Fidláci (2 strany zpět) | Diskuze - Aragorn.cz



Diskuze

Fidláci

Správci:Zdech, Astfgl
Popis:Stejně jako na A2. Tedy návrhy, připomínky, chyby...a řvaní po autorech, jaktože to a to neudělali i když řekli, že udělají. Taky opravy, abych nezapomněl.
registrovaní uživatelé mají právo číst i zapisovat
neregistrovaní mohou jen číst
diskuze je odemčená
Nástěnka:
Pravidla Fidláků si můžete stáhnout zde:
http://www.aragorn.cz/fidlaci.html (starší verze, nenjovější úpravy uvízly v testovací fázi)

Chcete-li přispět k vývoji Fidláků poněkud organizovanějším způsobem, nahlédněte prosím sem: http://fidlaci.nadrobeny.net (provoz znovuzahájen)

Diskuze ⇓

Pro přidávání diskuzních příspěvků je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 20 z celkem 122 příspěvků|⇐ 1 2 3 4 5 6 7 ⇒|

kubiq - 3. prosince 2007 14:34
kubiq

Teyras 3. prosince 2007 10:03
Tak to pak jo, ale možná by to pak chtělo ještě nějak udělat s těma obranejma a podpůrnejma. Nějakou podobnou výhodu, protože pak jsou podle mě ty útočný docela přesílený...

Do licha už nerýpu, jsem jen zvědavej jak by to šlo opravidlovat...
92% of teens have moved onto rap. If you are part of the 8% that still listen to real music, copy and paste this into your signature.

Teyras - 3. prosince 2007 10:03
Teyras

kubiq 3. prosince 2007 09:36
To já taky ne, a stejně do toho kecám :-P
U toho kouzlení by šlo o to, že by kouzelník za to podržení musel platit manu, a měl větší šanci na selhání... Například drží kouzlo o kolo dýl, tím pádem je cena o něco menší než kdyby to samé sesílal dvakrát, a účinek by byl dvojnásobný... Ale měl by například 30% šanci že se mu to zhroutí... Ta by se samozřejmě zvyšovala.
A ten lich... Prostě nekromant se rozhodne, že smrtelné tělo už mu není dost důstojné, takže zakleje svoji duši do nějakého předmětu, který se stane součástí nemtrvého - liche.

kubiq - 3. prosince 2007 09:36
kubiq

Ta magie vypadá docela dobře, ale podle mě je to takové dost strohé... a to kouzlení by pak navíc podle mě bylo moc brutální jedině snad, že by učení stálo něco kolem 100 DB a to by si pak stejně nikdo nebral, protože 100DB se dá utratit daleko líp
Lich nekromant??? Zkus to rozvést.. nebo ať to někdo rozvede za tebe..

PS. jinak tohle jsou jen mé osobní názory a můžou být klidně úplně milné, protože do tvůrčího týmu jaksi nepatřím...
92% of teens have moved onto rap. If you are part of the 8% that still listen to real music, copy and paste this into your signature.

Teyras - 30. listopadu 2007 16:44
Teyras

No, mám pár návrhů, hodil bych je fórum, ale vyplivlo to na mě že se nedokázal připojit k databázi... Takže to píšu sem.
Napadlo mě roztřídit celou magii na kategorie typu útočné/obranné/podpůrné kouzlo... Samo o sobě by to bylo k ničemu, ale navazuje na to další nápad. Při sesílání útočných kouzel by kouzelník mohl zaklínadlo "podržet" o několik akcí déle, a čím déle by ho držel, tím by bylo silnější... Výhodou by byla menší manová náročnost, ale pokud by to přehnal, kouzlo by selhalo...
A ještě třetí nápad... Co předělat liche na postavu hráče? Docela se mi líbí jeho pojetí v některých fantasy, tj. nekromant, který se do této podoby dobrovolně zaklel...

Drobek - 19. listopadu 2007 22:03
Drobek

Zdech 19. listopadu 2007 20:40
ále nic, jen někdo posílal na spoustu diskuzí odkaz na jednu klikačku. Asi ho smazali a tak můj příspěvek teď nemá smysl, protože reagoval na ten spam (taky ho mohli smazat s tím spamem)
Nejvíc mám rád když se to sere, "plynutí" je tak podezřelé.

Zdech - 19. listopadu 2007 20:40
Zdech

??? Co se tu semlelo?
Najdeš-li něco bez konce, přesekni to a můžeš říci: "Nyní to končí zde." Fremenské přísloví

Drobek - 18. listopadu 2007 22:31
Drobek

Joh-ny 18. listopadu 2007 22:16
Tss tss tss. Hádejte kdo je ten drobek, jehož nápad ten člověk oživil? Ano, loni se takhle koulovalo u mě.
Nejvíc mám rád když se to sere, "plynutí" je tak podezřelé.

kubiq - 13. listopadu 2007 09:34
kubiq

Já jsem vám jen chtěl poděkovat za vaši snahu. Fidláci se mi velmi dobře hrají a myslím, že ta pravidla jsou jednoduší a logičtější než DrD.
92% of teens have moved onto rap. If you are part of the 8% that still listen to real music, copy and paste this into your signature.

