Historie Aragorna (1 strana zpět) | Články - Aragorn.cz



Články

Historie Aragorna

Autor : jilm   25. června 2007   Úvahy
29. května Aragorn oslavil své páté narozeniny. Jaký byl, je a bude?

Pravděpodobně nikdo z vás nebude Aragorna znát déle než 2, 3 roky. Jeho cesta byla složitá a klikatá. Již delší dobu se mě čas od času někdo ptá, jaké to tenkrát byla, jak se stalo, že to a to. A tak jsem se rozhodl, že je na čase onu pohádku odvyprávět a poskytnout nepřesné shrnutí těch pěti let vývoje. Nepřesné proto, že si nepíšu deníček a jsem tedy odkázán jen na nepřesnou paměť. Předpokládejme tedy, že se vše stalo asi tak nějak, jak si to pamatuji já. :-)

Počátky


Předně - historie Aragorna je dlouhá dokonce 6 let. Nápad na online hernu Dračího Doupěte jsem dostal již v létě 2001. DrD jsem hrával vždy jen jednou za rok na šachovém táboře a v mezidobí nějak nebylo jak a s kým. Byli jsme z různých částí republiky a přišlo mi vždy líto, že rozjeté příběhy nemají žádné pokračování, že nemám možnost hrát celoročně. To mě přivedlo k myšlence - co vlastně člověk potřebuje k online hře? Chaty existovaly, ICQ existovalo... hm, kontrolovaná kostka je ten hlavní nedostatek. Ironicky se právě kostka nakonec ukázala tím nejméně důležitým.

Od nápadu k realizaci však vede dlouhá cesta. Předně - neprogramuji a nikdy jsem neprogramoval. Když chcete vytvořit online hernu DrD (a ukázalo, že právě jen nový web je jedinou možností, jak najít použitelný nástroj pro online hru), tak to nějak bez programování nejde. Co s tím? Logicky by člověk usoudil, že se pokusím programovat naučit, nebo se na vykašlu. Kdepak, mé dvě negativní vlastnosti - drzost a lenost - přišly na jinou možnost. Po krátkém koketování s možností poslepovat existující nástroje jsem jednoduše napsal do jedné konference o skriptovacím jazyku PHP, že mám super nápad a chtěl bych, aby mi jej někdo realizoval. A kupodivu - skutečně se mi někdo ozval, člověk na Aragornovi později používající výstižnou přezdívku Tvůrce.

0.0


Prvotní nápad byl prostý - potřebujeme chat, zakládání místností/jeskyní a virtuální kostky, které by Pán jeskyně kontroloval. Aragorn "verze 0" byl takový a byl otřesný. Tvůrce vytvořil základy, které hru de facto umožňovaly, ale nebyl designér, web vypadal hrozně a spousta funkcí byla jednoduše příliš primitivní. A byl zde ještě jeden faktor - Aragorn téměř nikdo neznal, přes den na něj nikdo nechodil, nikoho jste na něm nepotkávali a komunita se jednoduše nevytvořila. Až na pár ad hoc her byl prakticky mrtvý. Neměl ostatně ani vlastní doménu - první verze fungovala na neplaceném freehostingu na adrese elrond.hyperlinx.cz, později se přestěhoval na levný (a mimořádně nekvalitní) placený hosting a dostal adresu aragorn.jinak.cz.

Mimochodem proč Elrond v první adrese? Protože původně nebyl definitivní název vůbec jistý. Preferoval jsem nějakou postavu z Pána prstenů, což je dostatečně "fantasy" a široce známé. První nápad byl Bilbo, chvíli jsme uvažovali o Elrondovi, ale Aragorn nakonec vyhrál. Zčásti protože je od A, zčásti protože byla jeho doména prostě volná, zčásti protože Bilbo zní přitrouble. Pokud tedy dnes slyším, že Aragorn je nudný a nenápaditý název - mohlo být hůř.

Je asi na místě, abych se zmínil o Abarinu. Abarin vznikl pár měsíců po Aragornovi a naprosto mu sebral vítr z plachet - v době, kdy Aragorn vypadal jako otrhanec, byl Abarin rychlou hvězdou, která se ustálila na poli online DrD. Ostatně dodnes tuto ztrátu v návštěvnosti doháníme, ačkoliv Abarin se postupně propadl a jeho následníka Andor posledních pár měsíců převážně porážíme (podle Toplistu). Abarin měl však od počátku jinou filosofii - byl postaven na hře přes fórum. Hrát na fóru nebo na chatu je přirozeně dosti rozdílné. Forma hry je úplně jiná, jiní jsou i hráči. Aragorn posléze nabídl obě možnosti - dokonce bych řekl, že na základě diskuse na DrD.cz ještě před spuštěním Abarinu, ale to už je tak dávno, že vážně nevím. Zůstal však orientován zejména na chat a podle mého názoru to bylo dobré rozhodnutí. Jaký je dnes poměr netuším, ale chat je jednoduše tím vhodným místem, hra na fóru je zpomalená a většinou jen soubojem v recitaci fantasy hlášek.

