Slova jsou jen prázdné skořápky.

Gran - 31. ledna 2009 18:10
Gran

větvička 31. ledna 2009 17:50

Dyť to je na seznamu, jmenuje se to "Aragochi"... ;)

větvička - 31. ledna 2009 17:50
větvička

Co kdybyste udělali AragWOW :) to by bylo mocinky žůžový -)
!! Homosexuals are GAY !! | Senior internet discussion expert user *****

agarwaen - 29. ledna 2009 19:52
agarwaen

I-Ionza 29. ledna 2009 18:35

To nevim teda...
http://bandzone.cz/zixi

I-Ionza - 29. ledna 2009 18:35
I-Ionza

víte co by bylo good lidi SkypeArag neco takového bylo by to dobré!!!!!!
_________________________________Half-life_________________________________

LinAris - 23. ledna 2009 11:34
LinAris

Amthauer 22. ledna 2009 22:06
No toho bych se nebál..
btw: sem zadaný xD
Lasombra nám opět fachčí !!! Yes !!! http://www.lasombra.cz/

Flipy - 22. ledna 2009 22:29
Flipy

Amthauer 22. ledna 2009 22:06
zmizneš z líbka nebo aragornu? XD
Pamatujte, že amatéři postavili Noemovu Archu, profesionálové Titanic.

Amthauer - 22. ledna 2009 22:06
Amthauer

agarwaen 22. ledna 2009 20:45
Až mi Arag začne připomínat libko, tak zmiznu a už se nevrátím.
- What is a life devoid of strife?

Flipy - 22. ledna 2009 21:47
Flipy

Ohledně toho ORP4 musim dát za pravdu MegaEdwinovi.
To co tam píšeš že tam chceš dát s tim větvenim mi přijde (jako řadovému uživateli) poněkud zbytečně složité.
Btw, kdybych chtěl jako vypravěč vlastnící ORP nebo DRD jeskyni něco podobného aplikovat, musel bych mít opravdu spoustu času na to, abych z toho něco smysluplného udělal...

(Nic proti, ale většina lidí vyjma adminů co je vidět někde hrát, sotva dokáže napsat smysluplný příspěvek a jejich jeskyně se spíše podobají spamu, nežli čemukoliv jinému.)

//celkem by mne zajímalo jak to myslíš... tedy ohledně představy jak by to mělo fungovat.
(co si budeme říkat, já kostky nemam rád, a v mý jeskini je zkrátka nechci)

Daleko více bych bral, kdyby Pj mohl upravovat hráčské denníky i v rozjeté hře přez nějakou jednoduchou funkci jako : přidat novou možnost (viz základní dělení co se nastavuje při zakládání jeskyně)
a tvoření rozbalovacího menu... nevim jak to správně formulovat.... zkusim příklad

Umění boje:
-bezezbraně : text
-boj mečem : text

(je to jednodušší, a udělalo by to ten denník skladnější... takže pokud si tu fci myslel i takto... tak se ti omlouvám)

jestli si mohu ještě rejpnout pak by to chtělo možnost pj upravování práv pro hráče ohledně přístupu do denníku jako aby si pán jeskyně mohl dodatečně, pakliže se překlikne při tvoření denníků hráčům zajistit, aby neměli možnost editace textu co jim (například jako schopnosti) dopisuje on.
A asi by to chtělo i hráči omezit editaci těchto "zamklých" částí denníků upravovat již při vyplňování přihlášky.
(zrovna se mi stalo, že si hráč poslal přihlášku a měl to celé vyplněné po svém... takže jsem se nejprve zděsil co to tam všechno napsal (i schopnosti si vyplnil :D ... tedy... po tom, co sem si to všechno přečetl, tak sem ho radši ani nepřijal.
(alespoň bych se pak nemohl bavit na cizí účet... a hráči by pak nebyli naštvaní, že jim přepisuji něco, co napsali oni /ikdyž to tam původně psát neměli/)

doufám, že jsem to napsal dostatečně srozumitelně... občas mam problém s tim, že mi uteče pointa
flipy
Pamatujte, že amatéři postavili Noemovu Archu, profesionálové Titanic.