Astfgl - 20. října 2007 15:21
Astfgl

Obecné pravidlo čím lépe, tím hůře. Je podstata systému fidlákuů a platí asi ve třech obdobách na všechny kapitoly. Obecně lze říct, že za stejný počet bodů (procenta zkušeností,body obrany,útoku)musíš zaplatit více DB. To je celkem jasné. Teď šlo o to jak tu myšlenku vtěsnat do systému pravidel, podle čeho to má být dražší. Mohly jsme zvolit pravidlo s nějakou konkrétní hodnotou, ale my jsme jako vztažnou hodnotu, ke které porovnáváš cenu vzaly vždy nějaký parametr postavy.
Vem si to jako takový příklad s kopcem. Má stráň ta může být různě prudká vem že vodorovná vzdálenost je atribut, s kterým máš dovednost porovnávat vemme třeba sílu 20.Teď si předstrav že sina vodorovnou vzdálenost naneseš 20,40,60,80 a každýmu tomuto bodu bude odpovídat nějaká výška na té stráni v m třeba 30,80,150,240. A tu výškumůžeš považovat za DB co zaplatíš. Jinak řečeno výpočet DB je stejný,ale pro každého je ten kopec jinak těžké vylézt.Pro někoho se sílou 30 bude pozvolnější, pokud uplatníš stejná pravidla dostaneš hodnoty.Stejným výpočetním pravidlem dostane hodnoty třeba 45,120,225,360. kopnu sem tabulku jak jsem to získal pro ten příklad jsem si násobitele teď vymyslel tak je nehledejte v pravidlech.
20, 40, 60, 80 Hodnota skillu
x1,5 x2 x2,5 3x
30, 80, 150, 240 DB

30 60 90 120 Hodnota skillu
x1,5 x2 x2,5 x3
45 120 225 360 DB

Co z toho plyne, plyne z toho, že postava aby obě postavy měly hodnotu skillu 80 musí zaplatit rozdílné DB.Postava co má sílu 20,se bude učit dovednost na sílu (boj s palicí, omráčení cokoliv)naučí za 240 DB a postava se sílou 30 za méně cca za 200 DB.

Koncepce tohoto pravidla je určena tím , že jak v zákonech co není v pravidlech zakázáno je povoleno tudíž jediným omezením je kolik do toho vrazíte DB. Takže pixxi to bude mít hodně drahé něco na sílu a Troll ne ,ale na inteligenci to bude opačně.

Vše se ve fidlákách odvíjí od aributů postavy protože to jsem daly jako ten "základ" popisu postavy a i když se vám to možná nelíbí pravidla k RPG jsou matematika, někdy složitější někdyjednodušší. Proto jsou Atributy v našich pravidlech brány jako moudrost - paměť, inteligence - IQ , třeba a tak dále.

To co jsem tu uvedl je základní myšlenka ty násobitele x1,5 - x2 - x3 - x4 jsem si vymyslel a jsou relativně lineárni (mají stejné nárust zvyšování) v pravidlech tuším jsou dělány jako podobnost goemetrické řadě (nechce s emi otvírat pravidla střelím to) např. x0,5, x1,x2,x4,x8 možná to nejde tak prudce, ale rozhodně se nezvyšují plynule.

Co zvěrem po této k této přednášce. Asi to, že tohle pozadí jako uživatel znát nemusíš, důležité je vědět k jakému základu, vlastnosti se vztahuje základní interval(v příkladu síla 20,30) a jaké jsou pro danou kapitolu násobitele pro "jednotlivé oddíly učení do násobku základu" tzn. moje omílané x1, x1,5, x2 násobitel platí totiž jen pro daný interval Třeba do 1xsíla = 0-20, x1 (jeden bod dovednosti stojí 1 DB), další interval 1xsíla-2xsíla = 20-40 x2 (jeden bod dovednisti stojí 2 DB) a tak dál.

Jakmile pochopíš toto pravidlo i když je největší kámen úrazu těchto pravidel (kvůli obtížnosti z matematické stránky) jsi za vodou a bude to snadný.

Tak zas někdy a klidně sem napište co nebudete vědět, třeba někdy požádám o export této diskuze a vyberem z toho kapitlu FAQ pro pravidla.