V oné době se však orientace na fórum ukázala jako dobrá - je prostě jednodušší, můžete hrát i když všichni nejsou zrovna online a v době, kdy na Aragornovi nebyla vytvořena žádná stálá a věrná komunita byla organizace hry jednoduše vyloučená. Abarin proto přilákal ty správné lidi a Aragorna ovanul první dech smrti - nebylo jisté, jestli z něj někdy budeme schopni vytvořit něco konkurenceschopného. Když se u mě nápad na online DrD urodil, existoval z webů o Dračím Doupětě pouze DrD.cz, jinak pár amatérských stránek, jinak prostě nic. Než došlo k realizaci, objevil se ve své době skvělý server DračíDoupě.cz a právě Abarin. Nicméně prostě jsme to nevzdali.

Osobně mě k tomu motivovala také jedna událost, kterou jsou od té doby nikdy nikde nevytáhl na světlo, ale dnes by měla být zmíněna - bez hořkosti a nepřátelství, je to přeci jen dlouho. Stala se taková věc: zkoušeli jsme improvizovanou hru a v jejím průběhu mě někdo neustále odhlašoval, logoval se místo mě a nakonec mi napsal do pošty, ať si změním heslo. Jednoduše mi jej někdo zjistil a prostě jej využil. Používal jsem jedno heslo všude stejné, proto mě samozřejmě napadlo, že si jej asi někdo vytáhl z databáze a takto si ze mě vystřelil. Napadl mě pouze Abarin, když se však Japana zeptal, řekl mi, že to ani nejde. Později mi však napsal, že druhý autor Abarinu Ami to skutečně udělal a prostě zkusil, jestli používám to samé. Sympatická na tom je upřímnost a omluva, to je ovšem vše. Ukrást heslo je mimořádně pochybná věc. Ovšem je to 5 let, tak co.

Proč slavíme Aragornovy narozeniny zrovna 29. května? Žádný rozumný důvod pro to není, Aragorn vznikal někdy od začátku roku a 29. květen nebyl nijak zásadním bodem. Nicméně právě tento den jsme se přesunuji na aragorn.jinak.cz a dlouho toto datum nesl první příspěvek v diskusi. Takže když není nic jiného rozumného po ruce, proč ne zrovna 29. květen? Většinou už bývá teplo, na srazy ideální, byť jich zatím moc zrovna v ten den nebylo.

1.0


Léto 2002 bylo z pohledu Aragorna šťastné. Rozbil jsem prasátko a koupil. Důležitější však byl příchod nových programátorů a redesign. Sami od sebe se mi ozvali dva lidé, že by rádi pomohli - svasta a ještě jeden člověk. Původně osekaný web tak získal naději na hluboké změny, redakční systém, změnu diskusí a deník. Kromě toho jsem využil drzosti a lenosti a zkusil napsat nějakého designérovi, jestli by nebyl ochoten něco pěkného udělat. Ten mě poslal na nějakého dalšího a Rastislav Janetka nám skutečně velmi pomohl. Aragorn 1.0 už byl proto oblečen ve značně slušivém kabátku, který mu vydržel poměrně dlouho a je i částečně zaznamenán.

Výsledek příchodu nových programátorů se ukázal mít smíšený výsledek. Svasta vytvořil skvělý deník (který byl minimálně do nedávné doby pokročilejší, než co přišlo po něm), systém jeskyní byl celý překopán a Aragorn začal být reálně použitelný. Ostatně po svém opětovném spuštění již na své doméně také začal nabírat první uživatele, ze stávajících si nejsem jist, jestli mezi nimi nebyl Gran a o Aragorna snad zavadil i Edwin, nicméně jinak snad žádný pamětník, pokud vůbec tito. Postupně se totiž začaly dít podivné věci. Mazaly se jeskyně, byly prováděny různé zásahy do databáze. Chybu nikdo nemohl najít, ale postupně se to stupňovalo, až jsme Aragorn nakonec prostě museli vypnout. Pravděpodobný důvod těchto událostí - onen druhý "programátor". Stejně jako svasta získal přístup ke všem heslům, poměrně záhy však přestal komunikovat a nikdy nic neudělal. Jak to skutečně bylo se už asi nedozvím, ale jsem téměř stoprocentně přesvědčen, že za sabotáží stál on.