Flipy - 22. ledna 2009 21:45
Flipy

větvička 22. ledna 2009 21:19
k tomu omezení přístupu psychopatum bych se ti nejradši vyjádřil dosti vulgárně, protože pak bych neprošel vstupním testem :D
Pamatujte, že amatéři postavili Noemovu Archu, profesionálové Titanic.

hater - 22. ledna 2009 21:30
hater

větvička 22. ledna 2009 21:19
aj to jsi ted nemel rikat :-) jestli si to precte edwin, tak bude vyzadovat, aby mela kazda holka v profilu fotku jak ji priroda stvorila :-) nejen trinactilete,,,

větvička - 22. ledna 2009 21:19
větvička

agarwaen 22. ledna 2009 20:45
ad hrací server - to je perfeltní nápad pokud nechceš aby na arag nikdo chodil.
Já osobně bych do registrace přihodil par kvadratickych rovnic a strucny iq test abysme se zbavili blbcu, taky bych tam hodil test osobnosti aby nam sem nelezli naky poshany psychousi :)

Myslím že aragorn se čistě přirozeným vývojem posouvá ke komunitě a bylo by nerozumné mu v tom bránit. Nakonec i ty obrovske MMORPG kterym nelze primo konkurovat zakladaji na komunite. Jednoduse by nikoho nebavilo behat ve virtualnim svete uplne sam a jen mlatit hloupe potvory.

Komunita je to co lidi bavi, diky ni jsou ve vysledku i jednotlive hry zabavnejsi. A nemyslim si ze by bylo nutne obavat se zmeny ve smeru libka. Kdyz se ti tam nahore budou drzet jisteho smeru - napr. nedovoli mladym, madrzenym trinactkam davcat svoje nahy fotky do profilu ... a misto toho sporadaji nejak aralarp :)

Je zkrátka rozdíl mezi servrem na sdileni porna libimseti.cz a komunitni fantsy hernou aragorn.cz A myslím, že tenhle rozdíl se dá udržet i když se bude rozvíjet komunitní podstata aragornu (nahodou jsem pouzil priklad s erotickyma fotkama, ale samozrejme nejde jen o to).
!! Homosexuals are GAY !! | Senior internet discussion expert user *****

agarwaen - 22. ledna 2009 20:45
agarwaen

Arag4 - komunitní server? Nebo hrací server? Nebo oboje? Tohle rozhodnutí je celkem důležitý, protože bude mít různý následky.

Komunitní server - Nejspíš by z toho bylo něco jak facebook. Přátelé, fóra, chaty - již těď se mi zdá že tohle má na aragornu tak 7:3 navrch než herna. Jestli by se Arag uvíjel timhle směrem tak by se hodili funkce jako "porovnat vaše RP body s přáteli, přidat informace o vás, fotky (?!) atd.." Tohle mi už silně připomíná líbko a poto, by i doména Aragorn.cz ztratila význam. Osobně moc nechci aby se Arag vyvíjel timhle směrem.

Hrací server - Podle toho co jsem četl tak to bude pořádně promakaný, možná srovnatelný s nějakym RPGvýpočtem ,ale jak už řikal Edwin - využijou to lidi? Najde se dost nově reglejch uživatelů co to využijou? Kvantita nebo kvalita? Dala by se udělat tahle možnost: Uživatel se regne a vyskočí mu váš e-mail a s ním ať vám na něj pošle dejme tomu odpovědi na několik otázek typu "co tě váže k hraní dračáku, uveď mi svými slovy pár věcí z pravidel (která by se třeba vytvořila), proč chceš na tento server atd." admin (třeba nějakej novej pro tuhle věc) by buď acc schválil nebo neschválil. Tím bysme možná trochu zkvalitnili komunitu ,ale zase bysme tim omezili možnosti lidí,je to na vás.

Oboje - dlouho času a časem by se nejspíš převážila opět komunitní stránka věci nad hrací. Můj názor.
http://bandzone.cz/zixi

hater - 22. ledna 2009 20:32
hater

MegaEdwin 22. ledna 2009 19:21
ja myslim, ze lidi jsou desni hracickove a vyklikaji kde co :-) ale je fakt, ze tady to proti MMORPG hram muze vyhrat jen protoze je snadne tu hrat nejakou postavu.

MegaEdwin - 22. ledna 2009 19:21
MegaEdwin

Pokud bych ti mohl poradit, tak bych naproste minimum casu stravil na Herne. Vsechny tyhle ORP4 vychytavky a sdileni sablon je sice super, ale moc lidi to nevyuzije.
Primitivni forum s hody kostkou, textove pole na postavu a ajax chat je skutecne max, co vetsina hracu kdy bude pouzivat.

Naopak bych vic zapracoval na takovych tech komunitnich funkcich jako pratele, komentare k uzivatelum, zvyrazneni napr. komentaru od adminu pod clankem atd. A pak samozrejme uzivatelska privetivost, mootools (treba igoogle like boxy by tady nasly vyuziti) a nejakej ten ajax.

Proste lidi sem chodej pokecat a obcas neco napsat na herni forum. Kdyby chteli hrat RPG s ostatnimi, tak si vyberou nejakou z MMORPG her, ktera jim poskytne daleko lepsi zazitek nez par "vylepsenych" formularovych policek.

Vypisuje se 20 z celkem 37 příspěvků1 2


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)