Čauky Ast

Zdech - 10. října 2007 21:25
Zdech

Vážně doporučuju ještě jednou prohlédnout příklady. Fortunatus docela detailně popisuje své útrapy s počátky výcviku s meči a Tirion zase představuje záludnosti "Čím lépe tím hůře".
Nevím na co přesně se ptáš...pokud dokážeš svůj dotaz nějak upřesnit, určitě zvládnu sesmolit objasňující odpověď.
Najdeš-li něco bez konce, přesekni to a můžeš říci: "Nyní to končí zde." Fremenské přísloví

Tyky - 10. října 2007 21:15
Tyky

Zdech 10. října 2007 21:13
perfektní já jen nechápu jak se to počítá :D
Kdyby neexistovalo zlo neznali bychom dobro. Kdyby neexistovala smrt, nepochopily by jsme život. Kdyby neexistovala nenávist nenašli bychom to nejdůležitější....lásku

Zdech - 10. října 2007 21:13
Zdech

Přiložené příklady jsou nedostatečné? Ciprsk.
Zkusím to rozepsat: Bojové parametry zbraní (Útok, Obrana, Průraz, Zranění) lze tréninkem vylepšovat (investováním DB). Takhle to zní celkem jednoduše, ale jsou tu jisté komplikace.
První: Základní cena vylepšení se liší od typu zbraně (5/10DB za +1 bod). S něčím je snazší se naučit účiněji drtit a lámat (sekery, tupé), s něčím naopak zasahovat a krýt se (meče, tyčové).
Druhá: Čím vyšší stupeň výcviku je nutný ke zpřístupnění daných vylepšení, tím užšího sortimentu výzbroje se tyto vylepšení budou týkat. Tzn. například bonusy 1.stupně výcviku s meči se týkají všech mečů, stejně jako další případné zvýšení útoku a obrany, nadruhou stranu bonusy 2.stupně se už vztahují jen na určitou kategorii (lehké, střední, těžké), stejně jako zvýšení průrazu a zranění.
Třetí: Čím více se člověk vycvičí, tím víc úsilí musí vynaložit na další zlepšení. Čím lepší má počáteční předpoklady, tím pomaleji se bude výcvik "prodražovat". Tohle je velice podobné tréninku Aktivních dovedností, jako "základ" je brána hodnota příslušného atributu (síly nebo obratnosti).
Najdeš-li něco bez konce, přesekni to a můžeš říci: "Nyní to končí zde." Fremenské přísloví

Tyky - 10. října 2007 19:46
Tyky

Prosím potřeboval bych pomoc. Vůbec nechápu rozdávání zkušeností v rozdělené bodů do bojových vlastností. A k tomu navazující pravidlo čím lépe tím hůře....vůbec ho nechápu
Kdyby neexistovalo zlo neznali bychom dobro. Kdyby neexistovala smrt, nepochopily by jsme život. Kdyby neexistovala nenávist nenašli bychom to nejdůležitější....lásku

Drobek - 17. září 2007 20:06
Drobek

Tak jsem uvolnil drobnou úpravu souboje vůlí. Je to něco jako betaverze, tak bych rád shromáždil názory a připomínky. Je to na fidláckém fóru na adrese http://fidlaci.nadrobeny.net/viewtopic.php?t=48 ke stažení, protože je to příliš dlouhé na příspěvek.
Nejvíc mám rád když se to sere, "plynutí" je tak podezřelé.

Astfgl - 8. září 2007 18:13
Astfgl

Baff, baff, baff :-) no to jen tak, že ještě žiju a jsem rád že se o hře diskutuje. To je zatím asi vše, uvidíme co čas přinese.:-) Budu doufat v pozitiva. Prvním mohou tady vaše příspěvky. Zatím čauky

Zdech - 26. srpna 2007 00:08
Zdech

Ne? Angua si sem tam v tlamě nosila úhledně složený balíček volných šatů.
Jde o to, že proměny vlkodlaka bereme stejně jako proměny doplera. Jde o proměny těla a jenom těla, nic jiného nezmizí, nezmění tě ani nepřestane existovat jenom proto, že by se to dostalo do konfliktu s expandující tkání (vlkodlaci, pozor na těsné ocelové obojky).
Najdeš-li něco bez konce, přesekni to a můžeš říci: "Nyní to končí zde." Fremenské přísloví

Teyras - 25. srpna 2007 20:55
Teyras

Takže scéna alá Underworld kdy ze sebe vlkodlak strhá oblečení a promění se? Dobře zahrané to nemusí být špatné... Ale nedá se říct, že by bylo moc praktické, když by si vlkodlak musel svoje věci někde schovávat... A vlkomedvěd s batohem na zádech mi k fantasy moc nesedí :-D

Zdech - 25. srpna 2007 19:48
Zdech

Pokud mu lidské formě není opravdu hodně velké, rozthá se.
Najdeš-li něco bez konce, přesekni to a můžeš říci: "Nyní to končí zde." Fremenské přísloví

Čorka - 25. srpna 2007 06:56
Čorka

Vlkodlak: co se děje s oblečením a věcmi, které má při sobě v okamžiku proměny?
Skoč... Křídla roztáhneš cestou...

Teyras - 19. července 2007 16:04
Teyras

Vzhledem ke svému měsíc trvajícímu odloučení od internetu jsem z nudy dodělal theurgii, doplněk pro fidláky. Stvořil jsem i několik fantasy "uměleckých děl", ale nějak si nejsem jistý jestli to mám někde publikovat, moje malířské schopnosti nejsou zrovna na výši :-) No, tu theurgii kdyžtak pošlu e-mailem...

Vypisuje se 20 z celkem 122 příspěvků|⇐ 1 2 3 4 5 6 7 ⇒|


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)