Aragorn vývoj (3 strany zpět) | Diskuze - Aragorn.cz



Diskuze

Aragorn vývoj

Správci:Buri the Great, Amunak, ixiik
Popis:Chybí vám něco na Aragornu? Máte dobrý nápad? Sem s tím, ať víme co byste si přáli.
registrovaní uživatelé mají právo číst i zapisovat
neregistrovaní mohou jen číst
diskuze je odemčená
Anketa:
Další změny na Aragornu by značně usnadnilo osekání mrtvých sekcí Galerie a Články, přijde vám to jako hodně šílený nápad?
Sekce smazat! Nikdo tam nechodí a stará díla nikoho nezajímají. Všechno úsilí nechť se věnuje novému vývoji!2
Archivovat (tak aby k dílům stále byl přístup)! Možná tam teď nikdo nepřispívá, ale to neznamená že by stará díla neměla hodnotu.19
Ponechat a nedotýkat se! Co si to dovolujete, šahat na pradávné texty a malby?!1
22 celkem
Nástěnka:
Nepište sem blbosti. Když si myslíte, že máte dobrý nápad, zeptejte se i jiných, zda jim to příjde jako vychytávka a pak to teprve pište sem.

Nápady budu dávat na nástěnku. V "Nápady k diskuzi" budou věci o kterých si nejsme jisti, zda jsou až tak in, ale můžete je obhájit, vyjádřit se zda ano, nebo ne, zda je chcete, nebo ne.

Nápady, které budou zapracovány:


- Jiné (větší) rozměry / datové omezení ikonek (avatarů) + větší komfort při nastavení

Nápady k diskuzi:


- Galerii a články nějak zaarchivovat (možná i mimo hlavní web Aragornu) a sekcí se zbavit (usnadnilo by to další úpravy Aragornu) - hlasujte v anketě!

Zamítnuté nápady:

(archiv)

Zapracované nápady:

(archiv)
- Smajlíci v diskuzích (implementováno díky podpoře emoji 😊)
- Korektně implementované odesílání mailů + pěkné šablony
- Lepší zapamatování přihlášení (dlouhodobé s možností odhlášení "na dálku")

Diskuze ⇓

Pro přidávání diskuzních příspěvků je třeba se nejprve přihlásit.

|⇐ 1 2 3 4 5 6 7 ... 218 ⇒|

Voju - 13. ledna 2019 10:46
Voju

Nápad #2 - Úprava profilu
- zrušit ICQ číslo
- přidat místo toho Facebook, Instagram a další sociální sítě, které se dnes používají pro komunikaci
- kolonka "město" - Upravit na výběr ze seznamu a zavést např. rozdělení na Okresy
- přidat zaškrtávací políčko "Mám/Nemám zájem o hry naživo" -> přidat možnost hledat hráče podle "Města", kteří mají zájem o hru naživo včetně možností napsat hromadnou poštolku všem těmto hráčům ("Ahoj, na nedělní odpoledne sháníme nového hráče ...")

Voju - 13. ledna 2019 10:40
Voju

sashiko 13. ledna 2019 10:36
Dá se samozřejmě vytvořit našeptávač a vést nějaký zrevidovaný seznam + k němu umožnit přidat si cokoliv.
Klíčová slova aktuálně nejsou nijak vysvětlena při zakládání nové jeskyně - to by se mohlo změnit ("Oslovte více zájemců o vaši jeskyni tím, že uvedete klíčová slova")
Osobně bych třeba o nějakou hru zájem měl, ale když člověk 5x týdně kontroluje hernu a nic nenajde, postupem času ho to přestane bavit a přejde do pasivity - tohle by mohlo pomoci. Teoreticky kdybych tu neměl žádnou hru a chodil sem jednou za 14 dní, tak kdyby mi přišel e-mail, třeba bych jako zlomený a zklamaný člen komunity měl radost, vrátil se a začal znovu hrát :-)

sashiko - 13. ledna 2019 10:36
sashiko

Klíčová slova v jeskyních skoro nikdo nepoužívá a pokud ano, dají se definovat volně a pokud to někdo zadá v jiném tvaru, než to, jak to má někdo na profilu, tak se to spolu nespojí, takže, aby to bylo možné, nejspíš bys musel ty klíčová slova vytvořit, jak pro profil, tak pro jeskyni. A v průměru přibývá 5-7 jeskyní za měsíc, takže je asi lehčí se podívat do herny, co tam přibylo, protože kdyby měl někdo čekat, až se tam objeví hra s jeho klíčovýma slovama, taky by mohl čekat pěkně dlouho :D
Stará budu teprve tehdy, až nedostanu muže, po němž zatoužím.