V takové situaci by možná stačilo jen změnit hesla, nicméně Aragorn měl i jiné problémy - například díru v podobě možnosti měnit si přezdívky bez kontroly kolizí. Její oprava trvala nějakou dobu, navíc hosting byl mimořádně nespolehlivý a rozhodli jsme se přejít jinam. S prodlužováním této klinické smrti klesala motivace všech něco s tím udělat, Aragorn v té době navíc stále ještě zdaleka nebyl tak živým místem jako dnes. Těžko říct, jak dlouho to tehdy trvalo, v mé paměti to může být 3-5 měsíců. Nícméně i tohle nakonec bylo přečkáno a Aragorn se znovuspustil.

A teprve nyní můžeme hovořit o zrodu Aragorna jako komunity, teprve od této chvíle na něj začali přicházet lidé, které zde znáte. Bylo to poměrně pomalé, ale růst byl vytrvalý a konečně se dalo říci, že zde lidé hrají, že zde chatují, že zde žijí. Stále sice skromně, ale přesto. Po dalším roce (nyní jsme tedy již v roce 2004) začal být neudržitelný nedostatek vývoje. Oba programátoři se začali živit jinými věcmi - resp. ztratili čas investovat do podobného projektu - a Aragorn se jednoduše až na malé úpravy zakonzervoval. To bylo samozřejmě neudržitelné, chybělo příliš mnoho věcí, bylo potřeba jít dál, pokud měl Aragorn vydržet. Přemýšlel jsem proto, koho přemluvit, aby s Aragornem trochu pohnul a hned první pokus byl úspěšný - s Edwinem jsme byli předtím zběžně v kontaktu, navíc právě uzavřel svůj DrD projekt Dračák.cz. Aragorn tak dostal nový impuls. A mimochodem také dodnes vynikající mapový editor od Alcatora, který bohužel nikdy nedošel takového uplatnění a ocenění, jaký by si zasloužil.

2.0


Edwin nejprve provedl pár vylepšení na stávající verzi Aragorna, ale začal také plánovat jeho kompletní předělání. O rok později - 2005 tuším někdy před létem - byla spuštěna verze 2.0, která své ambice úplně nenaplnila, byla přesto velkou zkušeností a revolučním skokem kupředu. Ostatně byla tu s námi ještě před rokem, takže byste ji ve většině měli znát, můžete si ji kompletně prohlédnout. Za změnu s vykřičníkem byl označil zakládání nových diskusí (do té doby existovalo jen jedno Hlavní fórum), což formování komunity zásadně podpořilo.

Ostatně dobu někde okolo přechodu na druhou verzi bych viděl jako takový bod zlomu. Bod, kdy se už přestalo stávat, že by tu v nějakou denní dobu nikdo nebyl, kdy jsem si začal na Aragornovi připadat jako na velmi rušné ulici. Proběhl první sraz a dorazilo ne až tak málo lidí. Fyzický kontakt mě osobně nadchl, někteří lidé ani nebyli z Prahy, že existují lidé ochotní kvůli Aragornovi cestovat bylo fascinující. Pozdější sraz byl ještě masovější - to jsem si už připadal jako na demostraci :-) - a dnes jsou již velká i malá setkání na denním pořádku.

Také bych rád vzpomenul sbírku. Aragorna jsem do té doby financoval sám, byl to můj vklad do vývoje. Jenže nová verze začala být dosti náročná a z hostingu nám napsali, že nás buď vyhodí, nebo přejdeme na dražší, výrazně dražší tarif. Jak to řešit se nabízela spousta možností, zvolili jsme však dobrovolnou sbírku a bylo to dobře. Celá spousta lidí přispěla, jak mohla, aniž by měla nějaké hvězdičky a výhody, prostě chtěli Aragorna udržet a měli zlaťák na podporu. Sehnalo se dost a vlastně až do teď Aragorn funguje z těchto peněz. Optimalizace mezitím ovšem přinesla možnost návratu na levnější hosting, což nám samozřejmě uvolnilo ruce.