Voju - 13. ledna 2019 10:23
Voju

Nápad pro rozšíření hráčské komunity - Preference
- každý uživtael si bude moci nastavit, jaké okruhy ho zajímají (například "WoD,DrD,DrD+,Marvel, MCU")
- preference bude viditelná v profilu uživatele
- když nějaký uživatel založí jeskyni s klíčovým slovem, všem ostatním uživatelům, kteří mají klíčové slovo v preferencích se odešle poštolka o tom, že ten a ten uživatel založil jeskyni na dané téma.

Co vy na to, komunito ? :-)

Amunak - 10. ledna 2019 18:54
Amunak

Python 10. ledna 2019 17:21
Archivovat znamená buď to tady nechat jako "read only" sekci - žádné hodnocení, komentáře, nic; jen seznam obrázků a tak (s tím že by se ještě uvidělo jestli by se ponechávaly komentáře).

Buď to, nebo by se to odsunulo úplně mimo hlavní aplikaci Aragornu - ponechal by se někde odkaz, ale byla by to pro všechny účely samostatná (a velmi jednoduchá) stránka, kde by díla byla v kategoriích třeba podle roku nebo tak něco.

Ale rozhodně veřejně přístupné. Dobrá poznámka, upravím to do ankety.
🐺

Python - 10. ledna 2019 17:21
Python

Dodatek, pokud archivovat znamená "i nadále umožnit přístup k dílům široké veřejnosti", pak jsem pro tento návrh.
Člověk není nikdy dost chytrý, dost bohatý a dost ozbrojený. Nevěřte bláznům, říkají pravdu. I´ll Chuck you!

Python - 10. ledna 2019 17:20
Python

Dobrá, uznávám váhu vašich argumentů. S tou aktivitou to opravdu není dobré.

Nicméně abych dokončil svůj průzkum, obrázek byl vyřízen do čtyřiadvaceti hodin. Takže na straně správců žádná chyba není. u článku je to něco jiného, ale tam chápu problémy s korekturou.

Ale suma sumárum, asi opravdu nemá smysl investovat čas do něčeho, co už se prostě nevyužívá. Ale nerušil bych je, to určitě ne. Kdyby nic jiného, vsadím se, že leckdo tady v galerii brouzdá alespoň z nostalgie. Pokud to nezatěžuje systém a uložiště, sekce bych nerušil.
Člověk není nikdy dost chytrý, dost bohatý a dost ozbrojený. Nevěřte bláznům, říkají pravdu. I´ll Chuck you!

Amunak - 10. ledna 2019 13:31
Amunak

Voju 10. ledna 2019 12:58
Kdyby to měl být OC tak jsme pořád nevyřešili ten hlavní problém - že sem lidi do galerie nic neposílají.

A kdyby ne, museli bychom řešit práva k těm dílům... A to není zrovna zábava.

Aktuálně nikomu nic nebrání tvořit a přidávat fantasy a scifi díla; ostatně od toho ta galerie (a ostatně i články) jsou.
🐺

Voju - 10. ledna 2019 12:58
Voju

Co udelat galerii jako seznam odkazu - neco na zpusob pinterestu? Uzivatele by vkladali odkazy na ruznou fantasy/scifi tematiku a mohlo by to slouzit jako galerie pro inapiraci pri hrach ?

Katanga - 10. ledna 2019 11:08
Katanga

Python 10. ledna 2019 00:32
Amunak 10. ledna 2019 09:12

Tak, souhlas s Amunakem. To, že do galerky přibude pár obrázků ročně není úplně důkaz její aktivity, zvláště když se to snažíme jednou za čas nahnat já a Sccion (a předpokládám, že oba spíše ze setrvačnosti, vím, že Sccion aktivně publikuje tytéž obrázky i v jiných koutech českého internetu, kde se potkáváme). Galerie nemá úplně smysl. Když lidi nahrávají někam obrázky, tak buď je to chlubení se známým, obecnější propagace, nebo prostor pro ocenění/kritiku ze stran jiných výtvarníků. Tohle aragorn v současné podobě nedokáže splnit. Lidi nahrávají na facebook, úžeji zaměřené komunity (například projekt-ilustrace nebo draci.info, kde probíhají různé výtvarné projekty od kalendáře po výtvarné výměny mezi členy), deviantart, instagram, artstation, teď se roztrhnul pytel s patreonem – a to mluvím jen o tom, co coby téměř neaktivní a zalezlý kreslíř mám v obecném povědomí. Aragorn by musel nabídnout něco nového, přitažlivého, co jinde není. Znamenalo by to mrtě práce na vytvoření celého konceptu, mrtě propagace (svého času jsem na arag verbovala kreslíře odjinud, výsledek byl mizivý), znamenalo by to udělat z aragu z velké části výtvarný projekt. Nebylo by to oživení mrtvoly, kterou teď galerka a články prostě jsou, muselo by se postavit něco nového, co bude mít pro dnešní internetový svět nějaký význam. Protože stará galerie už dnešní dobu nezajímá.
Mělo by takové úsilí vůbec nějaký smysl? Já ho v tom nevidím.
Mělo by to význam, budovat na aragu něco fakt nového?
A další otázka zní – jsou tady lidi, kterým by to za tu práci stálo? Kdo by to zorganizoval a staral se o to? Už mnoho let se o galerku „starám“ jen já, a když zaspím, tak mi s nějakým tím schvalováním pomůže sashiko.
Chápu, že má galerie pro spoustu lidí nostalgický význam, takže by asi i stálo za to ji archivovat. Její propagace by ale podle mého názoru byla mnoho povyku pro nic.
Ano, jednou za čas přibude obrázek nebo článek. Ale pokud by tady ty sekce nebyly, tak by si tvůrci našli jiné útočiště. A myslím, že by nijak neutrpěli.

Amunak - 10. ledna 2019 09:12
Amunak

Python 10. ledna 2019 00:32
V interní diskuzi jsme se o těchto dvou sekcích bavili před půl rokem; od té doby přibyl jeden článek a asi 5 děl v galerii (což skoro předčilo očekávání).

Problém je, že 2 články za rok - zvlášť v místě které je ještě takto rozdělené do podsekcí - vypadá asi stejně dobře jako když mezi třemi úvodníky na hlavní straně je jeden ještě z roku 2015.

No a v galerii je toho sice o trochu více, ale za posledních pět let dělá tak půlku obrázků obsah od Scciona a Katangy.

Propagace by byla fajn, ale stejně si nemyslím že je lidi jak motivovat. Dílo roku je fajn nápad, ale podle hodnocení (které jsou vždycky tak jedno dvě u většiny obrázků) to opravdu vybírat nejde, takže by to bylo na uvážení adminů... A to už je komplikace.

Co se týče nahrávání tak nevidím co je za problém vytvořit obrázek ve vyhovující velikosti. 2MB a 1600px jsou až až pro běžné výkresy; snad jsem ještě nezažil že by tu byl obrázek kde by nebyl vidět detail protože originál je příliš velký.

A že to lidi musí upravit než to nahrají? Možná to není nejpohodlnější, ale po naskenování (nebo v horším případě vyfocení) je obrázek stejně potřeba upravit, srovnat barvy apod., takže zároveň vytvořit i zmenšeninu je triviální. U digital artu platí to samé; snad všechny grafické editory umožňují vytvořit menší variantu obrázku.