3.0


Aragorn dva byl dobrý. Ale byl zmatený, nepřehledný a přeplácaný. Objevil se další programátor - apophis - a společně s Edwinem začali pracovat na ještě-další-nové verzi, která běží dnes. Přechod nebyl pro každého příjemný - mně třeba nikdy nepřestane chybět stařík Aragorn a žádný z existujících skinů IMHO není graficky tak hezký - ale byl to skvělý posun. Aragorn prošel nutnou liposukcí a myslím, že zafungovala. Od té doby - pravda, také díky lepší optimalizaci pro vyhledávače - se návštěvnost razantně zvedla a pořád lehce roste. Ale co víc - Aragorn je dnes dosti profesionálně fungující komunitní server, kde lidé tráví hodiny času, kde probíhají zajímavé diskuse a zdaleka nejen o DrD, kde vycházejí pěkné články, kde to prostě žije. A co víc - žije to samo a já s ním nemusím vůbec nic dělat. :-) Od promazávání jeskyní přes vyhazování na chatu až po schvalování článků - to vše dělají šikovní a zodpovědní lidé, prostě proto, že se jim chce pomoci.

To je prostě úžasné. I proto jsem poslední rok Aragorna začal sledovat jen pasivně, jako méně než uživatel. A jsem velmi spokojen, co se z něj po 5 letech vyvinulo. Nejenže je nyní jedním z neoblíbenějších a nejlepších fantasy serverů, ale je kvalitní i sám o sobě. Technické stránce příliš nerozumím, ale celá řada jeho částí je podle mého názoru naprosto na špici. Pro příklad - Ajaxchat je možná to nejlepší, co u nás v této oblasti najdete. Ale ještě co víc - ustálila se velikost naší komunity a věci jednoduše fungují. Je zde dostatek lidí ochotných pracovat pro komunitu, Aragorn jede kupředu. Nestíhám už ani, kdo co dělá, ale tým programátorů, který je především důležitý, se zdá být pěkně široký. Edwin nás stále neopustil, apophis doufám také ne a ixiik se nově zapojil. Jednoduše nemám jedinou obavu, že zde Aragorn bude i za dalších 5 let a stále ve formě.

Další články v kategorii Úvahy:

Kdo hodnotil článek Historie Aragorna?
agarwaen, akira, Alfonzo, Amunak (5.00*), Anarion, Astinas, Ben, bigpatos, david66, Diuk, I-Ionza, ironis, kapitán Lebka, lapras, MARK, Melgon (5.00*), Mett, Michi_Hrozi, murthags (5.00*), pavel, Ragar, Rimmer, Sakutzik, samovrah, Sihája, Talie, Tenny (5.00*), Vít00

Komentáře ⇓

Pro přidání komentářů je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 20 z celkem 43 příspěvků1 2 3

Billie - 18. května 2008 20:13
Billie

jj,je to tady moc fajn,i kdyz jsem tu asi po prve :)
"čas prolít něco krve," prohlásil Gotrek.Levou rukou si prohrábl mohutný hřeben vlasů,který čněl nad jeho vyholenou,potetovanou lebkou.řetěz v jeho nose slabě zacinkal v podivném kontrasu k jeho šílenému,burácejcímu smíchu. "já jsem trolo

agarwaen - 4. května 2008 19:56
agarwaen

ARAGORN:CZ MY GOD,RULEzZz,MY DRUG
http://bandzone.cz/zixi

Anach - 4. května 2008 14:15
Anach

Myslím že všem tvůrcům by se melo mnohokrat podekovat!!! Jsem tu už 4 roky a tak jsem zažila ještě 2.0! A můžu říct že je to rok co rok lepší! Jsem na tomto servru bnaprosto závislá!! I LOVE ARAGORN!!!
Dum spiro, spero

Pán zla - 3. května 2008 12:34
Pán zla

2.0 byla nejlepší,to mi nikdo nevymluví,ale tenhle je taky dobrý!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sé onr sverdar sitja hvass! - Ať vaše meče zůstanou ostré!

Michi_Hrozi - 1. května 2008 21:56
Michi_Hrozi

aragorn jedna bol fakt super :)
a za dvojkou smutim stale ;)
Laugh.. and the world laughs with you. Weep.. and you weep alone!

Pepča - 30. dubna 2008 18:01
Pepča

Ach ano :-) Podzim 2004, Aragorn ještě verze 1, moje první jeskyně, první hra...to je nostalgie :-D. Člověku to přijde až neuvěřitelný, jak ten čas letí :-(. Občas mi to přijde i smutný, když si vzpomenu, co jsem tu vyváděl :-D (A ještě vyvádím? xD )
Kdo chce, hledá způsoby. Kdo nechce, hledá důvody...