Oproti tomu zmenšování programově (hlavně té datové velikosti) není tak jednoduché, musí se dělat metodou pokus-omyl dokud obrázek není pod nastavenou hranicí. A potenciálně pak může vypadat dost děsně (stačí se podívat jak občas vypadají fotky na sociálních sítí které tohle taky dělají). Proto se domnívám že je důležitější aby nad tím měl autor díla kontrolu i když to pro ně znamená marginálně více práce.
🐺

Voju - 10. ledna 2019 08:35
Voju

Myslím si, že problém žádných nových článků/děl bude ten, že tu je:
A.) málo autorů, kteří tvoří
B.) strašně malé publikum, které by dílo pochválilo

Nějakou kresbu asi hodím spíš na facebook, kde zasáhne mnohem širší publikum a a dostanu větší odezvu. Co se týče článku, tak ty se nečetli už před 10 lety, hráči a PJové je spíš používali např. pro soubor povídek navazujících na jeskyni atp.

Co se týče nahrávání děl do galerie (ale i ikony), tak to je další krok, kterým chci "znásilnit" Amunaka - již jsem mu navrhl pěknou featuru, která umožní bleskovou úpravu nahrané ikony přímo v aragornu a nemusím otvírat gimp/mspaint a ořezávat manuálně...

Python - 10. ledna 2019 00:47
Python

Tak, odeslání článku je v pořádku.

V galerii je trochu zádrhel ta povinnost mít foto menší než 2mb a 1600px. Přečetl jsem si, že lze přidat odkaz na originály, ale pak galerie skoro ztrácí smysl. Málo komu se bude chtít z hotového díla v plné palbě dělat zvlášť náhled pro aragorn. Ale samozřejmě chápu, že velikost uložišť není bezedná a je třeba omezovat. Co takhle nějaká knihovna pro úpravu obrázků, jen jednoduše zmenšit na správný rozměr?
Člověk není nikdy dost chytrý, dost bohatý a dost ozbrojený. Nevěřte bláznům, říkají pravdu. I´ll Chuck you!

Python - 10. ledna 2019 00:34
Python

Schválně ještě vyzkouším odezvu obou sekcí. Výsledky sdělím až nějaké budou.
Člověk není nikdy dost chytrý, dost bohatý a dost ozbrojený. Nevěřte bláznům, říkají pravdu. I´ll Chuck you!

Python - 10. ledna 2019 00:32
Python

Zabrousil jsem do galerií a článků, abych si ověřil situaci a mohl sem plivnout názor. A vůbec mi to nepomohlo. Faktem je, že tam díla stále přibývají. A to tak dvě ročně. Ale přibývají. V galerii je toho trochu víc, články jsou hodně mrtvé. No, ovšem to znamená, že jsou to používané součásti. Je zbytečné je rušit.

Takže navrhuji místo zrušení těchto sekcí jejich propagaci. Součástí úvodníku může být náhled na nejlepší dílko měsíce (v horším případě roku) a pokud je aragorn opravdu tak jednoduchý, jak se šeptá, nebyl by to ani takový zásah do systému. Nejlepší díla jsou dokonce v sekci galerie již zobrazené, stačí jen tohle okno přesunout do úvodníku. S články lze provést něco podobného.

Nelámal bych nad touhle stránkou aragornu hůl. Funguje, sice málo, ale aktivní je, svůj účel plní. A byla by opravdu škoda jen tak nechat zmizet tolik lidského umu, myšlenek a historie.
Člověk není nikdy dost chytrý, dost bohatý a dost ozbrojený. Nevěřte bláznům, říkají pravdu. I´ll Chuck you!

Amunak - 8. ledna 2019 21:52
Amunak

Voju 8. ledna 2019 21:23
Když ono to takhle ale v podstatě teď funguje. OK, není to dynamícké a ajaxové, ale jsou to "jednoduché PHP skripty". Akorát jich je 150 (přičemž zhruba půlka jsou vesměs "šablony" které hlavně načítají data a málokdy něco mění a druhá půlka jsou čistě zpracování volání které naopak pouze mění data a vrací chyby), a to už není tak jednoduché.

Nejhorší je že "komponenty" jako je výpis příspěvků, editor, nástěnky, ... jsou pro každou ze čtyř sekcí Aragornu (diskuze, jeskyně, články, galerie) zkopírované a upravené a liší se drobnostmi které je dělají naprosto nekompatibilní ale zároveň jde o duplicitní kód. S tím se pracuje hrozně špatně; kdybych chtěl přidat třeba zmiňovanou editaci příspěvků znamenalo by to přidat jí do každé sekce zvlášť a pokaždé jinak. A to je prostě prasárna která zase jen zkomplikuje další úpravy. A proto to nedělám.

A napsat prvotní šablonu fakt nestačí, data se získávají pěkně blbě. Jak jsem psal, tohle nemá žádné objekty nebo entity - všechna data se tahají ručně a složitě. Naprostá většina práce by byla právě na dostávání dat tak, aby pak šly vypisovat v šablonách. A Aragorn možná vypadá jako pět tabulek, ale ve skutečnosti jich je skoro 60 naprosto masivně propojených. Pokoušel jsem se to dokonce i reverse engineernout aby šly dodělat třeba constrainty, ale není to úplně jednoduché:

https://nextcloud.amunak.net/s/QKojC5bpmsiCDs6/preview
🐺

Voju - 8. ledna 2019 21:23
Voju

Amunak 8. ledna 2019 21:18
Aragorn je opravdu jednoduchá aplikace - pár IFů, pár přístupů do databáze a "vykresluje se". Když to navíc všechno uděláš jako live aplikaci (Full AJAX web), tak
- index pro načtení základního templatu
- jquery pro získávání dat
- pár php skriptů, které budeš volat ajaxem
- jednoduchou šablonu pro každý php skript, do čeho obalíš data

;-)

Za mě je nejsložitější vytvořit první šablonu s csskem. Pak už je to relativně zábava :-)

Amunak - 8. ledna 2019 21:18
Amunak

Voju 8. ledna 2019 20:27
Co jsem pochopil z tvého příspěvku, aragorn je napsán tím nejprimitivnějším způsobem, tj. html + php dohromady. Já osobně s tímto způsobem nemám problém, na spoustě aplikací to tak mám taky - on "contorler" by pak schroupal více času na napsání (a pak i vykonávání skriptu), než celá aplikace
Ano, tak to je.

Bohužel ten systém začne být nepoužitělný u komplexnějších aplikací, a tím bezpochyby Aragorn je. Celkově bych si troufal tvrdit že cokoliv co má víc než jednu stránku / potřebuje více než jediný PHP soubor nemá důvod nepoužít nějaký (třeba i úplně jednoduchý) framework.

Vývoj samotného MVC nepočítám, to už dneska stejně nikdo nedělá a vždycky se šáhne po nějakém hotovém frameworku. Výhoda pak je že se s tím používá typicky nějaký šablonovaci systém, takže jde dělat opakovatelné komponenty a tak. To aktuální Aragorn a přístup splácaného HTML s kódem prostě neumí a proto tu každý kousek vypadá trochu jinak.

Překvapuje mě ale množství uživatelů na Galerii (o skinu od Edwina radši nemluvím :D), tipoval jsem masovější zastoupení Resizu. Nicméně to potvrzuje mou myšlenku, že nový skin by se měl dělat v nějaké světlé barvě (material alá Facebook)


Bohužel nejde rozlišit lidi co explicitně chtějí Galérii. Domnívám se že naprostá většina ten skin používá prostě proto že je výchozí a nevědí o tom, že existují jiné skiny nebo je nenapadlo to vyzkoušet protože Galérie je ... OK.

A jako ona byla ve své době fakt pěkná; co se mi na ni líbí je že je to jediný skin který má opravdu nějaký motiv, navíc fantasy.

Co se týče samotného kódu Aragornu, nejedná se o kdovíjak složitou aplikaci

Ono to vypadá, ale když se do toho pak zahloubáš a zjistíš co je tu funkcionality... Náhledy, šeptání, pomocní PJ, oprávnění v diskuzích, admin správa toho všeho, map editor, ... je toho dost. :D
🐺

Voju - 8. ledna 2019 20:27
Voju

Amunak 8. ledna 2019 19:59
Ok, chápu a děkuji ti za obsáhlou odpověď. Co jsem pochopil z tvého příspěvku, aragorn je napsán tím nejprimitivnějším způsobem, tj. html + php dohromady. Já osobně s tímto způsobem nemám problém, na spoustě aplikací to tak mám taky - on "contorler" by pak schroupal více času na napsání (a pak i vykonávání skriptu), než celá aplikace :-)