Oktavius - 21. února 2008 16:12
Oktavius

Proč se mi zdá, že všechny jmenované stránky s vyjímkou Aragorn.cz stojí za prd.
<< I´m Cylon No. 1 >> Dum spiro, spero

Fir - 5. srpna 2007 20:10
Fir

Až skoro slzičky ukápla, když jsem přejížděl tyhle články. je zajímavý se dozvědět, jak to všechno vzniklo a čím si Aragorn.cz a i všichni ostatní, co na něm spolupracovali prošli. Moc díky Jilme. A abych tu nekazil partu...ARAGORN RULEZZ!!!
(_)_)=====O * CMUK * O=====(_(_)

apophis - 28. června 2007 15:20
apophis

hater 27. června 2007 22:03

třeba dneska přibyly RSS kanály :)
Jsem obludný fantazák, jenž z temnoty svého doupěte leze kam se mu zachce a kdy se mu zachce.

hater - 27. června 2007 22:03
hater

jilm 27. června 2007 20:38

jak se rika: v jednoduchosti je sila ;-)

ovsem treba takove rozcesti je rozhodne zajimave vylepseni. A jiste by se dalo vymyslet i mnoho dalsich veci, ktere by se sem dalo pridat, otazka vsak zni, jestli by to nenarusilo tu jednoduchost ;-)

jilm - 27. června 2007 20:38
jilm

Rimmer 27. června 2007 20:16
No já jsem ten poslední :-)

hater 27. června 2007 18:51
Já myslím, že bude do značné míry přesně takový, jaký je nyní a vlastně celých těch pět let. Drobnosti se mění, novinky se přidávají a zase mizí, ale to jádro je stejné - komunita postavená okolo jeskyní s chatem a fórem.

Kdysi jsem přemýšlel o radikálně jiných modelech, ostatně jsme o tom mluvili o spolu. Věci jako "gamebooky", fantasy damokles, textová Ultima... ale od toho tu je někdo jiný. Aragorn je primitvní RPG online, nic víc, prostředek, jak si ten Dračák zahrát přes síť. A ačkoliv by se mi takové věci líbily, už by to byl úplně jiný projekt, hranice inovací Aragorna končí u pokročilé mapy, lépe integrovaného deníku a třeba audio/video chatu. Ale zdá se mi, že nic z toho ve skutečnosti lidé nepotřebují. Otevřené zůstává, jestli bude na webu pro Aragorna prostor navždy, jestli tu bude za 5 let se neobávám, ale jestli tu bude za 20 je nepředvídatelné. Zatím však programátoři drží krok se světem, takže budu doufat, že v nějaké formě Aragorn přežije.

Myslím si taky, že nám Aragorn lehce stárne, jak stárnou ostatně i jeho admini. Není to špatně a není to myslím trvalé - přicházejí noví lidé a postupně budou přebírat vliv, jak stávající správci a programátoři budou ztrácet na Aragorna čas jako jsem jej ztratil já.
Shit happens.

Rimmer - 27. června 2007 20:16
Rimmer

WOW!!! nenalézám slov... alespoň teď vím komu za tyto stránky mám poděkovat.... Díky jilme...
I love Aragorn.cz!!!!!!! :D
2+2=1

hater - 27. června 2007 18:51
hater

mam jednu zcela zasadni otazku ;-)

pokud tohleto ma byt uvaha, tak by se pravdepodobne mela zabyvat tim co je v anotaci, ... avsak zrejme mi to uniklo.

Jaky si teda predstavujes, ze aragorn bude? ;-) dejme tomu za dva roky, za pet let?

Miar - 27. června 2007 08:12
Miar

Moc díky za tenhle článek, málokdo byl schopen mi říct, jak to všechno bylo :-) A vůbec. Moc dík za celý Aragorn.