Co se týče "úpravy" html kvůli šablonám, dají se přidat DIVy, které když nebudou mít v galérii pravidlo, tak se nic nestane, ale v Resizu (s pravidlem) třeba ano ;)
Překvapuje mě ale množství uživatelů na Galerii (o skinu od Edwina radši nemluvím :D), tipoval jsem masovější zastoupení Resizu. Nicméně to potvrzuje mou myšlenku, že nový skin by se měl dělat v nějaké světlé barvě (material alá Facebook)

Co se týče samotného kódu Aragornu, nejedná se o kdovíjak složitou aplikaci - stačilo by, kdyby se vytvořil nějaký hooodně jednoduchý MCV (typu skript cti_diskuzi.php a k tomu html šablona cti_diskuzi.html) a můžeme se tu bavit relativně o "pár" dnech práce. Když jsem před 7-8 lety řešil vývoj s Apophisem a následně i s Burim, oba měli obrovské gigantické plány a ty stejné plány způsobili, že se na to oba časem vybodli :/

Amunak - 8. ledna 2019 19:59
Amunak

Voju 8. ledna 2019 07:42
> Skiny - sorry, ale tvá ar­gu­men­ta­ce je spíš na facku. Ga­lé­ria je gra­fic­ky pře­plá­ca­ná a to se dnes už ne­no­sí. A RE:Size má de­bil­ní ve­lik­sot fontu pro psaná pří­spěv­ku, že můsím zo­o­mo­vat na 125%, abych viděl co píšu. Na Mo­bi­lu ? Ne­mož­né něco kloud­né­ho na­psat. Špat­né po­zi­co­vá­ní prvků, tla­čít­ka na tučné atp. pře­krý­va­jí tex­to­vou plo­chu

Já neříkám že aktuální skiny jsou geniální, ale (očividně) těm několika lidem co sem ještě chodí ... stačí. Jsem pro jejich vylepšování, bylo by to super, ale nemá smysl dělat zcela nový skin - je to náročné a protože jde upravovat jen CSS nějakého výrazně jiného výsledku bys stejně nedosáhl. Pokud ale najdeš způsoby jak stávající skiny vylepšit co se týče problémů s CSS, sem s tím; tady je archiv (snad správných) CSS souborů ze kterých se jednotlivé skiny skládají (override.css se aplikuje nakonec a má globální opravy).

Pokud to myslíš hodně vážně můžeme se třeba i domluvit že se nepoužívané skiny (tedy prakticky všechny kromě gallery, resize a mooožnáá light) vyhodí aby se lépe upravovalo... Ale naštveme těch 30 exotů co používají nějakou z těch jiných zrůdností. Statistika skinů za posledních 90 dní (každý uživatel se tam počítá jen jednou a to s naposledy aktivním skinem):



Bohužel nejde upravovat HTML / "šablony" jako takové, protože by se pak musely upravit všechny skiny, neboť se to HTML sdílí a nemůže se lišit skin od skinu. Mj. proto přepis...

> pře­pis - PROČ? Něco snad ne­fun­gu­je? Nej­dů­le­ži­těj­ším já­drem ser­ve­ru je jeho Da­ta­bá­ze a sys­tém, kte­rým se s ní pra­cu­je - vzhle­dem k množ­ství ob­sa­hu a stálé sviž­nos­ti je da­ta­bá­ze v dob­rém stavu.

Aragorn je svižný. V tom máš pravdu. Tam bohužel "v pořádku" končí. Nic tady nedodržuje základní principy vývoje aplikací:

- Databáze má velmi pochybné schéma bez jediné constrainty, takže neexistují automatické relace a nedá se to pořádně upravovat / rozumně s tím pracovat. To by samo o sobě nebyl tak velký problém, kdyby tu nebyl další bod...
- Aragorn používá zastaralý a nebezpečný způsob připojení na databázi pomocí mysql_* funkcí. To je v dnešní době kardinální zločin. Kdyby někdo chtěl, nedalo by mnoho práce Aragorn hacknout, celou databázi smazat anebo ukrást uživatelská data (naštěstí už alespoň korektně hešujeme hesla a jinak máme jen emaily, tak by to nebylo tak hrozná, ale přece...). Je to sice rychlé ale děsně nepraktické. Navíc...
- Jsme (mj. kvůli těm mysql_* funkcím) zaseklí na starší verzi PHP která už není oficiálně podporovaná, takže kdyby měla bezpečnostní problémy nikdo je neopraví. Kromě toho je nové PHP o dost rychlejší.
- Aragorn nemá klasické "controllery"; téměř neexistuje oddělení kódu co něco dělá a šablon. PHP funkce a změny databáze jsou doslova vyblité mezi HTML šablonami. Proto je potřeba přepisovat a nikoliv upravovat. Kdybych tě například nechal (pro vylepšení vzhledu) upravit i HTML a ne jen CSS, buď bych ti musel dát víceméně plný přístup do kódu (a riskoval že se ti třeba omylem povede něco rozbít), nebo bych musel úpravy udělat sám (a doufat že nic nerozbiju). Pro menší změny je to docela v pohodě, ale větší zásahy jsou dost komplexní.

Celkově je prostě potřeba buď celý stávající Aragorn zahodit a nahradit ho něčím jiným, o co už jsme se mnohokrát pokoušeli a nikdy to nevyšlo... Nebo je potřeba pracovat s tím co máme, ale aniž bychom vyhnali i těch posledních pár lidí co tu je. A to je prostě náročné.

> nemáš čas - OK, chápu. Pak by tu měl být čas a pro­stor pro ně­ko­ho, kdo si čas najde a chce s tím něco dělat ;)

Jo, to už jsem taky několikrát řešil. Bohužel z práce vím že dohlížet nad cizí prací stejně znamená nejméně 20 (u zkušených) až klidně 100 procent času i ode mě na kontrolách, opravách, radách a podobně. Kromě toho tu jsou další problémy: aby dotyčný vydržel a dotáhl alespoň nějakou část práce do konce, a aby se mu dalo věřit; kvůli výše uvedeným problémům by s přístupem (i jen na čtení) do kódu nebyl problém Aragorn třeba hacknout. To je ostatně taky důvod proč kódy nepouštíme do světa jak psal Python. Já na to teda nemám úplně oficiální svolení od původních autorů ale nedokážu si představit že by jim to vadilo; avšak udělat Aragorn ještě snáze poškoditelným než je teď zveřejněním zdrojáků fakt nechci.

---

> Ano, DRD je mrtvé. Ale i v če­chách se najdo uhrá­či WoD, DnD a dal­ších sys­té­mů. Proto se pojďt­me po­ba­vit o tom, že Ara­gorn bude dále pod­po­ro­vat pri­már­ně ORP - na ORP hry se před­při­pra­ví ně­ja­ké ša­b­lo­ny a k nim se hodí ně­ja­ká pod­po­ra. To pro za­čá­tek stačí.

No jasně, a to je právě jeden z těch větších problémů. Aktuálně podporujeme mrtvé DrD a nepříliš specifikované ORP, a to v obou případech ještě dost mizerně. Kdybychom chtěli jen tohle vylepšit nebo dokonce začít podporovat jiný systém, všechny ty problémy co jsem zmiňoval v předchozí sekci by bylo nutné vyřešit jako první - odmítám přidávat další špagetový kód ve stejném stylu jako už máme. To by totiž jakékoliv budoucí úpravy jen víc a víc komplikovalo.

---

K Discordu - to byl jen příklad platformy co se pak používá na komunikaci. A možná ti přijde že nic neumí, ale třeba s takovým DnD botem je hraní jako na Aragornském chatu či diskuzi, jen máš navíc k dispozici i voice chat a když hraješ třeba i PC hry šance je že už to vlastně máš nainstalované...

Na deníky má každý jiný systém; zlatý standard je https://www.dndbeyond.com/. Mají kompletní evidenci hráčských deníků s možností spojit je do kampaně kam pak DM může přidávat i vlastní pravidla (předměty, kouzla apod.), upravovat vlastnosti postav a tak. Zkrátka něco takového jako máme my tady, jen podstatně dokonalejší a uživatelsky přívětivější. Nějak takový mít Aragorn by bylo optimální, ale pak jsme zase u toho že vlastně ani nevíme jaký z herních systémů podporovat...

No a někteří prostě používají třeba jen Google dokumenty. Ono to taky bohatě stačí.

Na přihlášky (resp. hledání hráčů) jsou pak celá dedikovaná fóra na sociálních sítích; reddit, FB, nebo i místnosti na tom Discordu.

> cynik jsi a srší to z tebe na všech­ny stra­ny :D

Ono to tak vypadá, ale ve skutečnosti jsem jen realista :P

---

Tvoje Roadmap se z velké části shoduje i s tím co mám já v plánu; problém je že už ten první bod znamená, jak už jsem psal, dost obtížné změny. Pokud tedy nemyslíš čistě CSS... a s tím se moc nandělat nedá.

Jinak relativně vysoko v "to do" mám možnost editaci příspěvků a celkově trochu překopání/vylepšení editoru zpráv (to je ostatně nejdůležitější komponenta Aragornu), ale taky to není tak jednoduché jak to vypadá.

K účtu a financím na něm aktuálně nemám vůbec přístup, ale platí se z toho doména. Trochu jsme to zkoušeli řešit, ale nakonec to nějak vyšumělo. Každopádně bonusy by teď neměly mít žádné výhody, resp. všichni by měli mít jakoby bonusový účet bez omezení (pokud to tak někde není, jde o chybu). Reklamy ... existují, ale bohužel pokud nejsou extrémně agresivní tak vydělávají řádově koruny měsíčně - obzvlášť na tak málo navštěvovaném webu. Navíc Aragorn myslím nemá za cíl vydělávat nebo tak něco; rozhodně ne takovým způsobem.

Pokud máš cokoliv co bys chtěl publikovat tak za to budu rád; taky tu nerad vidím rok(y) staré články na hlavní stránce. Bohužel mě tak nějak nenapadá co tam vlastně napsat, když se toho mnoho nezměnilo. Možná by šlo napsat o téhle naší diskuzi, ta je zajímavá x)

> jako po­sled­ní a až se ko­mu­ni­ta "na­star­tu­je" - pro­vá­dět vý­raz­něj­ší změny v kódu dle po­ža­dav­ků uži­va­te­lů, od­stra­ně­ní ne­po­u­ží­va­ných částí ara­gor­na, při­dá­ní no­vých částí, úpra­va stá­va­jí­cích

Třeba tohle je takový zajímavý bod. Nerad bych rušil staré sekce (galerii, články), protože jde o pěkný archiv. Je však zcela očividné že jsou totálně mrtvé a podporovat jejich funkcionalitu je jen komplikace. Když by se Aragorn začal nejprve osekávat a až potom měnit, vývoj by to zásadním způsobem zjednodušilo. Bohužel se bojím špatné reakce těch uživatelů co to tu ještě navštěvují. Myslím že kompromis by byl zpublikovat archiv článků a galerie někde stranou staticky a sekcí se úplně zbavit, ale i to ve výsledku je práce na kterou nebude čas minimálně dalšího půl roku.

Taky si myslím že by pomohlo zásadním způsobem osekat diskuzní sekci aby zbyla jen hrstka témat s přehledem na jedné stránce. Šlo by pak zvednout viditelnost jednotlivých nových příspěvků a tím snad zapojit lidi více do komunity.

> Shrnu to takhle - mám ně­ja­ký ten čas i ná­pa­dy, mohu na­bíd­nout pří­pad­ně ser­ver pro Ara­gor­na za­dar­mo a jest­li budou mít ad­mi­ni zájem (pokud se vy­já­d­ří i někdo jiný, než Amu­nak), rád se zů­čast­ním ně­ja­kých změn ;)

Díky za nabídku serveru, s tím by teď neměl být problém. Běží to u mě vedle hromady jiných projektů a Aragorn prakticky nic nežere.

Vzhledem k neaktivitě všech ostatních adminů jsem tu de facto jediný správce; ono tedy ani pro těch pár co sem chodí pravidelně stejně není moc práce :) a přístup do kódu a k vývoji mám aktuálně jen já.
🐺

|⇐ 1 2 3 4 5 6 7 ... 218 ⇒|


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)