Samo: díky dědo! děkuju i tobě
chrocht

samovrah - 27. června 2007 00:16
samovrah

Díky jilme.Možno mi niekedy napadlo aké to muselo byť ale nikdy by som nepovedal že to bola až takáto cesta..
Inak ja si pamatám aj verziu 1.0..Ale to boli doby keď som začínal celkovo aj na nete.4asy dávno stratené.Ale časy zlaté:-)

Gran..To DA som ti odporučil ja.Si pamätám tvoju vetu:"a to je .cz?"
xD

Všetkým sa týmto chcem poďakovať za všetko čo pre aragorn.cz spravili.Jilmovi za to že bol lenivý a drzý a zohnal skvelých ľudí ktorý to spravili.
Všetkým adminom za to čo robili a robia doteraz.Aj keď kecám a hundrem cením si to:-)
Všetkým ktorý prispeli vtedy na chod aragu(aj ja som chcel ale jaksi som nemal čo):-P
Všetkým vďaka ktorým to tu žije.
A už radšej mlčím lebo začnem ďakovať ešte aj mame.
Dík za pozornosť a ešte raz vďaka za aragorna:-)
Nič..

pavel - 26. června 2007 21:40
pavel

Oh. Snad ani není co dodat.

Snad jen: Jen tak dál.
A že to byla setsakra těžká cesta.
Slova jsou jen prázdné skořápky.

Gran - 26. června 2007 21:06
Gran

Ano ano, je tomu skutečně tak, jak jilm píše, nemýlí se - pokud dobře počítám, jsem tu už pátým rokem .))

Prošel jsem mnoho herních serverů. Obzvlášť v době "vypnutí" Aragorn.cz. Prošel jsem Abarin (kde jsem také přispěl na vývoj a dostal hvězdu), v době jeho výpadku jsem se dostal na Andor a se spuštěním Aragorn.cz v2.0 jsem začal ošmatlávat Torch, IF a DA. V dnešní době ale kromě toho znám ještě dva servery.

Někteří z vás možná četli můj článek v Drakkaru (drakkar.rpgplanet.cz), který vyšel v prvním čísle a jmenuje se "Stolní RPG online". Někteří mě nařkli, že jakožto admin nadržuji Aragornu - ale ono je to vlastně obráceně.
Nemám rád Aragorn, protože jsem admin, nýbrž jsem admin, protože jsem Aragorn.

Jak si myslíte, že se člověk stane adminem nějakého takového serveru? Musí mu věnovat kus života. Jsou to hodiny hodiny neplacené práce. A ty hodiny přece nevěnujete něčemu, co nepovažujete za nejlepší... kdybych si myslel, že nejlepší je Abarin, tak... nechci říct, že bych byl admin tam, ale pravda je, že bych se o to snažil (a že jsem už byl "na cestě ke hvězdě").
Každopádně, právě kvůli nespokojenosti některých vyjde v srpnu ve třetím čísle Drakkaru článek "Stolní RPG online II", kde kromě informací o dvou dalších RPG online serverech bude krátký rozhovor s webmasterem každého takového serveru. Navíc, pokud to jilmovi nebude vadit, tam bude odkaz na tento článek.

A ačkoliv se ještě více pokusím nevyzdvihovat tolik Aragorn (ačkoliv už v minulém článku jsem se snažil na Aragornu najít co nejvíc chyb a všude jinde co nejvíc kladů), vězte, že můj názor je stále jen jeden:

Aragorn's THE BEST!

Potvrzuje to pět let mého života.

apophis - 26. června 2007 18:24
apophis

i dnes, byť nejsem administrátor ... přibyla na Aargorn další příjemná funkce, kterouž jest: živá kontrola při odesílání nové jeskyně/článku/diskuze/obrázku do galerie. Jsou to maličkosti, ale v posledních 3 měsících Aragorn prošel drsně živými změnami k lepšímu.

V posledním roce prošel tvrdou realitou povstání z popela, neboť spousta uživatelů po přechodu na verzi 3.0 odešla.

V posledních 5 letech vzniknul virtuální domov pro spoustu lidí. Jak hráčů v jeskyních a jejich GameMastery, tak i pro chataře, diskuzní chytrolíny i kritiky z řad malířů/kreslířů či jen literárně zdatných.

Aragorn roste a vcelku se občas až děsím, že jsem pro stále programátor, byť by se vývoj mohl klidně zastavit. Jenže mému svědomí, že je pořád co zlepšovat, že jsou plány na tohle a tamto - to jednoduše nedá :)
Jsem obludný fantazák, jenž z temnoty svého doupěte leze kam se mu zachce a kdy se mu zachce.

Ben - 26. června 2007 15:52
Ben

Skvělý...
www.pistecesky.ic.cz |92% of teens have moved onto rap. If you are part of the 8% that still listen to real music, copy and paste this into your signature

ironis - 26. června 2007 14:09
ironis

good
 Až se dostaneš do pekla, řekni, že jsem tě tam poslal já, dostaneš množstevní SLEVU 

Vypisuje se 20 z celkem 43 příspěvků1 2 3


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)